04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Haha tack så mkt. Nu är det slut med det jämna humöret ;)

Van Remo: Ja det var ju inte ett krav direkt men hon kändes väldigt rätt den här lille plutten. Då får man inte backa ;) Kul att va kvar o skriva, man får många bra tips här...

Grattis till köpet!

Hoppas det blir bättre med denna häst och att du får njuta länge av henne.

Jättesöt häst.

Idag har jag ridit Ella.

Hon hostade inget. Och skötte sig bra med tanke på att hon är såååå uttråkad av att bara stå=full med överskottsenergi och att lillebror Lanzelot och kompisen Toby sprang runt som två jehun i hagen bredvid och störde.

Själv har jag magkatarr och kan inte sitta ens upprätt men lyckades ändå styra runt henne och prova lite avbrott och igångsättningar i hagen.

Kanske att rörelsestörningen är kvar, kan också bero på att underlaget inte är helt jämnt. Dock så verkar hon inte känna obehag av att ha mig på ryggen. När sadeln kommer fram blir Ella glad.:love:

Någon kvalité är det inte tal om. Märker jag av rörelsestörningen igen får det bli klinikbesök eller så tar jag ut MP som får trycka och knåda henne.

Visst kan jag bjuda på några fölbilder (imorgon) Fast han fäller sin päls nu och ser ut som en skabbräv ;)

Chili Vilken fin dam du har skaffat dig, jättesöt.

The_connemara Var du i Åstorp igår? och i så fall hur gick det för er? Jag kunde inte komma ner å titta, då jag fyllde år. Men jag hörde i högtalarna att det var i fullgång nere på anläggningen. Hoppas det gick bra för dig!

Nu ska vi se om jag lyckas att lägga in en bild på min lille vän...
pic_show_id22040293.html

Så detta är ett litet test.. Och om det lyckas så ska ni kunna se Tom på betet... Och så ska jag såsmåningom bildbomba er:D

Äsch...17oxå... Jag får lusläsa hur man ska göra..;-P

*KL*

Hjälp mig, nu är jag helt stirrig. Så typiskt mig. Mity har varit superseg ända sedan jag började rida igång henne. Hon som var spritt språngande galen innan vilan:eek::eek::angel: Hur kan det ha blivit såhär? Jag vill ha tillbaka min pigga fina häst:cry:

Trodde först att det var pga att hon stod ute dygnet runt så jag började stalla in henne på nätterna.Nu har hon stått inne nästan en vecka och det är igen skillnad alls. Hon nästan släpar fötterna efter sig när vi är ute och rider. Har klämt och kollat igenom henne 100 ggr och hon verkar inte ha ont någonstans, hon äter och dricker bra. dock har hon tunnat ur lite på senaste tiden. Förmodligen för att betet inte varit det allra bästa. Försökt stödfodra henne hela sommaren, men det är först nu när jag börjat rida igen som hon ätit upp all mat hon fått.

Dock får hon bara korn, betfor och mineraler så det kan kanske vara för att hon behöver mer kraftfoder? Kan det vara så att hon växer nu och därför behöver mer energirikt foder?

Åhh jag är världens största hästhypokondriker, dessutom har jag inte direkt någon unghästvana. Kanske kan någon hjälpa mig att räta ut lite frågetecken:idea:

Hon är säkert bara lite unghästtrött! Det går i perioder. Kanske hon växer? Eller så är det tänderna?

Det är inte lätt att vara gänglig tonåring, man blir trött ibland :) Tror inte du ska fodra hej vilt utan att veta att det är det som är problemet. Är du allvarligt orolig får du ta ut en veterinär men så länge hon äter okej och inte är helt apatisk så tror jag inte det är nån fara.

Tack för svaret nu känner jag mig lite lugnare iaf:)

Idag var hon faktiskt sig själv igen när vi var ute och red på morgonkvisten, ville springa fort fort. Så skönt:laugh: Det är så typiskt mig att bli orolig så fort det blir minsta förändring:eek: Ska ju dessutom tävla den 25 och då vill jag ha en pigg glad häst. Tänker ta det lugnt fram till dess och hoppas på det bästa:angel:

Det är säkert att hon växer. Då tunnar de ur och blir gärna slöa.

Och den bästa medicinen är då vila. Skulle min lilla Ella börja bli slö och tunn så skulle jag släppa henne på bete igen ett par veckor, men det lär ju inte hända, hon har bara vuxit nån centimeter sedan hon var två år.:mad: Jag får nöja mig med att sitta 157cm över marken.

Sedan kan det ju vara vädret också. Min gammeltant är helslö, hon brukar vara värsta krutpaketet annars.

hon växer säkert, min bebis orkade inte ens stå upp o äta ibland då. så hon låg där mitt i höet o åt:) funkade det med. jag gav b-vit och det verkade hjälpa faktiskt. så prova det

rare och A-K.Eng: Tack för svaren, det är förmodligen så att hon växer. Tyvärr har jag inget mer bete att släppa henne på, så det blir till att fodra med mycket hö och foder istället. Angående tävligen så var det därför jag skrev att jag skulle ta det lugnt fram till dess. Är hon såhär så tänker jag inte vara med. Vill absolut inte pressa henne, utan tänker isåfall vänta tills hon är sitt vanliga pigga jag igen:)

Min Lasse är numera installad igen efter 6 veckor på betet. De tre första dagarna var han slö som en gammal gubbe, de senaste tre passen har han varit pigg som en terrier -puh-
Tog några bilder på honom så som han ser ut nu efter betet - kulmage, solblekt päls, stripig man, bitmärken över hela kroppen och tunn svans.
Hoppas på att jag kan komma med lite snygga "efter" bilder om några veckor

I stallgången - spänner ut magen så att jag inte får om gjorden (djup koncentration)
IMG_2576.jpg

Min älskling:love:
IMG_2577.jpg

IMG_2580.jpg

Redo för tur
IMG_2589.jpg

Tjockis
IMG_2591.jpg

IMG_2592.jpg

Detta hör inte till tråden - MEN några bilder var önskade från FT_Ryttare på mitt lilla skabbrävsföl :D Så här kommer de:
(Min är den mörka)
IMG_2425.jpg

IMG_2419.jpg

En bild med mamma (som ju är 04a så det blir lite mer relevant ;))
IMG_2428.jpg

Pälstuss
IMG_2399.jpg

Han är mycket för att klias nu för tiden, här njuter han av lite "rump-kli"
IMG_2392.jpg

De går och gottar sig på betet och mår super, det är så underbart att gå ner och gosa med dem om dagarna.

Det var nog allt från mig för tillfället, återkommer när jag fått lite mer fart på Lasse :D

Tack så mkt! Hon är dock inte köpt än ;) Bara på foder, so far...

Vart ut och promenixade igår. Hon såg rätt uttråkad ut på grusvägen så jag svängde in i skogen. Efter 5 steg började hon frusta glatt :D En liten skogsmulle, minsann. Härligt!

Och åker du på tävligen så vill vi helst se film ifrån den.

Själv betvivlar jag starkt på en tävlingsdebut i år. Jag kommer ju aldrig igång. Nu när jag ska sätta igång hästen så är jag själv sjuk. Lagen om alltings jävlighet...

Andas.

Och glöm inte att hästen bara är 4 år ;) Många år kvar att tävla på...

Av erfarenhet så vet jag att man ska passa på så fort som möjligt.

Det har bara gått totalt åt helvete rent ut sagt sen jag började rida stor häst. Har på 15 år inte kunnat komma igång och tävla.

Först inte haft råd med egen stor häst. Sedan när jag övertagit småsystrarnas storhästar så är det fel på allihop, jag skämtar inte. Det är bara gratishästen Samantha som än så länge inte blivit triangelmärkt. OBS, här är inga hästar sönderridna, skadorna uppstod genom olyckor.

Ella är resultatet av en av de triangelmärkta ston vi haft.

Jag är såååååååå jävla trött på det här med hästar som skadar sig och alltid är det något nytt. Ella med sitt sommarekesm och hosta. Har vi aldrig haft förut. Väntar bara på att Ellas lillebror Lanzelot ska fördärva sig. För bra ska det ju naturligtvis inte vara.

Ursäkta om jag låter väldigt pessimistisk. Men 15 års längtan och elände gör att man börjar tvivla på att man någonsin kommer ut på tävlingsbanan igen.

Okej, förstår att det känns tungt när du haft så många motgångar. Men man kan inte göra annat än att hoppas på att turen en dag vänder! Det är ju ingens fel att det blivit såhär, bara väldigt oturligt.

Själv kämpar jag med beslutet krings Hazzes utdömning. Fick hjärtklappning och handsvett när jag lagt på efter att ha ringt Skara, trots att jag bara fick besked att ringa imorgon bitti för att få prata med vet. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 009
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat

Tillbaka