04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Fint huvud på den hästen! Den ser harmonisk ut!

Nu är vi äntligen igång med ridningen igen!:laugh: Jippi!!
Skrittade i skogen 10-15 min idag & j*vlar så pigg han var, helt galen & skulle takta & hålla på hela tiden = shitkul tyckte matte!:D
Äntligen har jag hittat en martingal som är tillräckligt lång för giraffen, det är guld värt!

Så nu kommer kameran gå för full rulle:D
22147793.jpg

22147794.jpg

22147795.jpg

Vad fin Molly ser ut! Vad är det för stam i henne? Det står säkert i ngn tidigare tråd, men jag är för lat för att gå tillbaka o kika..:-)

Superfin som vanligt:love: Qalle is the shit!;)

Fick hem en wellington Elite igår som jag provade på gumman, men som vanligt så gick det åt skogen:devil: Den var för vid trots att det var normal bom!? Hon är för det första väldigt rak i ryggen och det fattas en hel del muskler vilket gör att alla sadlar lägger sig så nära ryggen. Alla jag provat har varit normal bom, men fasiken om jag inte måste gå ner på smal:o Vill inte köpa en för trång heller då hon förhoppningsvis ska muskla på sig inom snar framtid. Ska prova en globus på söndag, så vi får se. To be continued:p

Vilka har anmält sig till kvalitéts? Är det för tidigt att göra det nu, eller ska man vänta?:)

Hon är lik sin pappa!

Mrs Q: Det är grymt svårt att köpa en sadel till en växande häst om man vill att den ska ligga bra både nu och sen.. Mig veterligen är det väl bara synteterna som har reglerbar bomvidd i dagsläget?? Är inte 100 på detta, dock, har bara inte sprungit på ngn annan..
I nödfall kan man ju ta till padd när hästen tillfälligt har musklat ur sig, men dock kvarstår ju problemet att om du köper en sadel som inte ligger helt bra nu, så kanske den inte gör det sen heller.. Suck..

Jag har Gobus Loke på Ella. Hon har också rak rygg fast proppfull med muskler. Hon är en liten broiler.;)

Globusen är den enda som passar. I dressyrväg vet jag inte om globussadlarna funkar även de, men det kommer bli så småningom hoppas jag.

Förresten så har jag börjat rida så smått på min lilla skit som känns till salu ganska mycket när jag rider. Jag har inte utbildat henne tillräckligt väl från början och hon tycker att det behöver jag inte nu heller. Det ska vara 220 knyck från början. Jag vill själv reglera fart och gångart. Idag fick vi till det då vi red i hagen. Behöver knappt använda tyglarna för att få stopp på henne längre. Och det var inte många ivägspringningar heller, tappar jag ytter i vänster varv så drar hon till höger och försöker sticka. Mindre kul. Nåja, det löser sig sa kärringen som sket i vasken.

Söt häst!

Då är vi tre, tror jag, med Qallehästar. Jag är dock inte så begigstrad i den hingsten då jag har fött upp hans garanterat sämsta avkomma. Jag gillar min lilla häst men hon är inget att hänga i granen. Inget skrytbygge direkt...:cool:

Men din ser fin och trevlig ut.

jag tipsar igen om prestige..går att ändra bommarna på dom.
Jag har normal mot smal (32) på mina två grabbar och den går att värma om sen när dom lägge rpå sig mera.

inte anmält till kvalitets än.. kanske ska ta tag i de ?!
på onsdag ska vi iaf hopptävla o försöka fixa kvalen till semifinalen.

*KL*

Åhh idag var min tös helt underbar att rida igen:love: Först gick hon och sackade i skritten som hon gjort de senaste veckorna, dvs går med snigelsteg, känns verkligen som om det är rena döden att röra på sig. Sen när jag började trava så hände det grejer:laugh: Pigg som bara den. Gjorde en massa övergångar från början skritt-trav-skritt-halt osv. Jäklar vad fin hon var! Sen när vi kom längre in i skogen så fortsatt vi med övergångarna fast la in en massa galopp också. Hon är så stadig i övergångarna, så himla skönt att slippa hålla ihop en häst som är "all over the place".

Provade för första gången med skritt-galopp övergång och det fungerade hur fint som helst. På slutet körde vi rejs-galopp och det tyckte gumman var superkul:banana: Äntligen har jag fått tillbaka min pigga tjej igen!! Hoppas att det håller i sig i en vecka tills tävligen. Ser verkligen fram emot det, tävlingsmänniska som jag är;)

A.K-Eng: Ska faktiskt prova rida i en globus clic på fredag:) Hört att den skall vara rak så jag hoppas verkligen att det fungerar!

FT_ryttare Håller utkik efter en pretige också:)

Hon är lik sin pappa!
Verkligen! Hon är pappa upp i dagen :)
Superfin som vanligt:love: Qalle is the shit!;)
Jajamensan, klart han är ;) Din är inte så pjåkig den heller! Har du några nya bilder/filmer?

Söt häst!

Då är vi tre, tror jag, med Qallehästar. Jag är dock inte så begigstrad i den hingsten då jag har fött upp hans garanterat sämsta avkomma. Jag gillar min lilla häst men hon är inget att hänga i granen. Inget skrytbygge direkt...:cool:

Men din ser fin och trevlig ut.

Hehe hoppsan. Vad har du för stam på hästen förutom Qalle? :)

Fina bilder!:laugh: Hon är så otroligt snygg & jag älskar hur maffig & fin hon är!:d

Oj, vad roligt att du tycker det!! Ska hälsa det åt Mollymouse imorgon (eller senare idag snarare)

Hehe hoppsan. Vad har du för stam på hästen förutom Qalle? :)

Coca cola-burk och tändsticka? :D Nää, man skulle kunna tro det. Men det är Bold Irish-Strauss-Besk på mödrenet. Och hon är inte ett uns lik sin mamma i utseendet. Men jag tycker allt att man känner igen mamman när man rider. Pigg som tusan och försöker smita undan om jag inte är koncentrerad, annars en mkt sammarbetsvillig häst. Och positiv. Kom travandes när jag ropade på henne igår. Jag är hennes favoritmänniska och hon äger visst mig. Så är det och har så varit ända sedan drog ut henne, blöt o sprattlig, till denna värld.:love:

Here are some new pics:bump: (bildbombning)

Svårt att ta exteriörbilder i nerförbacke, hon ser jätte överbyggd ut och det är hon verkligen inte annars:p

Qalamity080719001.jpg

Qalamity080719002.jpg

Sötnäsa:love:
Qalamity080719004.jpg

Forts i nästa inlägg!:)

Sötast:idea:

Qalamity080719005.jpg

Qalamity080719012.jpg

Mammas tjej:love:
Qalamity080719022.jpg

Qalamity080719021.jpg

Bred arsle:p
Qalamity080719027.jpg

Film kommer på onsdag då jag ska in på ridklubben och rida igenom programmet inför tävlingen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
450
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 835
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka