04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Jo jag har två men den andra är en övervuxen connemara.. så han platsar ingenstans ;) Han har fel stam för o gå breeders och för stor för o gå med connemaraponnierna ;)

Däremot kommer han att få komma ut på tävlingsbanorna snart.

Lasses sista pass för vårterminen är nu avklarat och han har fått lite ledigt nu.
Igår var det hoppträning, och det gick så lysande så jag bara satt och mös på hästryggen! Han var kvick i benen och hoppade som en gummiboll med bra rytm! Så vi slutade hoppningen med flaggan i topp och goda minnen.

Idag på körträningen gick det också kanon! Körde på uteplanen och han var följsam och taktfast! Fick avsluta med att köra in i ett av maratonhinderna och kika lite. Perfekt!

Så nu är skorna ryckta och på lördag väntar betessläpp. Känns som kanon planering för en gångs skull måste jag säga.
Han ska gå på betet och inte göra ett skit mer än å käka och vila i en månad. Han kommer må som en prins! :laugh:

Sista träningspasset avklarat innan den välförtjänta sommarvilan. Som jag nämnt tidigare så hade vi alltså vår första hopplektion tillsammans idag. Dessutom var det premiär för gumman med ryttare på ryggen:bump: Hon skötte sig exemplariskt trots ringrostig dressyrmatte på ryggen:love: Hon var lite loj i bakbenen och framåtbjudningen var inte rikitgt vad den brukar vara. Förmodligen är det värmen de senaste dagarna som har satt spår. Hur som helst så var hon jätte duktig och jag är så himla stolt över mitt hjärta som nu alltså får gå på sommarvila på söndag. 5 veckor är det tänkt att hon ska få vila, tror verkligen att det kommer att göra henne gott!

En liten film från dagens eskapader, OBS min hoppning är inte direkt den bästa, inte hoppat ett hinder på två år så ni får stå ut med min kanske inte alltför bra ridning:p

http://www.youtube.com/user/andrealindgren

Ta på "hoppning uppsutten första gången". Youtube vill inte sammarbeta just nu så jag får ej fram ngn direktlänk:mad:

Tack för oss!

Flugskit: Tack så mycket, e: Qalle såklart:love:;)

Flurrizen: Tack jag var så nöjd efteråt även om saken på ryggen inte riktigt var lika duktig:p

Jag tyckte att ni var duktiga!

Själv har jag bokat första hopplektion för mig och halvsyster Ella på onsdag... Hoppas att det ska gå bra, men det blir ju bara lite bommar och skutt över små kryss antar jag.

Har inte hopptränat på allvar på säkert 6-7 år. Bara någon enstaka hoppträning med en lånehäst.

Lilla Ella har jag ju skuttat över något hinder i vår paddock och hon hoppar snällt. Men vi får väl se hur det går. Mamma följer med och filmar. Hoppas att jag kommer att ha något att visa er på onsdag.:D eller::grin:, eller::eek: eller::rofl: typ.:D

*kl*

Lite uppdatering från oss.
Igång sättningen går bra och vi har nu börjar trava så smått i skogen. Han är verkligen jätte mysig att rida så himla goa gångarter har han. Han har dock blivit lite tjaffsig i munnen men kanske kan det vara tandfällning på g? ska be veterinären kolla honom nästa gång.

Tyvärr går det knappt att rida i skogen nu på kvällarna pga av alla mygg och han tål verkligen inte myggen och eftersom jag än så länge vill ha sällskap med mig ut så kan vi bara på kvällarna.

Jo jag har två men den andra är en övervuxen connemara.. så han platsar ingenstans ;) Han har fel stam för o gå breeders och för stor för o gå med connemaraponnierna ;)

Däremot kommer han att få komma ut på tävlingsbanorna snart.

Ska du inte rida kvaliten med den gula? Allt som är avelsvärderingsgrundande är ju bra att delta i, det är så stort bortfall redan ju :(

*Uppdaterar*

Har haft fångkänning på Lilly:mad:...Tidig upptäckt, tack och lov, men måste inhandla en betesreducerare i morgon. 3000 spänn rök till veterinären:eek:...som var förvånad över att jag upptäckt det så tidigt då hästen inte visade det minsta tecken på hälta, ömhet, svullnad etc...gick på magkänsla och kollade benen och fann puls på alla fyra:crazy:...

Hon vägrade äta sin Finadyn igår men jag ska ge spruta ikväll istället i munnen, alltså...;)

Vi får se hur vi gör med kvaliten, känns väl sådär o lägga ut pengar när han ändå inte får vara med på riktigt utan bara utom tävlan.

Dessutom hade jag isåfall velat hoppa honom uppsuttet eftersom han gör de så mkt bättre än löshoppning.

Uch vad tråkigt, men visst är det skönt att veta att man gjorde rätt när man litade på sin magkännsla, den litar jag alltid på och det har aldrig slagit fel.
Min äldre pålle vägrade med att äta det i maten, jag blandade pulvret med koncentrerad äpple saft och sprutade in det i munnen, gick mkt bättre.

Det är lite trist faktiskt. Spec som finalen nu ska gå uppsuttet.

Fast jag är glad inte sjävla bedömningen går uppsuttet iofs, jag fick panik när jag fick för mig det. Hade ju inte alls planerat för det utan tänkt mig en lugn, planerad inhoppning i sommar hos tränaren ju. Men nu kan vi ta det hur lugnt vi vill igen :)

Q är anmäld till sin första 90 om 2 veckor.
var in o tränade lite idag o han hoppar trevligt men var lite matt av värmen.
jag vill ha REGN NU så betet och höet växer.

Hoppade kombination för första gången med båda två oxå :D

Jag vill oxå hoppa :bump: Är sååå sugen! Hoppas hoppas vetten inte hittar något imon, Tiger ska på genomkoll. Jag är nojig och hittar massa fel hela tiden och alla tränare säger bara jag är barnslig, han funkar så bra. Men nu är det dags, annars kommer jag inte kunna sova lugnt om jag börjar rida mer.

Fast jag vill oxå ha regn som mest. Har ni det lika illa där uppe? Vår sommarhage är HELT brun :eek: De går i vinterhagen (skogshage med lite mer) nu och fodras med hö flera gånger om dagen. Tiger som aldrig vill ha hö på sommaren äter direkt :( Och grannen tog "hö" i veckan. Små korta står som alldeles säkert knappt duger att fodra föl med, men annars skulle de oxå ligga nedbränt om ett kort tag för det har helt slutat växa här :(

Ja vi har lika illa här, växer inte ett dugg. dom går i sina vinterhagar som ser ut som en öken.
fodras med hö hela tiden o får beta på gräsmattan då o då.
betet växer inte ett dugg o höet har väl växt 1 dm kanske..
pappa försöker odla gräsmatta oxå (vi grävde upp vår gräsmatta i höstas för o byta nå avloppsrör) men den är brun brun brun .
Så de är verkligen behov av regn nu och inte 30 grader stekande sol.

Ja de är kul att hoppa, calle ska debutera 1m på torsdag om allt går som planerat och jag vet inte hur jag ska göra med kval.
Om jag ska lösa kvalpapper eller inte. Skulle vara kul o försöka men vet inte om jag tycker han är redo för en ev final i höst med resa på 100 mil o så stort, tycker de blir för mkt för de unga hästarna.
Så då kanske de är bättre att spara de där pengarna o bara gå kvalitets i höst.
ångest.

Usch, stackars alla jordbrukare säger jag bara :( Vi har ju ingen mark förutom vinterhagen (hyr sommarhagen i alla år) och råkade hämta fullt lass hö av ren tur (brukar hämta mycket mindre på somrarna annars) precis innan alla insåg hur illa det blev med torkan. Men nu finna väl snart varken bete, nytt eller gammalt hö kvar. Och havren? Jag är ingalunda duktig på sådant men vem som helst ser ju förödelsen :(

Jag är glad att vi har det så smidigt med Tiger. Han rids som en ponny och har inga championat alls. Förstår att du har ågnest =/ Men det är kul att det går så bra med grabbarna!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar