04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Tack! :bow:
Hihi vad hans ägare skulle bli mallig om hon läste/hörde alla positiva kommentarer han får ;)
Jaa han har musklat sig en del faktiskt, jag tänker iof inte på det så mycket, men andra påminner mig om det mellan varven.. Han börjar nästan bli lite snygg "lillgrabben" :p
:rofl: Jag tror också han blir dressyris, jag måste fixa en riktig dressyrfilm framöver där han kan visa sin bästa sida:D

Fast du får akta så han inte ser för fin ut på dressyrfilmen:devil: Jag bor ju nära dig så om du inte passar dig så kanske du helt plötsligt har en häst mindre en morgon:angel:

Vilken trevlig film på dig och Mity! Ser verkligen harmoniskt ut!

Giinne Super grattis till nollan! Såg lekande lätt ut!

Linn_H Din store Leffe påminner i drullighet om min lille Lasse. Haha. Känner igen det där med bentrassel och att snubbla över sig själv. Men en dag då vaknar dom ur sin dvala och klipper hinder efter hinder :love: Annars ser han strålande vacker ut! Och jag håller med din tränare där; de måste lära av sina misstag och kan inte förvänta sig att få allt serverat. (Även om man naturligtvis gör så gott man kan)

aida Vilken söt galenpanna :love:

-kl-
Lasse leker rodeo häst. tror han gått bakåt i ålder så istället för 5 så blev han 3 igen :angel: Jag försöker rida varje dag denna veckan för att se om han lugnar sig. Har ju ridhus 100m bort så vi kan halka ner där och göra av med energi....

Carisma går däremot underbart just nu. Hon är en dröm att rida. Dock är hon väldigt svår att få upp i hull :( Hon gillar inte mat.

Haha, det är nog ingen större risk, han klarar inte så svåra krumelurer än, så det ser inte speciellt flashigt ut (ännu) :rofl: Dom är och apar efter honom på klubben också, så du får skynda dig ;)

Sass: Tack! Ja Leffe klarar inte ens en liten snödriva utan att snubbla sig igenom:p Men det är ju som du säger, en dag faller poletten ner! Känns som att den redan börjat söka sig på rätt håll faktiskt:)

I´l be there when you least expect it;)

Snor min egen knapp lite!

Idag blir det lite träning i ridhuset igen, varit ute i superkylan (-22) i två dagar nu och Mity verkar inte direkt lida om man säger så. Hon är superladdad som en bomb:angel: Hoppas hon skärper till sig idag så det inte händer en olycka:p Har ingen lust att tugga grus något mer....

Den 7 feb är det klubbdressyr, så det blir vår första tävling för i år:bump: Ser fram emot det jättemkt! Då har jag dessutom fått min sadel, weee!!

Rider du ut när det är 22 minusgrader din galning ;) Här hade vi minus 17 häromdagen (vindstilla) o det gick knappt att andas. Runt 10 där går gränsen för mig :eek: I morse var vi iaf ute på en tur i skogen o över fälten några stycken. Pompa som vanligtvis är en sansad liten arabfröken har blivit helt stollig. Är på tårna o vill helst galoppera hela tiden och då gärna sätta nytt världsrekord i bockning samtidigt.:D
Undrar om det är 5-åringen som visar sig el om det är det kyliga vädret :grin:
Nåja, jag har ju längtat efter den här sidan så jag ska väl inte klaga.:angel:

Senast ändrad av en moderator:

Jösses vilken sötnos :love:
Vad är de för ras?

välkommen till tråden :)

Tack tack! Här ska jag nog hänga kvar men jag skriver nog inte alls så mycket som ni verkar göra här! Jag har inte tillgång tillridhus och är rätt beroende av hjälp och väder för att kunna göra framsteg..

Hon är svenskreggad som kanbstrupper blandras men är en nederländsk apaloosa. Köpte henne för att ha henne som sällskap till min shettis och sen sälja henne men det kommer jag nog aldrig klara av. Hon har utvecklats till en så himla go pålle! Idag var vi ute och tömkörde. Tänkte gå ut på promenad och klädde upp oss för det men fick stanna hemma på gården för vägarna var för hala för henne..

inlagt06-01-09017.jpg

Så söt :love:

Jag vill oxå köra :bump: Det är så kul! O pålle tycker likaså, han älskar o springa framför vagnen :)

Jo, det håller jag med om! Jag har aldrig kört förr själv så jag lär mig massor hela tiden och det är himla kul
Sprallan "reds in" i höstas också och det gick jättebra, som om hon alltid blirivt riden, men det är när man jobbar med körningen man ser att det gnistrar till i ögonen och hon tycker det är kul!

till alla: Måste bara säga att ni har himla finna hästar! Vad duktiga ni är!

Jo, det håller jag med om! Jag har aldrig kört förr själv så jag lär mig massor hela tiden och det är himla kul
Sprallan "reds in" i höstas också och det gick jättebra, som om hon alltid blirivt riden, men det är när man jobbar med körningen man ser att det gnistrar till i ögonen och hon tycker det är kul!

till alla: Måste bara säga att ni har himla finna hästar! Vad duktiga ni är!

Det hae inte jag heller när min kördes in som 2,5-åring. Men vi hade en duktig körgubbe med oss som höll inkärningskurs så det gick fint :)

Men hur stor är den lilla eg? Hon ser helt mini ut ju, jag trodde apaloosor var stora?

*kl*

Åh va hon är värd guld min älskling!!:love::love::love:

Medans ni andra skriver om diverse femårstrots och köldpigga hästar som busar så blir Saga lugnare och lugnare!!! Jag är så lycklig så jag skulle kunna :cry:

Skulle rida ut idag, äntligen bra temp ute! Det har varit så kallt senaste tiden så hon har vilat helt två dagar, dagen innan bara skritt i hagen 15 minuter, dagen innan vila...så på fyra dagar har det blivit princip inget...

Men Sagas mått så skulle ag alltså förbereda mig på en ruggig åktur :devil:... ...MEEEEEEN hon skötte sig superbra!!!! :love: Inget spänn alls, väldigt pigg och tågar på men sååå duktig, kunde till och med galoppera utan minsta problem trots piggheten!!

Hon har alltså inte gjort minsta lilla på två veckor! Och detta när det varit så himla kallt och mycket energi ändå!! Jippi!!!:banana:

Man är väl för fasiken hårdhudad norrlänning. Här uppe bor vi ju i iglos och klär oss i renskinn så lite kyla är inga problem!(öhhmm viss överdrift kanske:angel:)

Mity var helt jäkla underbar idag, nästan så jag blir tårögd när jag tänker på det:love: Hon är så otroligt ambitiös! Idag var det många hästar i ridhuset som galopperade framför, bakom och på sidan om och hon brydde sig ingenting:) Hon var på perfekt pigg humör, bara framåt inte galen och galoppen var helt underbaaar!!! Helt plötsligt när jag galopperade efter fyrkanten så bara satt hon sig:d Kände hur bakbenen kom in och jag kunda rulla på i jättesamlad galopp, hade ingenting i handen utan bara satt och njöt:bow: Min underbara tjej:love::love:

kl
Leffe är mest dyr idag :D Visserligen så gjorde han lite uppror på stallgången innan vi gav oss ut, jag var helt själv i stallet så ingen som kunde hålla honom heller.. Men allt går bara man är lite tjurigare än den tjurigaste ;)
Sen blev det en timmes ridning ute, travade en massa och nga korta galopper, han kändes fantastiskt fin :love:

Lite OT, men när jag efter att ha ridit Leffe var ute en sväng med 03an så kunde det ha gått rent åt helvete... Mörkt hade det blivit, och på väg hem så var det en man som eldade nga pappkartonger bara 2-3m från byvägen där jag red.. Läskigt värre såklart men förbi kom vi utan nga större problem.. Bara nga sekunder efter att vi passerat så tjuter det till av bara satan och plötsligt är vi mitt uppe i fyrverkeripjäserna :crazy: Nu gick allt bra, både hästen och jag lite skärrade såklart men tack o lov så gjorde hon inte illa sig i all hast.. Usch, hade räckt att vi var 5sek tidigare så hade dom skjutit iväg bara nån meter ifrån oss :mad:

Jösses, vad tänkte den personen på ?!
Raketer ska skjutas på nyår, sen borde dom bannlysas. För min del får dom bannlysas under nyår oxå.
Skönt att ingen skadade sig och att leffe går som en klocka o är dyyr:D

Q har varit ute på galoppintervallträning (långt ord) med två andra hästar idag o roligt (eller tragiskt, beror på hur man ser de) så har min 5 åring bättre flås än de äldre :rofl:
Imorgon blir de en lugn skrittrunda med kompisen calle, får se hur lugn han väljer att vara.
Travade igår o benet blev lite tjockt, dock vet jag inte vad han pysslat med i hagen efter ridturen, han kan ha slagit på sig.
Inte öm eller halt så vi väntar lite med traven o skrittar vidare.

Sista helgen i feb får han så lov o vara bra för då ska vi träna för A.Assarsson :D

Kan man undra.. Jag hoppas att det inte var med vilje, typ att han inte visste att det låg oanvända raketer i kartongerna som han slängde ner i elden eller nåt sånt.. Han har häst själv och är ingen jag tror skulle skjuta raketer 10m från en häst, men jag får fråga honom nästa gång jag ser honom helt enkelt och höra vad han har till sitt försvar.

Haha, du kan nog se det positivt att Q har så bra kondis:D Hoppas att Calle blir helt bra i sitt ben snart!

Appropå raketer o fyrvererier. Fick ett PM från en på senior m en hänvisning till, och ett önskemål om, att sprida vidare den här tråden http://bukefalos.com/f/showthread.php?=939443 (ett smällarupprop) så jag puttar väl upp den här då jag tyckte den kunde passa.;)

Å så ett par nytagna bilder på stollan för dagen iklädd sitt 300grams täcke
januari-09024.jpg

Vet inte vad som är värst lervälling el frusen dito :crazy:
januari-09025.jpg

Finns inte så mycket päls att raka bort här :grin:
januari-09026.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat