04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Jag har mängder med film från terrängträningen. Pappa köpte ju riktig filmkamera efter första dressyrträningen då han försökte filma med min digitlakamera ;) Han tyckte jag skulle ha något bra att filma häststackaren med :D Ska fixa sladd till den imon, då blir det rörliga bilder ;)

Jag vill se bilder/filmer på dina med, de är så fina alltid :)

vi ska tävla i helgen så då kan jag knäppa lite kort :D
Just nu ser dom ut som två vandrande dammhögar :angel:

Kanske kan fixa film från tävlingen oxå..om jag har tillräckligt med folk med mej..

Tiger oxå :D Red en vit pålle idag, har blev ju svart i svetten :eek: Tvättade man så vart han fin en minut sen kröp dammet fram igen. Hade ju behövt ett helbad. Då är jag glad Tiger är så mörk fortf!

Kul med tävling! Vad är det för klasser? Calle eller den gule?

*Svarar alla*

Ja han är en snygging, och nu när han är tjejtokig och verkligen visar upp sig för damerna i hagen bredvid så är halsen inte att leka med =)

Båda två ska med, Q ska göra sin debut o hoppa 90 och calle ska gå 1m för första gången.
Så de blir spännande:D

kors i taket...idag REGNAR de:eek::eek: vad är de för nått som ramlar ner från himlen!!!!???
Lovely :love:

Vad kul!!

Haha, du skulle se mig under frukosten. De har utlovat regnskurar idag eller imorgon och här blåser som f*n. Jag tittar hela tiden mot vår ladugårdsport där man bäst brukar se om det regnar och inbillar mig att jag ser regn, springer ut på altanen och blir lika besviken varje gång :rofl:

Njut av erat regn :love:

Jag måste bara få skryta på mian två bäbisar nu...

var o hopptränade för en tränare som bara sett mina bäbisar som 3 åringar (vi tränade fö rhenne inför 3 års).
Jag har ridit för henne en del förut och jag ser upp till henne väldigt mkt. otroligt duktig ryttare som även fast hon är ren hoppryttare har stenkoll på allt markarbete o ofta kör sånt på sina träningar.
Hon har tagit fram den ena unghästen efter den andra o matchar dom alltid väldigt bra.

Började med Q som fick gå i ponnygruppen..:D Han skötte sej jättebra o fick tom hoppa oxer på 1m..aldrig hoppat så högt förut men han skuttar på o gör sitt bästa. sånt himla psyke på den grabben.

sen kom dampet, Calle skrek skrek skrek för allt han var värd eftersom Q då hade gått in i stallet o lämnat honom ensam med 4 nästan helt främmande hästar. Inte lätt o vara calle när självförtroendet försvinner utom synhåll :smirk:

Blev lite skutt o bock o knas på framridningen, totalt ofokuserad.
Sen började vi hoppa. låg på en volt o skuttade över en liten planka på40 cm.
Calle tog de säkra före de osäkra ohoppade minst 130 över o drog sen på världens bocksprång i landningen, var säkert 2 meter uppi luften, riktigt sånt där bocksprång som jag bara sett honom göra i hagen.
jag satt ju ganska löst där uppe iluften men som tur var så landade han på samma linje som han lämnade backen så när han tog mark igen så komjag några sekunder efteråt o landade på ryggen :rofl:
sen skötte han sej o hoppade bara högt över hindren ;)

Hoppade så himla bra, en oxer som säkert låg på 110 o han bara kliver över o ävenomhan kommer nära på hindret efter (var en långsida räcke oxer räcke med 3 galoppsprång emellan varje hinder) så hinner han upp hur enkelt som helst.

Tränaren var lyrisk, jösses hur han hoppar, även fast han är så stor o valpig så har han så himla bra koll på sig o är så obekymrad oavsett vad du styr honom på. rak o fin.
Matte stolt :love:

sen kom de bästa, Anmäl den där till championatet, de är sällan man får hästar som kan fajtas om segern där och dessutom kan du sälja den där för MYCKET pengar.
Då sa jag stopp , han är inte till salu men championatet kan jag satsa på:D
Ja , ska du ha kvar honom så kommer han nog kunna gå med på de stora tävlingarna:eek::love:

Min lilla calle som emellanåt är så drumlig o bäbis :bump:

vilka duktiga pållar du har! :D

Min är med en duktig pålla.. :bump:
En till felfri 1meters hoppning nu ikväll o en till pinne på pappret till championatet.. Kändes super fin, skötte sig jättebra, trots massa krångel av andra hästar på framhoppningen.
så en stolt matte är jag idag. :banana::bump:

skitkass bild för mamma är dålig på att ta. men rosetten syns iaf. å det är ju de som räknas. :D

vad kul att de går så bra med kvalen.
jag nöjer mej med att de går bra på träningen än så länge ;)
Men på lördag så är de dags för 1m.

Håller tummarna för att det går bra!

Flurrizen: Grattis till den felfria rundan!

Själv var jag för första gången nära att åka av min fyraåring. Ett par kossor dök upp på andra sidan staketet när jag red i sommarhagen... Satt ganska löst kan jag säga.

Något annat som är löst är problemet med att Ella vill dra på för full gas. Jag lät henne igårkväll bara galoppera på styrde henne bara runt i en stor volt och rätt som det var gick hon bara i form, svängde för ytter skänkel o tygel med hängande innertygel.

Jag kan visst vända henne på en femöring för skänkeln i trav!!!:eek: Jösses, var hon så känslig o lydig. Man kunde tro att trollen red henne på nätterna.

Och inte blir hon trött heller, varken i skallen eller kroppen. Tog ett par språng över en stock det sista, kom för långt ifrån på sista språnget och klämde i med skänkeln. Ella svarade glatt och gjorde ett extra stort språng.

KL

Ja, kanske ska presentera min 04:a också.

Han heter Lancer Vn är e. Akribori- amiral-tiger.
Idag mäter han 168 cm och vi siktar på att inte bli större.

Kvaliten ska han troligtvis gå till hösten :)

Vääääärldens snälllaste häst,ebis :)

www.tottboll.pixbox.se

Lotta

http://hastarnaimittliv.dinstudio.se

Är inte så haj på det här är jag rädd, men på min hemsida finns det bilder på min 04 som jag började hänga på i mars. Nu skrittar vi i skog och mark, har ingen brådska med vingelkillen.. Fina hästar var det här i af, man blir riktigt inspirerad.

Jättefin typ på din stora pålle.
Lite ovanlig stam oxå..eller ja den äldre varianten iaf.
har alltid gillat dardels avkommor, ofta väldigt trevliga individer, allround.

Tottboll, fin typ på din oxå, fint tecknad. har en 1 åring här ute ihagen e. akribori men hon var inte så lik din.

vad är planerna för era hästar?

välkommen till tråden , alltid kul med nya hästar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar