Sv: 04rnas tråd!
Jag måste bara få skryta på mian två bäbisar nu...
var o hopptränade för en tränare som bara sett mina bäbisar som 3 åringar (vi tränade fö rhenne inför 3 års).
Jag har ridit för henne en del förut och jag ser upp till henne väldigt mkt. otroligt duktig ryttare som även fast hon är ren hoppryttare har stenkoll på allt markarbete o ofta kör sånt på sina träningar.
Hon har tagit fram den ena unghästen efter den andra o matchar dom alltid väldigt bra.
Började med Q som fick gå i ponnygruppen..
Han skötte sej jättebra o fick tom hoppa oxer på 1m..aldrig hoppat så högt förut men han skuttar på o gör sitt bästa. sånt himla psyke på den grabben.
sen kom dampet, Calle skrek skrek skrek för allt han var värd eftersom Q då hade gått in i stallet o lämnat honom ensam med 4 nästan helt främmande hästar. Inte lätt o vara calle när självförtroendet försvinner utom synhåll :smirk:
Blev lite skutt o bock o knas på framridningen, totalt ofokuserad.
Sen började vi hoppa. låg på en volt o skuttade över en liten planka på40 cm.
Calle tog de säkra före de osäkra ohoppade minst 130 över o drog sen på världens bocksprång i landningen, var säkert 2 meter uppi luften, riktigt sånt där bocksprång som jag bara sett honom göra i hagen.
jag satt ju ganska löst där uppe iluften men som tur var så landade han på samma linje som han lämnade backen så när han tog mark igen så komjag några sekunder efteråt o landade på ryggen
sen skötte han sej o hoppade bara högt över hindren
Hoppade så himla bra, en oxer som säkert låg på 110 o han bara kliver över o ävenomhan kommer nära på hindret efter (var en långsida räcke oxer räcke med 3 galoppsprång emellan varje hinder) så hinner han upp hur enkelt som helst.
Tränaren var lyrisk, jösses hur han hoppar, även fast han är så stor o valpig så har han så himla bra koll på sig o är så obekymrad oavsett vad du styr honom på. rak o fin.
Matte stolt
sen kom de bästa, Anmäl den där till championatet, de är sällan man får hästar som kan fajtas om segern där och dessutom kan du sälja den där för MYCKET pengar.
Då sa jag stopp , han är inte till salu men championatet kan jag satsa på
Ja , ska du ha kvar honom så kommer han nog kunna gå med på de stora tävlingarna
Min lilla calle som emellanåt är så drumlig o bäbis