04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Saga har btw fått vila en vecka nu för hon hade slagit på sig på hö. bak så hon blev svullen och det höll i sig några dagarr. Nu är det bättre som tur är men jag tror hon ska få passa på och vila nån vecka till, det har hon förtjänat :)

Här tittar man bort ett tag och : BOOOOOM, vad mycket nya inlägg!

Köpte en ny sadel till min idag, ville inte lägga ner en förmögenhet på en sadel nu när vi behöver fixa så mkt hemma, så det blev en T6:a, ´R.Davison modellen.

Så spar jag lite med en "riktig" sadel tills jag ser vad det blir av Vingel-Pelle.

Och nu hade ju en viss hästsportaffär erbjudandet 30% off, så det blev ett bra pris på den sadeln. Alltid ngt.

Så nu vill jag bara att betet ska ta slut, så att jag kan RIIIIDA!

Verona: Vilken otur med Saga! Men lite sol o gräs.... Det är nog finemang igen ska du se!

knapp

Haha jag tror jag är helt galen men jag har anmält intresse för en 2 årig hingst :o eller ja, blivande valack...

Men jag säger då det, han är TO DIE FOR. En blivande stjärna. Ska rannsaka tidsaspekten och plånboken en aning :D

Tills dess lullar jag och Czhisan på. Hon har grymt dålig kondis, eller bara väldigt ovan vid klättring. Efter en liten backe igår på promenaden flåsades det häftigt :p Blir måååånga promenader nu!

Ja tiden bara rinner iväg, helt galet!!
Känns helt underbart :D Nu är det bara att försöka få henne att förstå att man bara får skritta såhär i början,
inte de lättaste, hon har skapligt mycket energi i kroppen just nu :p hihi

Idag har jag & Van Remo ridit vår första långtur sen hans semster, hela 30 minuter skrittade.
Bebis blev trött så matte fick hoppa av & gå den sista biten:D Vi red tillsammans med bästa vännen & Van Remo måste verkligen träna på att ridas tillsammans med andra hästar, han är förjävlig rent ut sagt!:devil:

Självklart kunde vi inte låta bli att fota lite:angel:...
22259091.jpg

22258793.jpg

22258794.jpg

22258791.jpg

22258795.jpg

Ha det gott allesammans! =)

Mysig att du kan rida igen! Vad har det varit för fel på pållen?

Det kryper i kroppen på mig när jag ser era bilder, vill också! Men jag får bärga mig ett par veckor till, tror jag...

Här är några nya bilder på henne då det andra tycks ha försvunnit :confused:.
Lite rund om magen har hon allt blivit :).

Ellen%20080722%20%281%29.jpg

Ellen%20080722%20%2811%29.jpg

Är bästise en shettis eller :D?

Vad hittar han på när han har sällskap? Det brukar väl snarare vara tvärtom?

Haha, jaa men jag bara ääälskar bilder & att fota!! Och så älskar jag såklart min stora bebis!:D
Men ni får säga till om det blir för mkt, sånt har jag svårt att uppskatta:angel::D

Haha, näe den är faktiskt en maxad D-ponny:angel:

Han försöker bita dem heeela tiden - lagom jobbigt! Det går bra att vara bakom eller framför(han går på bäst om han får vara först) men går han bredvid så ska han hela tiden hålla på att busa med dem:D

Haha, jaa men jag bara ääälskar bilder & att fota!! Och så älskar jag såklart min stora bebis!:D
Men ni får säga till om det blir för mkt, sånt har jag svårt att uppskatta:angel::D

Haha, förstår känslan;)
Hade varit roligt o se lite ridbilder, in action alltså. Känns som man vet hur han ser ut uppställd vid det här laget :laugh:

Haha, joo det kan jag förstå!:D Men han skrittas ju bara i skogen nu & så det blir inte så roliga ridbilder av det:p Men så snart vi är helt igång igen så kommer det roligare bilder!;):D Vi ska ju börja hoppa i höst oxå, så det ska bli spännande att se vad det blir för bilder på det:angel:

Haha, joo det kan jag förstå!:D Men han skrittas ju bara i skogen nu & så det blir inte så roliga ridbilder av det:p Men så snart vi är helt igång igen så kommer det roligare bilder!;):D Vi ska ju börja hoppa i höst oxå, så det ska bli spännande att se vad det blir för bilder på det:angel:

Alright, då hänger jag med! :D Hmm, hänger inte med riktigt längre..men han hade haft sommarvila? För det var väl ingen skada med i bilden?
Åhåå, fasen vad skoj:) Ska försöka få några nya hoppbilder på Mollsan så småning om också! :laugh:

Förresten.. ska din gå kvaliteten?

Kl

Nu har jag varit borta länge från buke känner jag.. :p missat en hel lång 04 a tråd som jag nästan plöjt igenom nu..:D kul med lite nya pållar också!!

Min Aprilia har gått lite på halvfart ett tag nu, tävlat en till tävling felfritt. så nu är hon kvalad till championatet i höst !!! :bump::banana:
Ska träna imorn, bara lite mjuka så hon håller sig i form.
Annars tar vi de lugnt o laddar inför hösten. :)

Å såhär ser vi ut numera när vi bär munkorg:

Såhär såg vi ut utan munkorg :eek::

Näe då, ingen skada här inte. Men eftersom han har vuxit så mkt på så kort tid, så kände jag att det var bäst att ge honom långvila. Dessutom kändes han lite unghästtrött, så det passade bra med en långsemster.:D

Jaa, det ser vi fram emot, fina Molly!:laugh:

Näe, han ska inte gå kvalitén... ska din?:)

Näe då, ingen skada här inte. Men eftersom han har vuxit så mkt på så kort tid, så kände jag att det var bäst att ge honom långvila. Dessutom kändes han lite unghästtrött, så det passade bra med en långsemster.:D

Jaa, det ser vi fram emot, fina Molly!:laugh:

Näe, han ska inte gå kvalitén... ska din?:)

Okej, skönt :) Då förtjänade han lite vila med andra ord!

Kanske ska poängtera att Molly inte är min, utan jag har bara fått äran att hjälpa till med henne. Men jo, hon ska ner till Umeå i mitten av september :) Ska bli grymt spännande o se vad domarna säger!

Ja, de känns som sagt underbart! Märks på henne att hon tycker att det är skönt dessutom :laugh:

Det började med att hon växt för mycket för fort så hennes ben inte har hunnit med och en kraftig
växtvärk bildats och benen blivit belastade på fel sätt. Detta skapade då lättare hälta.
(Hon växte 11cm på 5månader!!)
Hon blev aldrig riktigt bra och fick åka in på x-antal utredningar osv och tillslut kom dom fram till
att hon dragit på sig en ordentlig stukning i frambenet i samband med växtvärken och de, och då har
hon avbelast benet fel hela tiden så hältan och benet har inte velat läka ut som det ska.
Så hon fick vila i 4 månader, bara gå i hage, vart inte 100% bra och fick en månad till på sig och
nu är hon ääntligen frisk :bump: så nu blir de lugn igångsättning!

kl

Igår var vi iväg och fick ponnyn mätt :laugh: det visade sig dock att hon var mindre än vi trodde, så det bidde ingen d-ponny, det bidde en c-ponny ;)
Men jag klagar inte, om jag nu måste hoppa så får jag ju hoppa hela 10cm lägre :bow::rofl:
jisses tur jag är så liten, hur många 26åringar rider runt på en c-ponny? :grin:

På lördag är det iaf dags för dressyrdebuten! då ska vi ta oss igenom en LC:2a :laugh: ska bli kul att se hur hon tar det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 834
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Hundrelation

Hästrelaterat

Tillbaka