04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

vilken fin , vad är de för nån??

Kul att de kommer så många nya hästar i tråden :bow:

igår hade jag o mamma vår första dust med Qrumelur.
Han gick inte fram spec bra när vi var ute i skogen (mamma red) så vi avslutade på banan där mamma fick rida ihop honom ordentligt o jag hjälpte till med drivningen från backen.
De hela slutade med att Q började protestera o studsa så mamma bad om att få kliva av :p
Hon har ju inte ridit supermkt sista året och före de uppehåll massa år, så jag förstår henne.
Men när jag hoppade upp så skötte sej killen o sprang på som värsta GP stjärnan :D

tror han testar mamma lite nu , han vet att han får lulla runt med henne o inte med mej.

Senast ändrad av en moderator:

Jag ser bilden.:) Va snygg han är!:laugh:
Och jag håller med aida - ser ut att vara en himelsk sadel!:love:

Det är en Amerigo Pinerolo, den är helt lovley! :love:

knapp

Tänkte bara kolla, är det bara jag i tråden som rider bomlöst? Har iaf bestämt mig för att sikta på en bomlös dressyrsadel som komplement till 'soffkudden'. Men det är ingen här som har erfarenhet av en sådan sadel på en unghäst?

KL

Här kommer en typisk sommarbild från mig o Ella.

PICT0304.jpg

Sommareksem på svenskt halvblod. Hur vanligt kan det vara. Men naturligtvis är det min häst som ska få det. Murphy stalkar mig som tusan. Och mina hästar.

Nu är det dags för Rodi att bli ridhäst! På söndag åker han till en tjej som är SIF-godkänd unghästtränare och har jobbat med hästar på Island 6 månader.
Rodi var förra sommaren tre veckor hos en annan tränare och fick lära sig följa med som handhäst, longeras och tömköras. Under året har jag promenerat en del med honom och suttit på honom i boxen några gånger. Han är lugn och sansad, vänjer sig fort vid läskiga saker, nyfiken och positiv. Hans negativa sidor är att han kan vara lite fräck, lätt blir avtrubbad och en aning tjurig.

Rodi 2007
ER146.jpg

Rodi 2008
Rodi472008.jpg

Hur gammal var hon när hon fick eksem? Vad utlöste eksemet? Har hon andra allergiproblem (luftvägar)?

Jag har aldrig stött på ett svenskt halvblod med eksem.
Jag har islandshästar men har aldrig haft någon som drabbats av eksem.

Hon har kliat sig sedan sin första vinter. Vi vet inte vad som utlöste det. Mamman var känslig mot blinningar men inte allergisk mot annat.

Ella har fått problem med luftvägarna i sommar. Men det har blivit bra. *pepparpeppar*

Hon klarar sig inte utan täcke. Men kliar sig ändå när hon får något att klia sig på. Fast det gör ju mina andra hästar. Lillebroren ha dock inte visat några tecken på eksem. Reagerar inte alls på knott, mygg o blinningar.

Jag har en bomlös fast jag har den nästan aldig på Saga, sadeln jag har nu är jag så nöjd med så det blir aldrig av. Har den dock ibland på min andra pålle.

Men det är ju inte en av engelsk version, har dock varit sugen på det!

Jag har en bomlös som jag rider i skogen med. En Torsion Trekking. Men jag köpte den nu i våras så det är bara Lasse som hunnit prova den.
Tänkte att den kunde vara bra att ha som kompliment sen i höst när jag ska rida igång Carisma efter föl-vilan, så hon kommer i form innan man provar ut en "riktig" sadel.

Ja exakt. Tycker det är onödigt med bom många (eller alla) gånger. Men jag kan inte påstå att sitsen förbättras :o Och dressyrsadeln (Barefoot London) ser så himla skön ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 970
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka