04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Åh, va kul!:)
Lääängtar tills jag ska börja "hoppa in" Van Remo!!:) ...jag har iof inte haft honom så länge, men ni har alla kommit så långt med era. Men sakta men säkert kommer vi smygandes:p:D

Ja, vad kul! Absolut godkänt :banana: Inte lätt att vara bäbis ;)

Grattis till både dig och Emsan!

YES!!!:banana:...Ingen hälta idag heller:bow:. Studerade henne nyss i hagen och hon sätter fortfarande i hoven korrekt...Jisses, vad jag blir glad:D

Här är nu en lycklig Verona :D

En snabb sammanfattning för alla nya. Har ett korsningssto som har haft ganska mycket problem sen förra sommaren så inridningen har legat på vila och sen här i vår har hon varit så himla jobbig att ha att göra med så jag hade tappat typ all lust. Hon har även varit väldigt jobbig när jag ridit henne på så sätt att hon bockat och stegrat väldigt mycket. Så statuset är att jag inte har ridit riktigt sen i augusti, hoppat upp några korta gånger mellan "sjukdomarna" men det har bara varit bus typ. Har haft väldigt svårt att "rasta av henne" hemma så därför har hon haft så mycket energi.

Men nu!! Har vi ridit i ridhus för första gången! Och det gick skitbra! Det var andra gången hon var i ridhuset (första gången tappade vi hjulet på transporten OCH hon drog på sig influensan :cool:)

Som tur var så var vi helt ensamma, superskönt! Så vi började gå runt i ridhuset och mega störa henne, min kompis fick stå och hoppa och prassla och slå på saker och jag gick och slog i väggen :angel:

Så efter några minuter var hon miljöskadad och tyckte inte att det var nå läskigt hihi

Sen så longerade jag henne, drog på sadeln och tog ner stigbyglarna och drev på henne och hon körde en mega show för oss kan jag säga :devil:

Så jag höll på ett tag och longerade och hon formligen total exploderade alltså, men det såg ut som att det var skönt hon var liksom tvungen att göra det, till slut orkade hon inte mer och då var det dags för ridning :p

Hoppade upp och skrittade iväg och hon var sååå lugn och duktig! :love:

Sen skrittade vi runt och tog två långsidor trav sen nöjde vi oss och det känns såååååå skönt! Nu är vi på gång igen, jag är överlycklig :love:

Nu kommer jag börja åka till ridhuset 1-2ggr i veckan och det känns toppen!

forts...

Här kommer några bilder.

Saga08041200000.jpg

Saga08041200001.jpg

Saga08041200002.jpg

samt en liten film där det inte händer så mycket :D

http://www.youtube.com/watch?v=30_f0PAVsSs
(måste bara få säga att det ser ut som att jag rör mina händer väldigt mycket men jag tar ytterst lite i henne så det är inte som det ser ut)

Sorry för låååång inlägg men jag är så glad!!
(vi ska dit nu igen, ta en power helg så hon kommer in i gamet igen :d)

Senast ändrad:

va roligt att ni äntligen kommit igång, har följt allt som hänt! verkligen jätte kul!

Tränade lite i paddocken i dag för andra gången. Gick väl inte så superbra, det fanns så mkt annat att titta på tyckte Van Remo, lite bus försökte han sig på oxå.:D lilla busisen då:p
Lite bilder:
19796830.jpg

19798755.jpg

19796322.jpg

19796832.jpg

19796833.jpg

19797843.jpg

Senast ändrad:

Va kul!:) Så himla fin hon är! Hihi, inte är hon väl busig?, hon ser så lugn & fin ut på bilderna:);)

Hihi, ojj då, inte kul du:( Näe, nu börjar det äntligen t.o.m. se ut som om våren är påväg:) ...fast inte i hagarna:crazy:

*kl*

Idag var det premiär!!!!!!!

Efter 4 månaders konvalecent red jag min lille älskling :love: visserligen skrittade vi bara och försäkerthets skull hade vi ledare men han skötte sig exemplariskt fast det var rätt vingligt och sedan har han tappat allt hull han har så sadelgjorden gick inte att dra åt så mycket. Det är sååååå skönt att få börja med honom igen och att han klarade sig helt utan komplikationer. Nu har jag en hel fin och underbar 4-åring igen!

Jag fattar inte att han tappar allt hull nu när han får fri tilgång på bra hö och han fullkomligt vräker i sig mat. Tyvärr kan jag inte ge honom en massa kraftfoder då han skulle bli för pigg och vild och det vill varken jag eller veterinären att han ska bli än. Tur att det är bete snart så han kan äta upp sig lite.

Här har vi Absolutely Gorgeous, eller Musse som han kallas :)

Han är en svensk ridponny född 2004, renodlad hoppponny, hihi ;)

19815889.jpg

19815894.jpg

19815897.jpg

19815906.jpg

19816088.jpg

Hungrig ponny :angel:

*kl*

I helgen har jag och Toppen varit iväg på Dressyrkurs på Brolöten. Första gången han fick sova borta och det gick jättebra! I går var han dock överladdad och det blev både stegringar och lite krumsprång.. Han var väldigt spänd och ganska stressad, ville bara springa..:devil:

I dag så var det en annan häst, skötte sig exemplariskt, var lyhörd och samarbetsvillig. :love::love: Naturligtvis så blev det bara lite film från igår, idag hittade jag ingen som kunde filma, typiskt!!:cool: Filmerna är dock från slutet av ridpasset och då hade han börjat lugna sig. Håll till godo, det tråkiga är att inget av den utveckling som han har gjort syns ju.:(

Det är lite mörkt och det är filmat med en vanlig liten digitalkamera så det är inte superkvalité..

http://www.youtube.com/watch?v=KLfmF1N6pro

http://www.youtube.com/watch?v=bBYWAUmOxOo

vilken trevlig häst! ser jättefin ut på filmen.. ni har ju kommit en bra bit! =) galoppen såg jättefin ut
Idas; din ponny såg jäääättehärlig ut! såg verkligen ut som ne hoppare i modellen å allt, jag är kär!

med min lilla apa går det sådär, lymfangiten håller på att ge sig, men hon är lite omöjlig där med såren. Längtar tills broddarna kan tas av, tyväär känns det långt borta.

I går hade vi tänkt åka å träna dressyr, i ridhuset där hon vart en gång före. Transporteringen gick bra, tack vare all träning!
Men hon var på rikgit bushumör å lite uppspelt så vi lät henne brall av sig ordentligt i lina, prommenera runt där och sen for vi hemm igen . Så nu ska vi försöka åka iväg å träna igen på söndag, och då är det förhoppningsvis nån annan häst i farten så hon håller sig lite lugn, och sen blir det nog att börja hoppträna lite.

Så glad jag blir när det kommer ROLIGA nyheter, känns som att 2008 såhär långt mest bestått av elände. Men himla kul att din häst repar sig så sakterliga! Och som du sa, snart bete så då kanske hullet kommer tillbaka :)

De är verkligen lika varandra i ansiktet, våra Akriborisar :eek: Först, på film nr 1 när du travar mot kameran och man bara ser Toppen framifrån så hade det lika gärna kunnat vara Akilles.

Hinner inte se båda filmerna i sin helhet just nu, maten står på spisen, men ska kika sen. Är så roligt att se halvsyskonen :)

Jag har vart i farten IGEN.:angel: Idag har jag för första gången tränat NH med Van Remo.:) Det gick väldigt bra, jag fick hans uppmärksamhet i stort sett hela tiden. Han fattar väldigt fort, hihi nästan för fort, svårt att hänga med & vara alert hela tiden, för jag vill ju undvika missförstånd. Vi tränade att han skulle vända upp & lite ryggningar m.m. Jag är sååå nöjd med min lilla bebis:love:
19834427.jpg

19834428.jpg

19834426.jpg

// MVH Jonni

Roligt med NH!
Måste påpeka att jag tycker det är jättekul med bilder, så fortsätt med det! :banana:

-kl-
Idag har jag och Lasse haft hoppträning. Första träningen utomhus. Det var helt galet :rofl:
Han var så vild så det blev mest avrastning i galopp, "fortare" fortare" Sa min tränare, när vi rejsade fram i 190 :eek: Massor med bockhopp blev det och då fick jag höra att sålänge han kunde bocka så gick det för sakta :o När det började löddra på halsen så kunde vi börja arbeta lite normalt i trav. Haha.
Han hoppade bra idag, blev inte så många språng då han var lite mör efter "uppvärmningen" :D Fast glad som en lärka var han över att han fick springa fort.

Skulle ta banken idag med, i skritt. Hoppningen uppför gick bra, men nerför :angel: ramlade han nästan (måste ha sett skitroligt ut)
Första lila nerhoppet gick kanon, sen tittade Lasse raktfram i tomma intet så när nästa nerhopp kom så tittade ju han på nått annat och frambenen ramlade rätt ner :rofl: Fick ta det från det hållet igen och då vågade han inte gå ner, så han stod och kände med hoven var han kunde sätta den och hur långt ner det gick osv..... hihi. Till sist smackade jag på ordentligt och då kastade han sig ut i ett tigerhopp så jag tappade tyglarna.
Så det fick räcka där med våra hjältemodiga insatser ;) Som sagt, en liten galen dag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar