04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Hej Alla!

Tänkte bara säja hej till tråden där jag antar att jag och min nya hamnar..

Har inga bilder här, men hon finns på gnägg, hon är "bara" grundriden och jag fick hem henne i måndags natt, så vi har lite lära känna vecka nu. Får se hur länge hon fixar det utan att gå i taket- hon verkar ha massor med energi:-).

/ Lavinia

Jättefin häst. Grattis ! :rofl: Gör ett försök till att lägga in en bild på mina små älsklingar
TVLING_0.jpg

Mina fina tjej är faktiskt jättestabil, blir liksom lättare från början när man slipper kämpa med att de är vingliga, så där har jag mycket gratis:)

A-K.Eng: Ska försöka tänka på det du säger, för jag tror precis att det är där problemet sitter. Att jag lyckas vrida till kroppen på något sätt så hon missuppfattar mig:o Ska tänka hela natten inför morgondagens tävling "inner höft fram-inner höft fram-inner höft fram";)

Verona: Ändå tycker jag att hon varit loj nu, men när jag ser på filmen så ser hon ju väldigt framme ut. Jag har blivit fartblind tror jag:p

Tack:bow:

Köpte henne i januari av en ägare som egentligen ville att hon skulle bli hopphäst, men tji fick hon:D Hon gick 3-års vet jag sedan så reds hon väl med jämna mellanrum skulle jag tro. Precis när jag köpte henne så reds hon ca 2-3 ggr veckan, ibland mindre. Hon har haft lätt för sig hela tiden och under den tiden jag haft henne har vi mest ridit i skogen.

pompa04: Det känns helt rätt nu att hon fick vila en månad i sommar, har verkligen tagit ett stort steg framåt sedan i våras:)

Tack tack:love: Det är ju soam jag säger Qalle is the shit;) nu vill jag se en film på Molly och dej ögona bums:idea::bump:

KL

Ni som är smartare än mig.. hur går de till med championatet?
nån superbra sida att ge mig? :D

A-K.Eng: Ska försöka tänka på det du säger, för jag tror precis att det är där problemet sitter. Att jag lyckas vrida till kroppen på något sätt så hon missuppfattar mig:o Ska tänka hela natten inför morgondagens tävling "inner höft fram-inner höft fram-inner höft fram";)

Grejjar du det så finns där inget mer att klaga på i mina ögon. Du rider din häst fint och fritt och stör henne inte. Hon bär sig fint under dig. Det ser mycket harmoniskt ut. Ni passar jättebra ihop.

Lycka till nu på tävlingen. Och framför allt: Ha roligt båda två!

*Delvis KL*

Nu är de sista läderbitarna smorda och jag skall strax gå till sängs. Alla får lova att hålla tummarna för mig och Mity som skall debutera LB:2 imorgon (idag). Startar runt halv 9-tiden:bump::banana:

Återkommer med resultatet:)

Det är ju soam jag säger Qalle is the shit;)

Jo, tjena...:cool: Vi kan gärna byta häst en vecka du och jag så får vi se vad du säger om att rida en förbannat tittig, eksem och täckesbärande liten coca colaburk utan några som helst gångarter.:D

Qalle+Zizi=Bajs (Ella)

(Fast hon är ju rysligt söt:love:)

*Delvis KL*

Debuten är nu avklarad och jag kan väl inte mer än säga att det blev succe! Gumman skötte sig så otroligt bra:) Lugn och snäll, cool på framridningen som hon inte gjort annat. Väl inne på banan så tittade hon liiite liiite på stakete och domaren, men efter ett varv så brydde hon sig knappt. Är jättenöjd med vår insats i programmet, hon fattade dock fel galopp i båda varven igen (sorry A.K-Eng;)) men det gjorde absolut ingenting för resten gjorde hon så himla bra.

Är egentligen en perfektionist ut i fingerspetsarna själv så jag skulle kunna hitta mycket saker som kanske inte var helt perfekt(speciellt med min ridning/sits) men vad fasiken hon är ju bara en bäbis och det var bara en sån otrolig känsla när vi ridit klart:love:

Här är kommer filmen: http://www.youtube.com/watch?v=rXI-w4EHX1Q

Till resultat; vi fick ihop 54 % vilket kanske inte är särskillt imponerade men med tanke på att vi fick två st 2or och två st 3or pga den felande galoppen så var det ändå jätte bra. Fick i övrigt tre 7or:laugh:, tolv 6or och fyra 5or:bump:

Kommentaren i slutet var jag jätteglad för "Rörlig häst som ännu är valpig och bitvis ostadig i sin form, men mycket utvecklingsbar. Trevlig galopp!"

Åh va kul att det gick så bra! :D vilket psyke hon har! brydde sig inte om applåderna heller :p
Jättefin!
vem var det som dömde?

Tack så hemskt mycket jag är så himla glad att jag bestämde mig för att köpa henne:love: Hon har bra galopp, men bättre ska den bli:idea:!!

Åh, tack så mkt!:laugh: Joo, han är både stor & snäll!:)

MrsQ
Gud så fin hon är pållan din!:love: Haha, vaddå det känns som om jag & giraffen är låååångt efter i vår utbildning:p

Tack så hemskt mycket jag är så himla glad att jag bestämde mig för att köpa henne:love: Hon har bra galopp, men bättre ska den bli:idea:!!

Jahaa du har inte haft henne från scratch? Förstår att du är glad över det! Hon är hur fin som helst.. och jag är INTE partisk :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 829
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka