04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

ja de var därför jag frågade om ras oxå.. färgen stämde inte med shettis :p

Linn: Ja du är ett av hans största fan men jag ska säga dig att Gaby är nog lite småkär, även om hon inte erkänner de fullt ut :rofl:

Han är verkligen nåt alldeles x:a "lilla" Q. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det ser ut som att han har utvecklats enormt sen i höstas. Kanske är det att han ser ut att ha mer kraft o schwung i steget, mer "storhäst" över det hela typ. Hur som helst är han verkligen en liten underbaring din Q :d Dina filmer lockar för övrigt alltid fram värsta hopplusten :bump: :laugh: :bump:

*kl*

Jag brukar aldrig klaga på vädret men fan alltså! Det har vart stenhårt men torrt sen jag kom hem men idag kom en regn/snöskur på fm. 1 timmes nederbörd har gjort allt, tom gräsmattan, till en enda isgata. Jag som ville rida de här två sista dagarna innan jag ska ner 4 dagar o skriva omtenta :mad::mad:
Livet är verkligen inte rättvist. :mad: Du o Verona som har sämsta tänkbara ridväder kan komma iväg o rida om ni vill medans jag, som inte ens kan ta mig till hästen, har bästa tänkbara ridväder.:devil: Hur som helst - lycka till med omtentan :banana:

Ja han känns mkt starkare o vuxnare i kroppen nu , men han är egentligen sämre tränad nu än i somras.
Men vilan har gjort honom o även calle väldigt gott, dom har vuxit i sina kroppar på helt annat sätt nu och sen tränar dom i hagen..dom vallar varandra :D

Calle ska ridas igång till veckan igen efter sin lilla skada så ska jag försöka fixa en film på honom oxå så får vi se om ni ser nån skillnad ;)

Alltså Q, en sån vill min mamma oxå ha :love: Vi ska ha två övervuxna connemaror i stallet när hennes sto fått nog av jordelivet :)

Tänk om lilla Tiger hade fått samma seriösa träning som Q, då kanske han hade kunnat galoppera i ett tempo där han slipper välta i kurvorna i ridhuset :angel: Jag får hålla mig till att öva galoppfattningar och härda ut ett varv på en volt emellanåt, längre orkar inte jag sitta ens någorlunda vettigt när han galopperar :cool: Ge mig din underbara sits! :p

+ MrsQ

Blir inspirerad när jag ser era filmer! Ser så fint och lätt ut ... :love:

Frågor till alla:
Hur har ni tänkt när ni valt tränare? Har ni mer än en eller har ni bytt av någon anledning? Blev det självklart någon som ni ridit för tidigare (på annan häst/ponny)? Hur långt hade ni kommit först på egen hand?

Tycker det är svårt för jag har inte ridit för instruktör på mååånga år tyvärr.
Vill ha någon som är rak, ärlig, tydlig och som är positiv och peppar. En tålmodig person som kan förklara gång på gång om det skulle behövas!
(Behöver ingen som frågar varför jag köpte en unghäst när jag inte haft någon tidigare *suck* någon gång måste ju faktis vara den första...)

Just nu har jag bra självförtroende och är stolt och nöjd med de små framsteg vi gjort under dessa två månaderna som jag haft henne. Men det kommer ju komma träningspass som går mindre bra och då är det så viktigt att jag känner stöd från min tränare eftersom jag säkerligen kommer tvivla på mig själv...

Jag ska börja träna för en kvinna som min kommpis har tränat för i alla år. Jag har hört bara gott om denna tränaren. hon är inriktad på NH men man kan oxå få träna tex hoppning om man känner för det.

Jag valde henne för jag tror att hon kan utveckla mej och hästen åt det håll som jag vill utvecklas åt :idea:

Jag har bara tränat för tränare i några månader och inte tränat så ofta än, några veckor mellan gångerna. Jag har flyttat till en ny stad för ett antal år sedan så jag kände inte till tränarna utan fick leta ett tag innan jag kände att jag hittat nån som jag ville fråga.

Vi hade kört alla gångarter men hade problem i galoppen för att hon bockade (som precis börjat gå bättre! :D), hade tränat flytta för skänkeln m.m innan vi började träna för henne.

Jag tror det är väldigt individuellt hurlångt man vill komma innan man tränar för någon och om man redan har nån bra tränare. Hade jag känt någon jag gillade här uppe så hade jag antagligen tagit hjälp tidigare för jag letade tränare länge. Det är ju roligt att rida för tränare!

Hoppas du hittar dig nån du gillar till dig och din häst!

Just det... jag tog hjälp av en nh-tränare oxå vintern när hon skulle bli tre för då var hon skit jobbig att ha att göra med och då tränade vi även massa ligga på krångla runt osv på henne.

*kl*

Här är det för övrigt lika kallt idag! :devil: -23 grader, fy f*n alltså, jag som är så träningssugen men inte kan man ju åka till ridhus i -23grader, Blir kallt för saga på vägen hem och mina luftrör fryser väl ihjäl om jag "tränar".... suck...

Igår hoppade jag upp barbacka och skrittade runt lite i hagen, klarade 15 minuter sen höll jag på å dö! Men älsklingen var superduktig!!:love::love:

kl

Tävlingsdebut för mig och Peisan idag, hennes första lokala ever! Hon var såå himla duktig. Kändes sådär att åka iväg kl 07.00 i 17 minus grader men det var värt det!! Lugn och fin på tävlingsplatsen, i transporten OCH på banan! Red bara en 90cm bed A. Satte en klockren nollrunda!!! :bump: Lite lat och kanske lite väl orädd men jag kan inte vara ner än nöjd :D Bjuder på lite bilder, film ska fixas under kvällen!!
25507753.jpg

25507751.jpg

25507773.jpg

Fler bilder finns här samt under hoppforum :laugh:

Kul att det gick så bra på tävlingen!

Liten uppdatering från mig och Arro. Han har ju också blivit 5 nu, ve o fasa!:mad:

haha. Men han har fått ha lite vintervila nu kommer ju bli mycket träning nu i vår men han ska igång nu igen. Skulle sättas igång i morgon. Men här är ju isgata så vi kommer ingenstanns:mad:

Men så fort jag kommer ut från gården så åker jag och mina tre hästar till min tränare och bosätter oss där tills den här jäkla vintern är över!!

Vi han med ett besök hos veterinären också han var lite svullen i ett ben och jag är nojig så det fick bli ett UL, men allt var ok, och han var super på byprov också så det är ju skönt att veta :D

Ser ju jätte fint och kontrollerat ut :D

Han ser ganska stor ut. vad mäter herr kuse i mankhöjd tro?

Lycka till på kommande tävlingar och hoppas värmen snart kommer till den del av sikalla sverige som du tydligen bor i :bump:

+ verona & lancet: taaaaack :bump:

hon mätte 174cm i somras, dock känns hon mindre nu.. hon kanske har krymt :angel:

Giinne: Snygg häst. Ser super fokuserad ut mot nästa hinder.

Vi försöker skrittjobba, men det är väldigt laddad just nu. Mycket bock. Hon är lite oren, men kan inte avgöra var det sitter. Ibland känns det som det är såret som stör eller om det är något annat. Såret efter fastrullningen har inte läkt än, kommer vätska ur såret. Det är snart en månad sedan såret blev till.

Hon ser super fin ut ju!! Ser lugnt och sansat ut, fina ridvägar, ja jag blir supersugen att hoppa/tävla när jag ser er!!:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka