04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Okej, då har jag lagt upp några korta klipp från gårdagens löshoppning. Roade mig även med att print-screena ett par bilder, bara för att det är så roligt att ha något att kika på :)

Såhär kan det se ut, dålig kvalitet men betydligt bättre än de "riktiga" fotona.
19436974.jpg

Filmer:
"Framhoppning"
Lite högre
Och en till..

Gud vad lik han är mitt Anart-sto i hoppningen sådär lagom cool.

Fin häst.

Vad är det för stam på honom?

+ the_connemara

Tack så mkt! Det är verkligen jättehärligt :) Men tyvärr tycks jag ha blivit magsjuk så kan inte riktigt njuta av det...

Men fick min beskärda del av action igår, Hazze sprang in i ett stos box vid insläppet varpå hon dundrar in och ska mörda honom :eek: Trycker upp honom mot innersta väggen och stackarn vart jätterädd. Jag fick gå emellan, kändes som med livet som insats, speciellt när hon vände upp rumpan mot mig :cool: Men det gick till slut att få ut honom, men usch så obehagligt det var. Såg alla avsparkade ben framför mig :crazy:

Mätte henne igår och hon är ungefär 164cm, ingen jätte ändå men jag tycker att det räcker helt klart! Vill INTE att hon ska växa nå mer :devil:

+ the_connemara

Tack så mkt! Det är verkligen jättehärligt :) Men tyvärr tycks jag ha blivit magsjuk så kan inte riktigt njuta av det...

Men fick min beskärda del av action igår, Hazze sprang in i ett stos box vid insläppet varpå hon dundrar in och ska mörda honom :eek: Trycker upp honom mot innersta väggen och stackarn vart jätterädd. Jag fick gå emellan, kändes som med livet som insats, speciellt när hon vände upp rumpan mot mig :cool: Men det gick till slut att få ut honom, men usch så obehagligt det var. Såg alla avsparkade ben framför mig :crazy:

Jag har oxå haft maginfluensa i två dagar :crazy:

När en person gick förbi med sitt sto med föl så hoppade min (anart-stoet) över staketet och snodde fölet och sprang in med det i stallet och ställde sig i en ledig box :o:devil:
Du kan ju tänka dig vad fölets mamma tyckte om det :eek:

Du missade kanske min fråga men vem är din häst efter?

Vad rund o fin, lite ponnyaktig :)

Är det meningen att han ska komma in i trav? Varför? Tror bara min lille skrutt hoppat i galopp nämnligen så jag blir ju nyfiken :D

*kl*

Hejsan
usch inte alltid ska det vara kul att vara hästägare:(

Ni kanske kommer ihåg mig från tidigare hade en valack -04 e.Bellonard ee. bearnstein

Iaf så vart han utdömd innan jul av 3 veterinärer men förskringsbolaget vägrade låta honom gå utan behandling så vi fortsatte behandla och åkte på återbesök och fick då veta att allt nu verkade vara bra och det var bara att börja rida igen. men nu på butta. efter att ha testat att rida in han igen på smärtstillande gick det bra en dag sen funkade inget nästa dag, vet. erbjöd oss att få rida in han på både smärtstillande och lungnande vilket vi tackade nej till så nu är vi tbx på ruta ett hästen väver och trivs inte alls med livet jusst nu, så nu har vi ringt försäkringsbolaget osv, men dom tvinga oss till en skriftliog redogörelse både från oss och veterinär för att ens kunna tänka sog att gå vidare. Men nu i veckan får vi beskedet så förhoppningsvis för hästens eget bästa får han gå vidare nu trots fel behandlingar sen i höstas. han har pålagringar i 3 ben och förändringar i ryggen. det är lite synd för jag vet att detta låter fel men för mig så känns det som om han redan är borta jag har gått och väntat på ett besked i snart 5 månader och allt bara strular. Man orkar inte riktigt alltid.

ja ja ett väldigt deperimerande inlägg, men måste säga att det är kul och se hur långt ni kommit med era 04 :)
hoppas ni har mer tur en jag.

Senaste från mig & Van Remo...

Idag har jag bara vart ute & skrittat, för han ska stå ända tills på fredag, då jag inte kommer att hinna rida.
Vi var ute i skogen & jag tror att det var första gången han var ute i "riktig" skog med stock & sten, för några sånna ridmöjligheter kan jag inte tänka mig att han har haft innan... Det var lite läskigt tyckte han & lite snubbligt :p men han skötte sig super, för att ridas ensam & allt. Och för första gången så kom jag upp på honom själv idag (med hjälp av en stol då) utan att nån behövde hålla i nervösa killen, men han stod snällt stilla, wow säger jag bara!:D
Just det, när vi var ute & red, så mötte vi den läskiga grisen, Usch vad Van Remo tycker att den är läskig:p
Lite bilder (ej från idag dock)
19308046.jpg

19399472.jpg

19399643.jpg

MVH Jonni

Senast ändrad:

Han är e: Akribori - Briar - Kew Gardens xx. Väldigt cool, första gången han var i det ridhuset :)

Haha, lille herrn valde gångart själv. Han är så social av sig, så han ville helst stanna och prata med alla människor som stod inne i ringen. Det var väldigt kravlöst, eftersom det är första gången han löshoppades här hos mig, och första gången i det ridhuset. Huvudsaken var att det var kul, tyckte jag :)

Snabb fråga till alla med unghästar :angel:
Jag har anmält till en dressyrtävling nästa helg. Såg inte att man kunde anmäla till avd B då jag inte trodde det fanns på dressyr.
Men nu när jag såg startlistorna så fanns det några som skulle rida avd B.
Jag har hamnat i avd A, ska man ändra det till avd B eller får jag rida avd A?:confused:

Jag kan inget om dressyr:crazy:
Hjälp:o:D

jag skulle välja avd B.
Fanns inget sånt när jag var iväg dock :(

Calle har tagit delungt o vilat en vecka nu , smält lite saker o han verkar väldigt pigg o glad nu. Har gosa o borstat en massa ikväll o han var såå nöjd.

Ååh det är så jävla jobbigt... hade planerat ridturer och allt. Men häpp.. gjorde stallet innan när jag fick en pigg-period men sen sov jag på soffan i flera timmar av ren utmattning. Kunde inte ens lyfta fjärrisen förrän jag fått i mig mat :o Men men, det kommer fler tillfällen att rida!

Jo jag missade nog det. Han är e: Zulak, u: Hedia, ue: Prince Egypt. Ringde ju hans uppfödare och fick veta att på mammans sida finns mycket ridbara hästar som varit uppe på hög nivå inom distans, endel i dressyren. Pappans sida är mer show/utställning. :) Känns jättekul med lite bakgrundsinfo, då arabernas namn inte säger mig nånting.. :p

Åh, tjusigt han hoppar och villken hals:love:!
-Tycker mig se lite likhet med min Akribori tjej. Skoj!

Ja, den halsen går inte av för hackor. När han snyggar upp sig lite extra så dregglar dressyrmänniskan i mig :love:

Har du någon bild på din här i tråden/nån annanstans? Är så kul att se andra Akriborisar, de har ofta många likheter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar