04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Grattis till bra resultat! :) Nollorna trillar nog in med rutinen!
Kan dock inte se dina bilder :(

Min gjorde sin allra första tävlingsdebut i dag (90 cm). Vi fick tacka för oss efter 3:e hindret för det hade hon inte alls lust att hoppa, kanske jag hade fått hon att lyssna mer framåt om jag hade haft små sporrar på mig så att hon hade hoppat.

MEN jag är super nöjd, tösen har gått några pay and ride på hemma klubben och har varit spännd i alla sina starter. På tävlingen i dag skötte hon sig exemplariskt, är inte nervös på framridning eller framhoppning, utan hon är lugn men lite busig.
Kommer in på banan och hon blir stel som en pinne, travar runt lite och vips så spänner hon av och när vi startade så hoppade hon avspänt och fint, så jag är mkt nöjd endån fast vi inte komm så långt dena gången.
Men det är skönt att hon är avspänd, då jag såg dett som det jobbigaste att jobba på, det andra löser sig mkt fortare. Blir ny start i 90 cm nästa helg, spännande! Tror fortfarande på att vi kan hinna kvala.

Bild från framhoppningen
perstorp.jpg

Sådär nu har jag fixat bilderna efter lite strul.
så här kommer dom igen plus exteriörbilderna.
hudikpr003.jpg

hudikpr015.jpg

hudikpr016.jpg

hudikpr011.jpg

3 åring
3rstest022.jpg

4 åring
hudik009.jpg

bilden från 3 års är lite missvisande eftersom han står snett mot kameran o nu när jag jämför bilderna så ser de inte uto va så stor skillnad.

ursäkta för stora bilder förresten :eek:

Nu syns bilderna!
Han ser ut att ha en sådan härlig attityd när han hoppar! :love:
Vänta bara, dina noller kommer när han spänner av lite mer, de små pållarna har ju så mkt annat spännande att titta på när de tävlar :D

Ja han gillar verkligen att hoppa, blir aldrig upphetsad o drar iväg utan när han stilar så trycker man bara till lite mer o hoppar 2-3 dm högre.

Han är ganska valpig än så när han väl får med sig alla ben dit dom ska så kommer han kunna hoppa hus.
För även om han är högt över nu så kan benen hänga o dingla lite.

Jättevacker häst du har!

Tränade lite NH med Van Remo idag, lite grundträning i paddocken innan vi begav oss ut i skogen för att leka lite.:)
20417036.jpg

20417043.jpg

20417046.jpg

20417044.jpg

Hihi, allt ryktande har gett resultat tycker jag!, lite blänker han ju iaf:)

Jaha, Hazze är ännu halt men på bättringsvägen. Och idag bestämde han sig för att rusa runt i hagen som en tok :cool: Så springa kan han ju uppenbarligen men matte är INTE glad, kommer säkert vara sju resor värre imorgon..
Vet har rekommenderat 4-6 v hagvila men tror inte full galopp ingick i det begreppet...

Usch vad träligt, hoppas han lugnar ner sig & blir bättre snart!

Efter en härlig galopp på fältet tillsammans med Nibbe, var Van Remo lite svettig, så då passade det bra med en ordentlig dusch:
20433159.jpg

20433160.jpg

20433157.jpg

Jonni

Okej, tredje gången jag försöker skriva samma meddelande nu - datorn är otroligt nära mord just nu...

Jag är fullkomligt depp - benet är jättesvullet efter deras onödiga språngmarsch. Ser inte alls bra ut :( Får bli veterinären imorgon, jag måste få något besked nu, mitt goda hopp om en simpel 1-veckas hälta är över. Han måste få något, och jag måste få veta.

Har aldrig haft skadade hästar förut och detta fullkomligt knäcker mig. Idag är jag totalt nere, är orolig för vad det är och hur lång konvalecenstid det blir. Hur mycket vi kommer tappa, missa, hur skör han kommer vara i framtiden... Jävla skit! Blä.

Usch va jobbigt! Bara att vänta och se vad det kan vara och höra vad vet. säger. Men det är inte kul fy... :(

*kl*

Igår red jag ut igen och det gick bra. Hade sällskap av mor och sambo på marken. Fast först gick det ju inte bra som vanligt...:mad: Men som sagt så börjar hon ändra mönstret. Visst hon går fortfarande och spänner sig och "tänker" bocka hela tiden i början men kommer inte iväg men nu stannar hon ju istället hela tiden och sen försöker bocka när jag jobbat ett tag på att få fram henne Jag har supersvårt att rubba henne men nu får inte sambon hjälpa mig längre utan jag väntar ut henne och tillslut så går det. Sen efter ett tag går det bra och då kan jag rida iväg. Men hon har även börjat stå emot när jag ska sätta igång i trav, fick bara till några igångsättningar, sen slog hon av. Lyssnar inte för skänkeln...

Alltså jag tycker att det är superkul att vara igång men jag fattar verkligen inte varför hon inte accepterar mig. Fortfarande, ett år efter att jag satt in henne så handlar i pricip all ridning om att hon ska acceptera mig...

Har ni nån ide, hur skulle ni göra med henne!

Jag har alltså ALDRIG ramlat av när hon bockat iväg så hon sluppit arbetet och jag har ALDRIG slutat och låtit henne vara så hon har "vunnit" på det sättet... Hon gör mig verkligen förbryllad min lilla dam :confused:

Men men, min lilla älskling är hon endå :love:

Några bilder från igår

Saga08051000005.jpg

Promenad080510.jpg

Frnsidan080510.jpg

Saga08051000014.jpg

*kl*

Idag red vi ut i skogen med sällskap av hans mamma och det gick så bra så. Jag kunde tom sitta upp på honom utanför ridbanan och utan hjälp. Vi skrittade i 20 min och han var lite spänd i början och blev lite rädd för en ekorre!?!? men det var bara bra för då fick jag känna att det gick att få stopp på honom :D

Men gud vad trött han blev och den sista biten fick jag hoppa av för han kändes så trött.

Ååh vad jag stör mig på veterinärerna här! Bad om att de skulle komma ut och kolla på hans ben och fick detta till svar:
- Ja, vi kommer.
(jag) - Okeeej...?
- Ja, mer kan jag inte säga nu, vi hör av oss! *klick*

Hmm, undra om de kommer denna vecka eller om vi blir bortglömda. I januari fick jag tid för besiktning samma dag men hältor kanske inte är lika akuta :cool:

Förra veckan när jag bara bad om lite råd så la en annan vet på i örat på mig mitt i en mening ju... :devil:
Åh det blir ett tufft besök för dem. Tusen dumma frågor och alla möjliga undersökningar, ska ha valuta för mina pengar!

Jag vet, det är helt stört... De har fortfarande inte ringt så de kommer ju inte ut idag iaf. Finns liksom en anledning till att jag tvekar med att ta ut veterinärerna här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar