04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

kl.

I natt fick Windy sin bäbis :love: Är fortfarande lite småchockad, trodde verkligen inte att hon skulle föla i natt för hon var så lugn i går kväll och det har inte sett ut som det är dags. Jag trodde det var svansen jag såg på övervakningskameran men tänkte att det var nog bäst att jag gick och kolla till henne för att hon låg och tittade sig mot magen. Och då var det ett par hovar som stack ut där. Ringde stallägaren och hon kom och hjälpte till (och lugnade ner mig lite :p) Allt gick bra och det blev ett sto :) En "Stormy".

DSC00275.jpg

http://s55.photobucket.com/albums/g148/carmarnic/?action=view&current=DSC00268.jpg

http://s55.photobucket.com/albums/g148/carmarnic/?action=view&current=DSC00259.jpg

Grattis igen till er båda! Måste komma förbi i veckan och titta. Hon e så söt!:love:

Tack! :)
Jo hon är jättestolt! Man fick knappt titta på hennes bebis i morse men det blev lite bättre på eftermiddagen, men hon blev väldigt upprörd när Stormy kom mer än en 1 meter ifrån henne när vi hade dem ute på gången.

Hej o välkommen Ljulle! Nu får du lägga in lite snygga bilder på ditt djur!

Grattis till fölis! Ser jättefin ut!

Jag är grymt sugen på att bestäcka Tuss, särskilt som favvohingsten just blev godkänd med 44 poäng exteriört och 49 poäng på ridprov! Men jag ska hejda mig ytterligare ett år..

vilken sötnos :)
Vad är de för stam på den där.. minne som en guldfisk.

Imorgon kommer calle att göra hoppdebut, håll tummarna för oss.

han ser större ut :p
Tänkerpå min herre som ligger nånstans runt 171-172o din ser såå mkt större ut.
iofs kan de vara för att du är kortare än mig.
Fin modell på honom :love:

Ljulius: jag har två st 04.or. en connemara på ca 153 cm och ett halvblod e.cardento-rastell.

Hihi, vad bra!!:love::) ... har alltid velat ha en stooor häst & jämt fastnat för sånna, så jag blir bara glad av att höra sånt:):angel: ...ni får tycka att jag är liiite knäpp:p;)
Jaa, det är en lagom modell för mig(den lite smidigare) me tanke på hans storlek, blir så mkt enklare att komma åt.:)
Har du ingen bild på din? :) ...tittade igenom tråden lite slumpvis men hittade ingen, om jag inte självklart missade just den sidan då...

Senast ändrad:

Får väl svara då :D (vad är hästmänniskor bra på om inte att prata om sina hästar!)

Jag har en arabvalack, 04a såklart ;) Ganska liten eller normalstor, hur man ser det, runt 153 cm. Grå/brunskimmel. Han finns på bilder lite här och var, nya kommer hela tiden :p Han är e: Zulak och u: Hedia.
Jag satsar mest på dressyr till vardags men ska det tävlas så är det inom distans. Han verkar ha en bra typ och bra steg för det, och har väldigt lätt för sig inom dressyren också. Har precis köpt honom så vi är i startgroparna s.a.s :)

åh grattis till fölet! så söt!

förresten, tänkte höra lite hur mkt era rids nu. jag kör fortfarande varannan dag schema, icke riddagarna varvas med promenader, lättare tömkörning och en dags hel vila. men det känns ändå som hon är lite understimulerad, men vill ju inte börja slita ut henne redan:P men om man kör 3-4 veckor då man rider 5 dagar, vore det så slitsamt?

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Uppdaterar lite...

Idag har jag varit ute på en 40 minuters tur med fröken, uppsuttet! Det har gått hur bra som helst. Fortfarande rids hon i huvudsak i skritt och rakt fram men jobbar nu på formen och även med att mjuka upp hennes sidor. Lite tjurig att forma åt höger men mot slutet satt det. Hon är fortfarande högexplosiv men inte så att hon blir besvärlig. Det gäller att behålla lugnet;). Jag är hur nöjd som helst och hon ser rätt nöjd ut hon med där hon går med regntäcke och nättäcke under. Det är trist väder, snöblandat regn så jag fick böja mig för täckesanvändning idag.

Grattis till fölet! Hon är bedårande söt!

Längtar tills Carisma klämmer ut sin lilla :love:

Lasse är nu i "hårdträning"
Han vilar 2 dagar i veckan. (hel vila)
tränar körning en gång i veckan och hoppning en gång i veckan för tränare.
De övriga tre dagarna rider jag i skogen, för att få upp flåset! Tycker det fungerar bra hittills, innan red jag 3-4 dagar i veckan, så har ökat på nu lite innan det är dags för sommarbete och tjock mage :angel:

Hur har det gått för dig och Calle idag? Håller en tumme på att det gått bra :) Väntar nyfiket på rapport!

Tack allihopa! :)

Windy är efter Wind Dancer - Last Liberty och fölet efter Aerline H.

Fölis hade galoppträning i boxen idag när Windy var ute i hagen en kvart. Hon orkade två sidor :p Skulle vara bra om det blev lite mindre lerigt snart så att de kan gå ut båda två..

Idag var lilla Quite Easy stoet ute på sin andra tävling. Var lite spänd och gick mest och tittade på allt annat. Men hon kämpa på bra, fick ett nedslag på plankan annars var hon fin även om det blev lite vinglit i mellanåt.

Rapport kommer här..
var hemma för rätt längesen men har varit hos svägerska o firat henne eftersom hon fyllde år.

Calle knatade lungt runt på framridningen med alla knasiga unghästar som hoppar o far. Rasade snö från ridhustaket ner i paddocken.. alla flög i luften, utom calle :D
Däremot tyckte han att de var så mkt att titta på (inte så att han blir rädd men han vill se allt o undersöka) både på framridningen o på banan , så han tappar bjudningen o springer o kollar på allt annat.
Så vi fick ett stopp på 3.an för han gick o kollade på personalen, bröt av till trav o glömde att han skulle hoppa , intelätt att vara 4 år ,ha 4 ben o vara stor som silja line.
Så då sprang han rakt in i de :smirk:

Så dom fick bygga upp de o sen skuttade han över med lite övertalning runt hela banan.
så 4 fel blev resultatet.
klart godkänt får han. Jättelugn hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar