04:ornas tråd version 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd version 3!

åh :d ...undra när jag ska få råd att köpa en sån då :angel::cool:

Ja, tyvärr är de ju rätt dyra...men jag hade tur då pållens uppfödare skulle sälja sin, så jag fick den till ett väldigt bra pris!:d

Här är vi från idag! :)

7-2.jpg

Och häromdagen, tyckte det blev ett fint foto:
8-2.jpg

Det fungerar! :laugh:
Mycket fin pålle! tycker om modellen på den :laugh: Kul att se Rotspon avkommor, verkar inte vara så vanligt, om jag nångång ska betäcka flamsan så vill jag ha Rotspon till pappa :bow:

EHME: Tur för dig då ;) (inte ett dugg avundsjuk... :angel:)

Så fin hon är!:laugh: Det var riktigt snyggt träns måste jag säga - jag som annars är mest för svart(och vitt då såklart=P ) en riktigt snygg färg på henne. Fast hon ser ut att vara en sån där "tur-häst" som kan bära alla möjliga färger - så det blir snyggt!:love:
Bara liiite avundsjuk:angel: säger jag med min fux som inte vill passa i så många färger - bara de "vanliga & tråkiga":mad::D
Distans nästa eller?:)

Haha ja hon passar bra i mycket! Det är ett distansträns i plast, så att säga. Mjukt och underbart :love: Var premiärtur för det idag. Och padden till sadeln är lika röd, ska bara tvätta den först :angel:

och du har gissat rätt.... blivande distansstjärna! Och hon har några fördelar. Markbunden gång, så man blir inte sjösjuk. Sen har hon väldigt lätt för sig i traven och testade på den lite idag - det kan gå undan :D

Ok, va kul!:laugh:
Hihi, va bra då får ni spurta förbi alla andra i tävlingarna sen - i trav, medans de andra kör galopp då;):D

Tack:)
Jag är jättenöjd med henne. Köpte henne som 1-åring. Hon är importerad från Tyskland. Rotspon kanske är vanligare där.
Nu efter fölningen är hon inte riktigt lika fin:grin:

Ja där är han nog vanligare :laugh:
Vem betäckte ni med?
är bilden från treårs eller? hur gick det? :)

haha ja precis ;)
idag lyckades flamsan med konstycket att bocka och kicka så pass att hon rispade upp två revor på insidan av skenbenet bak... :grin: :crazy: suck (höga strykkappor hädanefter...)

Det blev Bocelli. En jättefin hingstunge blev det.
Bilden var från 3-års testet. Det gick väl så där, 887777.

Jättefin häst! Och din nya med Chili!!
Har precis kommit hem efter en resa neråt landet, var förbi Ullared och shoppade grejer, självklart massor till hästen.. Lyckades fynda till mig tre par ridbyxor, och det var i sista minuten, för jag har bara ett par kvar, och alla vet ju hur fläckiga av olja och annat de blir efter ett tag.. Men nu kan jag då alltså bli lite snygg igen... As if!! Moahahahaha!
Ska ut o kika på min lilla pussgurka i hagen i morgon, men jag har blivit uppdaterad om att han mår toppen, trots att jag varit borta..

okey, spännande :laugh: ingen jag känner till sen tidigare, men är heller inte så insatt i avel.. men han såg fin ut (googlade lite på honom :))

Ja london sadeln har jag oxå kikat på! Ser väldigt skön ut och snygg oxå! :)

Haha, som tur är så är ju traven den viktigaste gångarten i distans ;) man galopperar inte lika mkt som man travar. *tur för oss*

aida: Ja dessa ston alltså... jag tror min brunstar men är inte säker. Hon är rätt tjurig på pojkarna. Min nordsvensk stod mitt emot henne i stallgången igår och de ville nosa. Han med öronen framåt, hon bet honom i mulen med världens argaste blick :grin: Sen backade hon och gav blanka fan i honom, medan han suktade efter henne, haha.

jag har oxå en -04, efter en icke godkänd hingst ue Falleur-Gaston-Jumper-Cosmos xx

här är en bild med sitt nya fina träns: (spana in katten i bakgrunden :rofl:)

20529159.jpg

han är 160 cm hög (helt lagom till mig, kan hoppa upp på honom utan att använda pallen :D )
Är inte anmäld till championatet, har ej hunnit rida honom så mkt som jag hade velat. Har ingen brådska med honom, har ägt honom sen han var 5 månader gammal. Är hur snäll och mysig som helst :love: inget ont i honom.

Igår red jag honom lite lätt i ena hagen, har ej suttit på honom på en månad (han har haft lite sommarlov). Och tror ni att han brydde sig?! nä det var precis som om han har blivit riden regelbundet den senaste månaden! :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 970
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Pojken fyllde 5 år idag och vi hade släktingar över på kalas. Vi satt ute på altanen och skulle precis börja äta när hans faster får ett...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Pengy
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka