04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Jag kan inte se dina bilder...

*kl*

Uppdatering om Saga då var ju ett tag sen sist! Det går iaf jättebra. Hon har börjat lugna ner sig och bli min lilla Saga igen. Det behövdes nog lång tid för henne att omställa från flytten och nya kompisen och allt.

Även fast det går väldigt bra så är hon fortfarande så att hon vill bocka och stegra ibland när jag börjar rida men numera så lyckas hon inte utan går bara och fjassar och "lättar" fast jag måste liksom göra små små volter ett tag tills hon ger sig men sen går det jättebra. Red ut första gången på riktigt igår (i år) och det gick kanon, även att gå ner för backar som hon tyckt varit besvärligt förut gick bra. Vi rider dock bara i skritt och trav än, har inte hunnit prova galopp men snart hoppas jag! :bump:

Senast ändrad:

kl

Aprilia har varit på sin första tävling.
en pay&jump. 90 cm. en rosett blev det. :D
skötte sig exemplariskt!!
matte är super stolt. :love:
titta inte på nåt, bydde sig inte om de andra hästarna, bilarna lr människorna.
helt super duktig var hon!!
taxera jätte fint o var typ en halv meter över varje hinder.
runda fina språng o mjuk i munnen.

å så bilderna.. :D

precis efter urlastning

efter rundan

efter rundan

fina hästen o en liten rosett

Lite bilder från ett par dagar sedan...
20162642.jpg

20162644.jpg

20162647.jpg

20162693.jpg

20162697.jpg

20162756.jpg

Tack:) Han är 173 än så länge & jag vet inte riktigt när han vill stanna i höjd:p I mitt stall tror de bombsäkert på att han blir 180!, & det hoppas jag verkligen inte:crazy:
Själv tippar jag på att han blir 176-177. Så det ska bli spännande att se:D

Ja visst är han :).

Skönt att det går bättre med Saga, måste kännas underbart att vara på gång igen nu.

Ja det känns toppen skönt att vara på gång igen! Jag är verkligen superladdad och numera är det min lilla tös igen som matte älskar så häääär mycket :love::love: :D Borta är totton som matte bara ville skicka iväg vareviga dagar hihi

Visst är det härligt att vara pågång igen!

Själv har jag ridit min kille nästan varje dag (vets ord). Inga längre stunder och då bara i skritt och nu börjar jag känna att jag kan ta i honom utan att riskera en explosion. Så på måndag ska jag ringa veterinären och kolla hur länge jag ska skritta honom och när jag kan sätta igång honom i trav och galopp och framförallt när kan vi börja hoppa honom. Han har stått i fem månader nu.

Idag red vi ut för första gången och han tyckte det var jättekul dock är han väldigt ömfotad så på onsdag blir det skor på.

Det är så skönt att få jobba med honom varje dag för han är så tacksam att jobba med, han tycker det mesta är kul och öronen är framåt hela tiden.

Ja jag är så tacksam över det!

Ska bli så spännande att se om han motsvara min förväntningar på honom. Han är en väldigt speciell häst och jag tror verkligen jätte mycket på honom. Hoppas verkligen han får chansen att visa detta nu.

Kl

Usch vad tråkigt det är när man inte hinner rida.:mad:

Jobbet suger musten ur mig och så blev det bråttom med att röja sly ur hästhagarna vi lånar, annars så kommer EU-kontrollanterna och säger att markägaren blir av med sitt bidrag.
Det är ett sabla jobb att ha häst. Pust!

Ella verkar vara lite ledsen över att jag inte hunnit med henne det senaste. Hon bli så glad när jag kommer in till henne i boxen eller hagen. Hon är allt ett riktigt litet sällskap hon.:love:

Igår upptäckte jag en massa revor och sår på henne. Hon måste varit mer än lovligt dum för det är nog Samantha som varit på krigsstigen när Ella inte flyttar sig fort nog. Såren får nog läka lite först innan jag slänger på en sadel, även om de inte satt i sadelstadsområdet, hon verkade ganska öm runt dem.

Min stackars loppbitna lilla häst.

Jag vet inte vad jag ska göra... :(

Han är så oförklarligt halt. Jag vet ju att han busade i hagen så det hände nog då. Han är knapp svullen, lite varm, ingen feber. Han har inte ont, har klämt och känt riktigt ordentligt men han reagerar inte.
När han stått stilla länge är han stel och jättehalt, men när jag går med honom så blir han bättre. Efter en kortkort promenad (typ 5 min) får han beta på stallbacken och ser knappt halt ut alls när han går, men vilar benet endel. Men han står även med lika tyngd på båda bakbenen då och då.
Eftersom han blir bättre av att gå så kan jag ju utesluta hovböld iaf. Han har fått gå i paddocken så han kan röra sig men står helst still och längtar in till sin hage och kompisarna.

Jag tycker verkligen det är tråkigt och onödigt att ta ut vet. om han ändå bara kommer säga att hästen har sträckt sig. Jag vet att det låter korkat men jag vill ge honom någon dag till. Idag åker lillhingsten på bete så han kommer få gå i stora hagen med min andra häst, så han rör på sig men inte blir stressad av hingsten. (Nä jag hyser väl inte världens tillit till traktens veterinärer... Det har inte blivit rätt många gånger)

oj då..
jag trodde bergis han var över 180. :D
hur lång är du?
min 04 ä 170 prick, men din ser enorm ut mot henne. :D

oj då..
jag trodde bergis han var över 180. :D
hur lång är du?
min 04 ä 170 prick, men din ser enorm ut mot henne. :D

Hihi, nepp, än så länge är han "bara" 173.:D Jag är 165 cm.
Han ser nog extra stor ut tack vare att han är högrest & att han är av den smidigare modellen.
Många som är långa eller har stora hästar tycker ändå att han är väääldigt stor, så det måste vara hans "modell" som gör honom stor. Och jag försöker jämt ta "naturtrogna" bilder som är tagna ur "rätt" vinkel. För annars kan ju vinkeln luras så att hästen ser större ut, men han ser sådär bautastor ut på alla bilderna jag tar, så det är inte fel på bilderna i alla fall.:D;)

Senast ändrad:

Idag har jag & Van Remo vart ute på långritt tillsammans med lillsyrran & min andra häst. Hela 35 minuter var vi borta!:D Van Remo stackarn blev jättetrött, fastän vi bara skrittade hela tiden + en minitrav, så matte fick hoppa av & gå sista biten.:p
Superduktig var min giraff, han går över små "diken" & stock m.m.
Jättedåliga bilder pga felinställning på kameran:
20229174.jpg

20229115.jpg

20229257.jpg

20229133.jpg

20229956.jpg

Okeej, jag looovar. Jag ska inte våldta tråden mer nu på ett tag med alla mina bilder m.m. men jag är ju kär i min häst:angel: =P

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar