04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Oj vad många där är som undrar om det tränset :). Jag köpte det på Hööks för två år sedan men jag tror inte dom har det kvar. Det är riktigt mjukt och fint.

Nej det är inte så många som gillar dom i övrigt men på bukefalos verkar det vara en hel del som tycker just detta är snyggt :).

Aha! Då är det ett sådant jag köpte till min shetlandsponny.
Jag var inte så begigstrad över materialet direkt, men det var ju billigt och shettisen behövde ett nytt nättare träns.

Har hittat ett i en hästaffär, går på nånstans över tusenlappen. Även om jag är beredd att betala för kvalité så är inte plånboken det just nu. Så det får vänta.

Jättefin häst. Han hoppar stort!

Jag skulle idag firat Alvas 2-årsdag. Alva var e: Akribori-Bold Irish-Strauss. Men hon dog vid födseln. Annars hade jag gjort en knäckebrödstårta åt den svartbruna gudomligt vackra Akribori-kopian Alva.

"nu har Calle blivit GALEN "

Härligt med unghästar :rofl:

Ja jisses, hoppa kan han, den tilltänkta dressyrhästen.

Men usch och fy så tråkigt sådant är :( Det går inte att komma ifrån att det känns så himla orättvist, när en sån liten inte får leva. Man får trösta sig med att det väl var någon mening med det hela.

19169985.jpg

Här är hon, dock lite tunn och kantig fortfarande har inte varit under ryttare så länge, växer gör hon med!
Helt underbar liten häst ....oftast!

Ja men se där, syns definitivt att det är en Akribori-tös! Hur hög är din nu? Akilles är kring 167, Super här i tråden har ju en lite mindre modell :)

Ser ju att våra verkar dela samma troll-man!

Har varit ute och fräst i skogen idag på min. Han har alltid varit pigg men nu börjar han bli riktigt på G!! :devil:Sparkade bakut och började hoppa och fara när jag skulle börja trava, var helt stissig och kunde inte skritta efter det i huvudtaget.:cool:
Fick lägga om ridrutten som jag hade tänkt mig och börja med skogstig så han fick koncentrera sig på var han satte fötterna..:idea:

Ville ha en framåt häst och jag verkar ha fått för mina synder..
Hoppas bara att jag inte tagit mig vatten över huvudet!:o

Min förra var aldrig så här, han var lite lat i jobb men pigg i skogen, Toppen är dunderpigg överallt..:p

Hur är era Akriborisar är dom oxå så här framåt?

Ja jisses, hoppa kan han, den tilltänkta dressyrhästen.

Men usch och fy så tråkigt sådant är :( Det går inte att komma ifrån att det känns så himla orättvist, när en sån liten inte får leva. Man får trösta sig med att det väl var någon mening med det hela.

Orättvist vet jag inte. Det är så i livet bara. Och att vet. missade en tvilling som inte utvecklades och förmodligen orsakade det hela. Kan inte hjälpa att jag ofta tänker på hur hon hade varit.

*kl*...lägger ut lite bilder så att ni får se att vi är på G:D...och håller andan för att inga nya hältor uppkommer:crazy:

Skogsarbete1_080330.jpg

Skogsarbete2_080330.jpg

Skogsarbete3_080330.jpg

Ser ju städat ut...men hon var lite överladdad i och med att det blåste och småhingstarna hela tiden gnäggade efter henne...:cool:
Skogsarbete6_080330.jpg

Har varit ute och fräst i skogen idag på min. Han har alltid varit pigg men nu börjar han bli riktigt på G!! :devil:Sparkade bakut och började hoppa och fara när jag skulle börja trava, var helt stissig och kunde inte skritta efter det i huvudtaget.:cool:
Fick lägga om ridrutten som jag hade tänkt mig och börja med skogstig så han fick koncentrera sig på var han satte fötterna..:idea:

Ville ha en framåt häst och jag verkar ha fått för mina synder..
Hoppas bara att jag inte tagit mig vatten över huvudet!:o

Min förra var aldrig så här, han var lite lat i jobb men pigg i skogen, Toppen är dunderpigg överallt..:p

Hur är era Akriborisar är dom oxå så här framåt?

Om jag jämför Akilles med min -03:a (e: Quite Easy - Modesto) så var hon extremt cool. Och då är ändå Akilles riktigt bra i huvudet. Men han är samtidigt mer explosiv och har betydligt mer nerv än vad hon hade, så joo nog kan det smälla till ibland :) Hon hade bra motor förvisso, men höll sig (okej, nästan..) alltid på plats. Herr Akilles kan göra snygga bockningar och skutt när andan faller på :D

Han har ju inte gjort såå mycket än, så jag får svara igen om ett tag när han börjar ha mer styrka, men bjudningen såhär långt är det inget fel på. Däremot kanske inte dunderpigg, men åter igen, styrkan.. (OJ vad jag tänker sakta den här tiden på morgonen, hoppas det gick förstå vad jag menar på ett ungefär ;))

Aha! Då är det ett sådant jag köpte till min shetlandsponny.
Jag var inte så begigstrad över materialet direkt, men det var ju billigt och shettisen behövde ett nytt nättare träns.

Har hittat ett i en hästaffär, går på nånstans över tusenlappen. Även om jag är beredd att betala för kvalité så är inte plånboken det just nu. Så det får vänta.

Jag tycker det är kanon, mjukt och fint läder :). Det var värt pengarna iallafall.

kl

Hej igen!
Jag har varit osynlig ett tag, sen blev de gamla tråden så jäkla lång så jag orkade inte gå igenom den ;) Kul med en ny!

Lynette har fått riktiga vårkänslor! Hon bockade å studsade i går när vi va ut. Riktigt glad! Fäller päls som ett tok, ska bli skönt när den perioden är över!

Vi jobbar inte så seriöst nu, mest ute å busar i skogen, men formen har börjat komma längre stunder. Hon är så duktig! Tror jag har nån busbild från när vi va ute för nån vecka sen....

Hihi, ja visst syns det, de är så tjusiga så, alla som ser henne säger "-åh så sööööt" hmm, tänker jag som ville ha en stor svart dressyrhäst hihi!
Hon är 164 men växter fortfarande, hoppas på någon cm till.

Super: Tycker de går i perioder, hon är otroligt jobbig som tvååring då grät jag varje dag. Urrs, man hinner tänka många ggr att man har tagit sig vatten över huvudet, men det ordnar sig alltid ändå. Man lär sig så mycket på vägen fast det känns skit jobbigt ibland. Men de är ju bara bäbisar!

Skall ni visa era Akriborisar på kvalitén?

Senast ändrad av en moderator:

Japp jag tänkte visa min lilla kille i alla fall. Hade tänkt att visa honom i uppsutten hoppning, hmm, vet inte om jag börjar ångra mig.. :cool: Är ju i första hand intresserad av dressyr i alla fall..
Ska iväg och hoppträna i morgon, får se hur han sköter sig då. :eek:

Ska ni visa era? Var tänkte ni åka? Jag tänkte visa min kille på Strömsholm. Det vore ju jättekul om ni skulle dit oxå, men det kanske inte är i er landsända?:idea:

Skall ni visa era Akriborisar på kvalitén?

Ska ni visa era? Var tänkte ni åka? Jag tänkte visa min kille på Strömsholm. Det vore ju jättekul om ni skulle dit oxå, men det kanske inte är i er landsända?:idea:

Det beror lite på vad stuteriet önskar, faktiskt. Skulle tycka att det vore rätt kul, eftersom min -03 missade det pga hennes skada, men samtidigt så skulle jag vara sååå nervös :o En annan sak som spelar in är vart kvalitén ligger i år för oss högst uppe i landet - brukar vara vartannat år i Umeå och vartannat i Piteå, och eftersom jag ska vara i Umeå i sommar så blir det ett väl stort projekt att dra honom ca 25 mil för det ifall det är Piteå som gäller i år. Men vi kan ju hålla det lite öppet, och se :)

Super - det vore GRYMT kul att visa på Strömsholm (visserligen ännu mer nervöst, då) men det blir verkligen långt att åka :D Lättare att bara transportera ner den egna rumpan då och kika på lite fina -04:or :idea:

Kollade på ASVHs hemsida och vad jag kan utläsa därifrån så ska kvaliten vara 2/9-08 på Vännäs utanför Umeå. :idea:

Toppens uppfödare kommer förmodligen komma från Skåne och titta.. ingen press alls..:o

Jag har aldrig visat någon häst på kvaliten förut så jag kommer nog vara nervös så det räcker. Strömsholm är det som ligger närmast för oss, bara ca 10 mil dit, tar bara dryga timmen att åka. Så det känns väl inte så befogat att åka till något annat ställe, även om det kanske skulle kännas bättre..:p

What, är de ute med datum såhär tidigt :eek: I fjol har jag för mig det var mycket senare. Men då så, då är det problemet eliminerat iallafall :) Till Vännäs är det ju bara ca 5 mil, det kör man på en handvändning.

Kan tänka mig att det är mycket folk som ser kvalitéts på Strömsholm! Har inte heller visat 4-års, bara fölvisning och det var ingen kul upplevelse :mad:. Hemskt otrevlig domare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar