04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

:o:oOpps.....Äh Lasse, Leffe....?? Lite likt iaf:angel: Får skylla på att jag jobbat natten gått av 7 på morgonen och börjat jobba 2 igen. Så lite mer förvirrad än vanligt;)

Ser fram emot film:bump::bump:

Började någon gång i oktober lite smått. Sedan så har hon väldigt lätt för galoppen så vi har även galopperat förvänd runt fyrkanten och det är inga som helst problem. Dock vill jag inte nöta förmycket eftersom min tränare säger att det är bättre att lära dem byten när de fortfarande är lite ostadiga. Annars kan det tydligen bli problem med bytena om de alldeles för stabila i förvända. Men alla har säker olika metoder för det där, men jag tycker det låter logiskt:)

Ja, jag tycker också det låter logiskt. Men din ser ut att ha lätt i galoppen ja, skönt. Min har växt så mycket och haft jättejobbigt o balansera sig i galoppen och har först nu börjat få en bra galopp. Så jag tänkte det kunde vara dags att börja lite. Visst ingår det förvänd i programmen för 5åriga hästar? Tror inte jag kommer hinna dit men det är alltid bra mål :)

Har mycket gratis eftersom hon är så kompakt. Det är ju betydligt svårare på en som är uppåt 170. Inte så konstigt att det blir lite vinligt och hålla reda på alla ben:o Skulle vara jättekul att se en film:) Japp det ingår förvänd för 5-åringarna. Alltid bra att ha mål!

Senast ändrad av en moderator:

Aaah, hur stor är din? Känns som min bara växer och växer, haha. Hoppas han slutar med det snart! :D

Film ja, jag vill också se film på min! Haha. Måste försöka hitta nått att filma med. Just nu är jag mest förvirrad över sadlar. Måste hitta en bra sadelutprovare. Förut hade jag en som var jätteduktig där jag jobbade, men det är lite långt härifrån. Har en sadel som jag vet legat bra, men nu när han växt är jag inte säker. Och det är så svårt att veta vilka som är bra och som man kan lita på. Nu har jag läst runt i 2 timmar eller så och man blir bara mer förvirrad. :crazy:

*kl*

Jag brukar aldrig klaga på vädret men fan alltså! Det har vart stenhårt men torrt sen jag kom hem men idag kom en regn/snöskur på fm. 1 timmes nederbörd har gjort allt, tom gräsmattan, till en enda isgata. Jag som ville rida de här två sista dagarna innan jag ska ner 4 dagar o skriva omtenta :mad::mad:

Ja jag är inte särskilt nöjd med vädret jag heller.... suck.... minus 23 idag... år ju f-n inte att rida i den här kylan!:devil:

kl
Jösses vad ni alla skriver:eek: :D

Jag har hopptränat med Q idag, tränaren såg honom i sept sist o hon tyckte absolut att han utvecklats till de positiva.
Trots att han mest lullat under hösten ;) Mamma tog åt sig all ära!!!
Sen kan ju mkt bero på att de inte finns några knott nu, Q är knottkänslig o blir ofta trött o loj på sommaren.

Hade lång framridning där de reds både öppa o sluta, Q som inte pysslat med sånt tidigare sprattlade på bäst han kunde o de gick över förväntan. fick in riktigt bra känsla några gånger.
Sen hoppade vi kombinationer o mkt bommar, ska försöka få upp film så ni får se :)

Får en enmeterspålle vara med i denna tråd? Här är min lilla tjej född 04 som jag håller på att köra in. Andra gången idag framför rockarden. =)

inlagt03-01-09021.jpg

inlagt03-01-09007.jpg

Gud så kallt! Tyckte här var kallt när vi hade -9 igår kväll :p

Mamma halkade runt en runda med hunden innan, jag är glad att jag inte följde med :crazy: Så det blir garanterat ingen ridning imon heller, pansaris precis överallt :mad:

Så jag får väl roa mig med att vara nervös hela dagen innan grannsonen hämtar upp mig för o köra mig ner till lund, jag som inte ens minns hur han ser ut :angel:

Så söt :love:

Jag vill oxå köra :bump: Det är så kul! O pålle tycker likaså, han älskar o springa framför vagnen :)

Ahhhh jag älskar Q!!!!:love::love::love:

Han ser så himla behändlig ut! Han är ju super duktig, ser verkligen ut som en världsvan liten pålle som bara skuttar över hindren!:d

Han är himla behändig.
Nu ska vi jobba på o få honom lite kvickare, tränaren säger att han egentligen gör allt rätt, är enormt försiktig o rädd om benen men behöver bli lite kvickare från marken.

En sån jätte söt liten ponny du har flickancarra!

Efter 11 veckors vila, två behandlingar och fyra veterinärbesök blev äntligen Lexus friskförklarad igår! *hoppar och studsar*

Nu ska jag äntligen få börja rida på mitt lurvhuvud igen! men jag väntar tills jag har någon att rida ut med. han är inte dåligt stojjig när jag e ute och tömmkör han i skogen :/

bäst att ta det säkra före det osäkra!

Hejja Q :D Jag lär väl typ vara hans största fan eller nåt, han är grym den lille hästen! :love::love:
Ser väldigt okomplicerat och bra ut som vanligt!

Men så söt :love: :d Självklart är ni välkomna med i tråden hon är ju en 04-a ;) Vad heter det lilla miraklet o vad är det för ras ? Ligger ju nära till hand att ta för givet att det är en schettis men den läckra färgen gör att åtminstonde jag undrar om hon kanske är en liten ridponny. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka