04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

Hej

Har en -04 sedan ett par månader. Brukar läsa era inlägg lite då och då. Tänkte lägga in en bild på min, men eh måste man ha bilden utlagt på nätet för att kunna infoga bild. Är lite rudis med datorer.

Nu har han ngr veckors vila, eftersom han verkade vara lite unghästtrött.

Japp, skaffa konto på photobucket t.ex. så kan du lägga upp bild här sedan :)

Kul med tillskott i tråden!

När jag kom till stallet igårmorse så hittade jag den här trötta babyn, satt hos honom en stund & det var så mysigt! <3
22082695.jpg

22082697.jpg

Tömkörde Van Remo för första gången igår.(10 min) Jag blev jätte imponerad av honom, han fattade precis vad han skulle göra. Det enda krukset var att försöka hänga med i hans tempo, jämför skillnaden på våra ben(i längd) så förstår ni nog!:angel::D
22082985.jpg

22082999.jpg

22083307.jpg

*Vissel vissel* vilken dressyrpålle du ser ut att ha köpt, snygging;):love:

Jag vill också tömköra men jag är så rädd för att jag ska trassla in mig så det får snällt vänta tills jag flyttar tillbaka henne till "vinterstallet" där vi kan få lite mer hjälp:) Är så fruktansvärt ridsugen men har ju bestämt mig för att bara rida varannan dag, otroligt jobbigt:eek::mad:

Har beställt en sadel från sadelm*gasinet som jag hoppas kommer imorgon, en Wellington Elite. Håll alla tummar och tår att den passar både mig och hästen:bump:

A-K.Eng: Om det blir tävling (förhoppningsvis) så är det självklart det blir film! Dock ska väl inte förväntningarna vara så höga med tanke på hur rädd hon brukar vara när bara mamma är på läktaren. Blir spännande nu när det kanske blir typ 20 pers "dont move"!!:p Dressyrstaketet bli också en upplvelse, men ska förhoppningsvis till ridklubben och ha "staket-terapi" på tisdag och rida igenom programmet en gång.

Over and out!

Namen, man tackar man tackar! *rodnar* Jag plågar båda mina hästar med vit utrustning för jämnan:angel:

Mäh, klaga inte!:mad::D Varannan dag låter helt underbart i mina öron, jag som inte rider min pålle alls just nu...:grin::D
Hihi, näe vers, jag förstår dig! Jag har iaf min andra häst som jag kan rida, annars vet jag inte vad jag hade gjort, antagligen ridit på en käpphäst eller nåt:angel::p...

Funderar starkt på att dra fram den gamla gunghästen:p

Tack verona o ja hans pappa är maffig.Ska lägga in bilder på min prins oxå så ni får se honom.Minst lika maffig o över 170 i manken så han blir säkert en stadig bit i vuxen ålder.Men sin fars utstrålning har han o man på 75cm o en svans man inte kan nå om med händerna.Ska lägga in bilder o film efter semestern för jag är inte hemma nu.byebye

knapp

Igår var jag bara tvungen att testa pållan lite. Hon är mkt lättlärd! Ville jobba henne för hand så gick först före, hon följer som en hund. Över bommar, runt liggande hinderstöd - inte mkt bekommer henne. Känner sig typ aldrig trängd - perfekt.
Sen började jag jobba vid hennes sida/bakom. Med smackningar förstod hon snabbt innebörden av snurrande rep! Hazze förstod aldrig det, endast långpisk funkade. Så jag är nöjd, tycker det är himla smidigt att kunna reglera hästen med kroppsspråk vilket snurrandet med repet kommer leda till.

Och även om jag vet att hon verkligen inte gillar att bli riden på banan var jag tvungen att testa. Det var inte det lättaste :p Testade vikthjälperna, det är hon mkt duktig på! Men trava, icke! Haha. Tror hon brunstar nu för hon verkar allmänt tjurig och mycket intresserad av pojkarna i hagen bredvid. Tror jag ska rida ut i skogen på henne idag, där är hon mkt piggare och glad - och det är ju ändå för skogsridning jag har henne... ;)

Kastar mig in i tråden jag med,efter en tuff månad med 2 avlivade ston och en fellägesfölunge(orsaken till ena stoets avlivning) beslutade jag mig för att sluta med häst.
Men efter att värsta chocken släppt så har jag nu blivit med 04:a och ger därmed hästeriet en chans till.
Dessi är riden en månad och kommer direkt från uppfödaren,trots detta har jag beslutat att anmäla henne till 4års kvaliten på grevagården och hoppas på det bästa :angel:
Så här ser damen ut

Hon är Hannoveraner med stammen De Noir-Lanthan-Akzent I

Jättefin pålle du köpt dig!:love::laugh:

Hihi, på tal om ingenting:p... så mätte jag Van Remo idag. För alla har tyckt att han ser så mkt större ut än vad jag har sagt vad han är. Och när de väl sa det, så tyckte nog jag oxå att han kanske hade vuxit lite:p Men det var ju oxå ett bra tag sedan jag mätte honom...
I alla fall så fick vi honom till 177 cm & både jag & mamma kontrollmätte ett antal ggr.
Så 180, here we come!;):p

Senast ändrad:

*kl*

Jag har också en 04. Han är e. Bayron och ca 162-163cm i mkh.
Han har varit konvalescent större delen av förra året så han ligger ganska så mycket efter i sin utbildning.
Planen är iaf att han ska visas på kvalitén i höst!

Om jag får ordning på hur man laddar upp bilder så lägger jag upp några senare...

Senast ändrad av en moderator:

Fusk :angel: Ser rätt stor ut din?

Men jag ville ha ett projekt, och det fick jag ju. Jag hävdar att senilåsnan på banan försvinner med åldern, och med ökad kondition! :)

Hej
Jag har också en 04 som går med föl. Hon är efter Rotspon-Wehltrum. Snäll fast har lite eld i rumpan, varit lite jobbig i munnen. Det ska bli kul att börja igen. Hon går nu på bete och blir lite förvildad, är lite svår att få på grimma. Hon har varit väldigt enkel att rida in, får se hur det går i fortsättning.
På vilket sätt är din skarp?

Det är bara en synvilla,hon är bara 163cm men flickan på ryggen är ju en liten 13åring.
Köpte min med för att jag vill göra jobbet själv och inte behöva "ärva" någons annans felridning ev.:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 009
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka