04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Får väll hänga på här, var på samma banhoppningsträning. Tänkte att det kunde var bra för min tjej att gå en bana i lugn och ro, på Pay adn ride har hon inte hunnit bli avspänd.

Har övat mkt hemma över "sockerbitar" i trav och galopp för att få damen att lyssna på mina förhållningar och inte springa i väg.

På banhoppningsträningen var hon bara så super är så stolt och glad!! Först hoppade vi banan på lite lägre höjd, sedan höjde vi till 90 cm, hon var lite vinglig på något hinder, och bröt av till trav på något (saknar lite syrka fotfarande), men hon lyssnade väldigt bra på mina förhållningar till hinderna, är mkt stolt!

Vad lätt och fint det ser ut! Tävlingen kommer nog att gå kanon! Själv har vi lite jobb kvar för att komma dit ni är.

faaaaan så fin han är :love::love:
du vill inte byta häst? ;) han ser (som många andra redan nämt) väldigt lugn och stabil ut!
Är ju höögt över hindrerna!! Ska du kvala till 4-års med honom? :)

Tack för berömmet och nej , jag tänker inte byta.;)
Jag har väntat på honom i 4 år nu så nu är han bara min min min.
mamma har precis skrivit över honom till mig oxå så jag är ensam ägare :cool:

Som ni säger så han otroligt lugn o stabil, ibland för lugn.
fast nu när hindren kom upp lite så märktes de att han tyckte de var mkt roligare att få jobba lite istället för småhinder :p
Måletär att kvala till 4 års sen får vi se hur de går o om vi startar, vi har en lång resa ner till flyinge isåfall och jag kan tycka att de ibland är lite för mkt för dessa unga hästar.
Var ju kvalad till 3 års men vi valde att inte åka pga den långa resan.
Vi får se hur de hela utvecklas och hur han tar resor o sånt när säsongen drar igång på allvar.

Gud vad kul att komma iväg på lite seriösa grejer sådär :) Själv får jag snällt vänta till nästa år. Distanshästar måste vara 5. Sen är han ju inte i form heller... känner att vi ligger lite efter :p

Ja...det är lite trist att behöva vänta. Jag väntar jag med...låååååångsaaaaaam igångsättning med mycket arbete på töm är det som gäller här.
Skogsarbete1_080330.jpg

Skogsarbete3_080330.jpg

Varit ute & skrittat lite i skogen idag tillsammans med lillsyrran & andra hästen. Van Remo visade sitt lite busigare Jag idag, resulterat i småhopp & småstegringar, men det var mer av protest för att han inte ville stå still och så, skulle jag tro :p:smirk:
Lite bilder från idag: OBS! OBS! OBS! jag har en väääldigt tjock & "puffig" jacka på mig:crazy::p
19718277.jpg

19718276.jpg

19718610.jpg

19718273.jpg

MVH Jonni

Ja det är allt lite segt! Men nu har jag börjat alternera lite, då han rört på sig så mkt i hagen så han börjar komma igång nu. På kortare rundor både travar vi och galopperar, och vid "dressyrarbete". Ska vi långt blir det nästan bara skritt, ev en längre, långsam trav eller två.

Löslongerade nordsvensken igår medan Hazze kikade från hagen. Så fick Hazze göra samma sak sen - och det verkade hjälpa att ha sett Casper göra som jag vill, för Hazze fattade äntligen att han skulle springa :D Gick så bra så han fick skutta över ett litet kryss vilket han verkade tycka var jättekul :) Dock blev det en tappsko också. Blä...

Ja, ibland kan man undra om de inte förstår av att se andra hästar göra likadant som de själva ska! Kul att det lossnade iaf!

Idag hade jag tömkörningslektion med Tussan, och det gick kanon. Lite föör bra nästan! Fick EN rättelse på hela lektionen, annars var det bra, fint, och jättefint! Dyrt att betala 250 kr för att få höra: "ha lite lösare tömmar".:rofl:
Nåja, nästa gång börjar vi med sidvärts, så då börjar det hända grejer!

Jag har fått fnatt på att jag ska köra in min kille :D Kanske tar tag i det till försommaren/sommaren. Då kan vi peppa varann ;)

Japp, absolut! Det är kul med körning, synd det ska vaar så dyrt bara! Men det är det värt tycker jag! kallblod SKA vara inkörda, och en välkörd häst är lätt att sälja om det nånsin skulle bli aktuellt. Höjer värdet rätt bra..

På tal om körning, så hade jag lektion idag.
Gick jättebra, fast vi inte haft vagnen på på 3 veckor så var det som om vi inte haft något uppehåll. Blev mycket trav idag, jobbigt tyckte Lasse, speciellt att man måste flytta rumpan så mkt när skaklarna tar emot i vängarna ;)

I vår klubb är det inte så dyrt med inkörningen. Vi har kollektiv träning en gång i veckan för 50kr per gång. Sen tränar jag privat en gång i veckan för 100kr per gång. Mycket kunnig tränare, så jag antar att jag har tur!
Började med att jag skulle tömköra lite vid inridningen för att underlätta sväng och stopp osv.... Nu har jag snart en fullt inkörd häst -Skitroligt! Kan verkligen rekomendera folk att tömköra och köra in sina pållar :banana:

Jag tror vi kommer billigt undan genom att köra in själva :) Pappa är "gammal hästkarl" och har pysslat mycket med jordbruk med häst. Han har sjukt mkt tålamod och blir aldrig nervös eller stressad, så han är alltid guld att ha med vid sådant här.

*kl*

Denna tråden verkar ju passa mig. Har precis köpt en fyraåring. Min tränare hämtade hem honom från Danmark Söndag kväll och han kom till mig måndag fm.

Han är riden i två månader bara och jag har själv bara hanterat honom hittills. Kommer säkert behöva mycket råd från er.

e. De Noir, ue. Faighter

HPIM0097.jpg

HPIM0091.jpg

Åhå, en tråd om 04or! Undrar just om man får va med i gänget bland alla välfriserade och välridna pållar med min lille gule ;)

Fast jag ser ju att Tussilago är här, så det kanske går bra? ;)

självklart får ni vara med, kul med nya hästar i tråden :)
vad är de för gul du har ?
Själv har jag en gul connemara ;)

Länge sen jag skrev här nu!

AK_Eng: din mammahäst låter verkligen som min 03:as kära mor. hon var också med om det mesta.. Folk sa till slut att det visst skulle krävas en påle i hjärtat för att ta död på henne (påkörd, koliker varje vinter, transportolycka.. and so on).

Och så till ämnet: Akilles är en liten pärla =) Har fått så mycket kommentarer om hur snygg han är den här veckan, så det stiger väl både mig och honom åt huvudet snart!

Lyckades ragga fotograf idag med, mina stackars föräldrar börjar nog snart bli trötta på mig:angel:
Red ut idag & busade lite idag, inför morgondagens dressyr i paddocken.
Fick för första gången känna på lite bockningar i galoppen på fältet:D ...tur att man har stor häst, jag tycker att det är mkt enklare att sitta kvar på dem när dem busar. Annars skötte sig Van Remo bra, men han är lite "osäker" när man rider med andra hästar, så nu ska vi börja träna lite NH & rida ut mer ensam, så att han inte blir så beroende av andra hästar.
Några bilder från idag: (förlåt för många bilder)
19752298.jpg

19752299.jpg

19752374.jpg

19752375.jpg

19752373.jpg

19752507.jpg

Ni får kicka ut mig om ni blir trötta på mig, men jag älskar min lilla bebis & bilder är ju bara sååå roligt!
// MVH Jonni

Senast ändrad:

Det här har du säkert skrivit förr, men jag är lat :p - Hur hög är han egentligen? :eek: Han ser iallafall väldigt högrest och flott ut på bilderna :)

Jag har en gul fjordhäst ;) (och en grå, men han är 07a så han får inte vara med :p)

Idag red vi dressyr, och jisses vad det märks att det var länge sen! Jag är så ringrostig! Ska ta och åka ut till Albin (99a ;) ) och fräscha upp dressyrknölarna lite :rofl:

Van Remo bara kul med bilder och klart man älskar sin bebis! ;) Vad är det för stam?

Har nu inte läst igenom tråden, men vad har ni för hästar här?

Modett
Hihi, han är stooor!! Han är än så länge 173 cm hög, lite stort för lilla mig på 165 cm :p men det funkar bra:)
Tack!:) jaa, han är högrest min lilla bebis, han blir nog fin när han får muskler hoppas jag:)

Ljulius
Hihi, va bra att jag inte är ensam om att tycka det:p mamma & pappa bara skrattar när jag vill att dem ska ta kort:D:smirk:
Han är e: Valsis e: Reforma ue: Rends
Han är imp från Lettland, men pappan kommer från Tyskland.

// MVH Jonni

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar