04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

KL

Hoppar in i tråden igen :)

Jaha, 6 veckors ofrivillig vila för herrn :crazy: Han är frisk, men jag har fått en spricka i knäskålen och måste vila i 6 veckor!

Vi hade kommit igång med hoppträning och det gick så himla bra. Då kommer det här :cry: Jag är helt handikappad, får inte böja knäet alls. Så jag kan inte göra mycket med hästarna. Inte ens tömköra. Jag kan löslongerna och släppa honom i sommarhagen så han får springa i djupsnön. Men det känns inte som något jag kan göra varje gång jag är där. Jag får inte tag på någon som kan rida eller aktivera honom heller. J*vla skit! Får han vila i 6 veckor lär det ju vara cirkus när jag ska börja rida honom igen :crazy: Iofs kanske man kan tjäna pengar på spektaklet, jag tar helt enkelt inträde :idea::D

Ja,ja det är sånt som händer, men det händer alltid mig. Jag måste ha en förbannelse vilande över mig, jag gör mig illa hela tiden.

Nu har jag gnällt klart ;)

Mvh Jordgubba :)

Fy f*n så söt! Du vill inte byta den? :p Naevars, men riktigt söt var den faktiskt!

*kl*
Idag skuttade jag lite lätt med Peia. Såå duktig hon var! Hon verkligen letade hinder, taggad till hundra!
Min älskade lilla tjej. Tekniken har blivit bättre också, cyklar fortfarande lite, men
när hindrerna blir 80-90 då jäklar händer det saker :D så stolt!!
Var bara tvungen att skriva av mig lite :angel: imorgon ska hon på dressyrträning för första gången "på riktigt"
19185786.jpg

19185789.jpg

hon ser verkligen jättetaggad ut , vad roligt.
längtar tills calle blir så pass taggad. han är de utomhus just nu iaf..lite för taggad ;)
Men i hoppningen tar han de lungt än så länge.
Hoppas kunna starta en 90 om 1 månad... så jag måste prova höja upp hindren lite jag oxå. går stadigt banor på 70 på träning.

Åh, det ser så roligt ut, skön känsla när man känner att de bjuder så härligt!

Hoppträning ikväll, det blir minskt sagt... spännande..Nåja, träning ger väl färdighet har jag hört:angel:....

Det är så roligt att följa sådana här trådar, bakslag o framsteg omvartannat! Det är väl så med unghästar? Det är det som är charmen? Idag ska jag upp till min lilla tjej o pyssla lite, och göra lite markövningar.. Jobba på ledarskapet! Viktigt sånt där, jag har nog inte förstått hur stor skillnad det gört om man har ett befäst ledarskap över sin häst. Märker skillnad i många små grejer i vardagen, vilket är jätteroligt!
Tänk förresten vad tiden gårt fort.. min lilla tjej som var 8 månader då jag hämtade henne är nästan exakt 3,5 år nu! Född i sept 04..
Lägger in en bild, så ni vet vad det är för häst jag har!
18611308.jpg

17094963.jpg

Senaste nytt om min 4-åring!

Jag märkte nyligen att min 4-åring verkar inte må så bra:(Han släpar en abakbenet efter sig när man rider och bits nrä man sitter upp och lägger sig ner när man lyfter hovarna.jag visiterade han och märkte att såfort jag la lite tryck på ryggen så flytatde han sig.Så det blir vila fram tills veterinären kommer och så får vi hoppas på det bästa:cry::crazy: Jag är rädd att han har ngt mer än ont i ryggen.Hållt ummarna för oss:)

Fy vad tråkigt! >Jag håller alla tummar jag har att ni finner nån bra lösning, och att det inte är nåt allvarligt! Låter ju inte bra det där..

Jisses vilken häst!

Men antar att hon är lika snäll som hon är stor? Det är väl en shire och de brukar väl vara coola i humöret?

Vad kul det är att läsa om alla :) Man blir ju peppad!

Själv har jag inte alls hunnit/orkat nånting denna vecka, så Hazze har fått vila. Håller på att göra om mitt rum och pappa är bortrest så jag har fått ta in/ut hästarna, jättelägligt nu när det är flera dm snö ute... Bara att pulsa på, så är man lagom trött på jobbet sen :p

Anyway, idag ska vi rida :) Kommer en tjej som ska provrida nordsvensken, ska bli kul att rida i snön så han får jobba lite. Men det blir nog bara en kortis.

Måste f.ö. säga att en alldeles udnerbar häst håller på att växa fram :love: Det är han och jag nu, det märks. Sen så älskar jag att han inte bryr sig om han blir ensam häst i stallet tex. efter en ridtur, han äter upp sin mat och allt ändå :bow: Till skillnad från nervknippet som flyttade in för en vecka sen, som inte ens lyckas äta sin kvällsmat för han är så stressad...

Och förresten, när jag ändå är här inne så kan jag meddela att min morrhoppa tillfälligt är till salu. Ja, jag tror t o m jag betalar för att någon ska ta henne.

Den senaste tiden vägrar hästarna komma in på kvällen, morrhoppan är dessutom omutbar. Hjälper inte med en hink havre. Det ska fjantas runt på ridbanan utanför stallet, lekas herre på täppan på gödselstacken och om, jag säger OM, man nu tar sig in i stallet så går man ALDRIG in i rätt box... bara lille ettårige lillebror som är redig.

Igårkväll var de verkligen vidriga. Och verkligen till salu allihopa!:mad:

Men vem vet, om jag rider idag så kanske morrhoppan är värd en miljon och inte till salu. :D

Jobbigt sånt där! Vad händer om du går till hagen, visar dig, och om de inte kommer bums så försvinner du igen nån timme? O testar igen? Kanske inte så smidigt om du inte har dem hemma?

Du har rätt, det är en shire, en LITEN shire! Och hon är precis så snäll som hon är stor(liten). Hon är ju 3,5 nu som sagt, o knappt 170 cm hög!! Lillpluttan! Fast det är ju rätt smidigt med en en häst som inte är 185 cm hög måste jag säga.. Jag har börjat vänja mig vid tanken på att det är en liten shire jag kommer att äga resten av livet, men jag älskar henne iaf!! Drömmen om en shire är besannad!:bump:

170 cm är ju en normalstor häst. Fast du får ju lite mer massa på köpet.

Jag tycker att de är väldigt vackra.

Ang. mina hästar. Har dem hos mamma som är whiplashskadad och hon vågar inte leda in dem i stallet. Jag kommer i fortsättningen när jag är där sent att sätta på grimma på ett av stona och leda in.

Mamma tröttnar på dem ibland och då får de vara ute till jättesent. Visst kommer det till grinden men ska fortfarande inte in i stallet direkt. De står och fnyser i dörröppningen och sticker sen ut på ridbanan. Det är bara ettåringen som går in snällt.

*KL*

Åh, vilken skojig tråd!

Jag har sedan tre veckor tillbaka en 04 på foder, valack e. Willibald - Egerländer - Alpen Furst. Liten och tunn i dagsläget, men är nog rätt sen i utvecklingen. Har stått två månader under vintern och är nu under lite lugn igångsättning.

Riden i alla gångarter, löshoppad rätt mycket som treåring och hoppad enstaka gånger under ryttare. Vi rider mest ut i naturen just nu. Miljöträning, muskel- och konditionsbyggande. Han är hur cool som helst, bryr sig inte alls om trafik, fjanthunden som hoppar brevid eller andra "läskiga" saker. Har ridit en gång för tränare i dressyr.

Jag, som har ganska begränsad unghästerfarenhet sen innan, tycker att det är hur kul som helst och han är värkligen jätteduktig, min lilla plutt.

Såg att ni pratade om skor, Wicktor är skodd runt om sen ett tag tillbaka, men har hittils aldrig blivit skodd på alla fyra på samma dag, ska bli spännande att se hur det går när det snart är dags.

Ullis

Låter som lite vårbus! Vårkänslor och överskottsenergi! Ligger det hö i boxen då de kommer in? Hoppas att det bara är nåt tillfälligt iaf!

Hoppas med på att det går över. Ledarstoet, mamman till fyraåringen och ettåringen togs bort i januari och sedan dess har det varit anarki.

Både kraft- och grovfoder finns i boxarna, alltid, när de kommer in. Hösilaget har oftast tagit slut till kvällen i hagen.

Men jag har visst fått ett par anarkister på halsen. Vad ni än gör gott folk, håll era hästar politiskt omedvetna!!

Haha det låter som våra! Vet inte varför men att gå in i rätt box är så jävla svårt ibland... Nu har min nordsvensk börjat springa in i arabens box, och araben står där och glor ungefär "Matte han äter min mat! Gör nåt!" :D Och fölet ska aldrig gå rätt, han irrar runt lite överallt. Ett sto går alltid till rätt box men så länge boxdörren är öppen så kan hon sticka ut huvudet och ge förbipasserande hästar ett tjuvnyp. Igår fick hon stackars nya, stressade hästen att vända helt om och trava ut ur stallet fast hennes boxdörr var stängd.

Tur mina är snälla iaf, inga våldsamheter, bara ta rätt häst till rätt box, och ibland kan de samsas två i samma box när de håller på :p

Tur att hunden har vallning i sig, han vallar alltid in dem i stallet så de inte kommer på villovägar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 113
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 568
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar