Sv: 04-ornas tråd edition 5
Jag har bara tränat för tränare i några månader och inte tränat så ofta än, några veckor mellan gångerna. Jag har flyttat till en ny stad för ett antal år sedan så jag kände inte till tränarna utan fick leta ett tag innan jag kände att jag hittat nån som jag ville fråga.
Vi hade kört alla gångarter men hade problem i galoppen för att hon bockade (som precis börjat gå bättre!
), hade tränat flytta för skänkeln m.m innan vi började träna för henne.
Jag tror det är väldigt individuellt hurlångt man vill komma innan man tränar för någon och om man redan har nån bra tränare. Hade jag känt någon jag gillade här uppe så hade jag antagligen tagit hjälp tidigare för jag letade tränare länge. Det är ju roligt att rida för tränare!
Hoppas du hittar dig nån du gillar till dig och din häst!
Just det... jag tog hjälp av en nh-tränare oxå vintern när hon skulle bli tre för då var hon skit jobbig att ha att göra med och då tränade vi även massa ligga på krångla runt osv på henne.
*kl*
Här är det för övrigt lika kallt idag!
-23 grader, fy f*n alltså, jag som är så träningssugen men inte kan man ju åka till ridhus i -23grader, Blir kallt för saga på vägen hem och mina luftrör fryser väl ihjäl om jag "tränar".... suck...
Igår hoppade jag upp barbacka och skrittade runt lite i hagen, klarade 15 minuter sen höll jag på å dö! Men älsklingen var superduktig!!