Sv: 04rnas tråd!
*kl*
Min lilla har ju oxå varit så himla snäll hela tiden, men igår var han ett riktigt litet monster!!
Fick för mig att jag skulle hoppa lite, det har ju hittills gått jättebra och han har varit helt okomplicerad. Men igår fick jag lära mig den hårda vägen att inte hoppa honom när han har vilat några dagar!!
Han tog ett jättesprång över det lilla krysset som jag hade satt upp, kändes typ som att han hoppade 1,50 m rakt upp och jag jag hade ju satt upp en liten enkel 5,5a men det resulterade ju i att vi hamnade precis framför hinder nr 2.. Eftersom vi kom så nära så insåg jag att vi skulle aldrig klara hinder nr 2, även om det var lågt så jag styrde vid sidan om.
Vad gör det lilla monstret då.. Jo han drar ner huvudet mellan frambenen och leker värsta rodeohästen samtidigt som han kastar sig åt vänster.. Vilket resulterar i att matte flyger åt höger! Sedan så stannar han och står och glor förvånat på matte som ligger på backen och försöker hämta andan, ungefär som, vad gör du där?? Blev lite mörbultad och lyckades mosa långfingret på vänsterhanden, bröt av nageln under nagelbandet.. Tänk att ett litet finger kan göra så j**la ont!!
Första gången på drygt 12 år som jag åker av, brukar för det mesta lyckas klamra mig fast.. Men inte denna gången!
Efter lite omplåstring av fingret så hoppade jag dock upp igen och då var det som
hade flygit i han, skulle stegra hela tiden så jag var tvungen att sätta på gougen igen och när han inte kunde stegra längre så provade han att bocka igen.. Då var matte dock mer beredd så då fick han faktiskt för första gången i sitt liv lite stryk. På detta viset får han ju inte hålla på! När han märkte att han inte kom undan längre så blev han sitt vanliga snälla jag igen och då får man ju självklart massor med beröm och godis.
Jag hoppas verkligen att detta inte var början till någon tånårstrots utan att det var en engångsföreteelse!! Ska dock ta hjälp fortsättningsvis när jag hoppar!!