04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Har busat på de gröna fälten idag med Van Remo. Han tyckte att det var jättehärligt så matte fick känna på ett bar bockningar oxå!:p Fast det var lite svårt att få stopp på honom ett tag:angel::D

By the way... mätte Van Remo idag & nu är han 174!, hihi växt 1 cm på 2 månader:D Både jag & pappa kontrollmätte flera ggr:) börjar skrämmande närma sig 180!;)
// Jonni

Men 165 är ju inte så litet det inte!:) Jag tycker liksom fortfarande att min andra häst på 163 är stor:D

Jag tog bara med dom fina korten :angel:

Tack alla för kommentarerna - och JA, den stranden är superfin!
Den är till för hästar och hundar och det finns ridvägar man får rida på i skogen alldelles intill :love:

Men fy, jag blir så avis så jag nästan vill börja grina... en strand för hästar och hundar... låter som en utopi :love:

Va?:eek: är den till för hästar & hundar, du skojar! Vart bor du på för ett lyxigt ställe, flyttar dit på en gång!:angel:

tänkte visa bilder på aprilia för ett år sen o nu.
3års testet var 6 maj, men bilderna från nu är den 1 maj.. men skiljer ju inte så mycket. :D
så.. vad tycker ni? nån skillnad? :D

För 1 år sen

Nu:

Jisses vad hon blivit lik min Jolie! :eek:

Det spontana jag kan se är att hon blivit lite mer lågställd i typen på året som gått.. Halsen är maffigare men något kortare. Lite som på Jolie faktiskt, hennes hals har ändrats fram och tillbaka lite beroende på hur hon vuxit.
Men hon är himla snygg! :love: Me like svarta pållar :D

Underbara betesbilder på Etan med kompis!
Det ska vara varmt hela veckan så det var nog en bra tidpunkt att släppa på.
Jag släpper Lasse runt 1 juni, jag tror han längtar, det enda som existerar i hans huvud just nu är GRÄS :rofl:

Tack tack :). Dina bilder på Lasse var inte dumma iheller. Jag vill också rida på stranden.

Ja jag hörde att vädret skulle fortsätta bli fint nu, det är ju bra. Min första dag som hästlös har passerat, känns dökonstigt att inte ha varit i stallet idag.

Ja det är kul att äntligen komma igång igen! Har ju inte kunnat göra något vettigt sen i höstas eftersom att hon gått så konstigt..
Hoppas Carismas fölis kommer ut snart. Verkar det vara på gång?

Det såg jättehärligt ut att rida på stranden! :bump:

*kl*

Här kommer några nya bilder på Saga från igår. Har tyvärr inga nya uppsuttna bilder men jag hoppas på nya snart, behöver lite hjälp då bara :p

Hon var inte särskilt fotovillig som ni kan se :angel:

08050500010.jpg

08050500007.jpg

08050500008.jpg

08050500011.jpg

08050500012.jpg

08050500000.jpg

Bara det inte blir regn idag *hoppas hoppas* så ska Saga få ta sin första tur ute tillsammans med Hawken. En kompis ska komma och rida på han oxå tar jag Saga.

Har börjat utforska alla fina skogsstigar häromkring nu och det är så härligt! Saga är aldrig så avslappnad och har så mysigt som när hon får vara i skogen :love:

Vad härligt det låter!! Det är mysigt att vara ute i skogen, och så nyttigt för våra små! jag har fått en kompis att ta lite kort på mig o Tussan, lägger ut här så snart jag har lite mer tid!
Ska träna imorgon igen, ska bli kul! Men inte tömkört nåt sen förra träningen! Får se hur det g¨r! Går det bra är det sidvärts som kommer nästa gång, kul att påbörja nåt nytt!

Jag vill bara säga urk och blä... Hazze är fortfarande halt. Ska se hur det är ikväll, han såg fin ut i morse när vi åkte förbi i bilen. Just då stod han på det och gick normalt.
Verkar han sämre eller så idag så ringer jag distriktsveterinären imorgon! Då har det faktiskt gått en vecka.
Nu i helgen ska det dessutom vara superfint väder. Hade varit kul om han iaf var så pass bra att man kan gå en längre promenad men får nog se mig om i stjärnorna efter det...

Det är flera frågar om jag har köpt henne faktiskt. :D
Så då måste dom ju va rätt lika..
väldigt svag för svarta jag med.. :love:

*kl*

Nu har vi varit ute! :banana:

Trots blåst och regn... så har det gått super. Jag gick en lång promenad förts med Saga medans kompisen red på Hawk, Saga var spänd eftersom det regnade och blåste samt att det är ju första gången på väldigt länge som hon har sällskap med sig ut. Men det gick ändå toppen och påvägen hem igen hoppade jag upp i skogen. Hon spände sig och skulle bocka som vanligt, kom ett rejält "bitch-urvrål" oxå hihi men sen släppte hon och vi skrittade runt i skogen en 10-15 minuter ungefär. Så jag är toppennöjd! Vi lät även Hawk och kompisen trava iväg flera ågner och det gick bra det oxå. :bump:

Mkt skillnad enligt mig med!:) Som sagt, halsen & framför allt har hon blivit maffigare:) Jättefint

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar