04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Appropå raketer o fyrvererier. Fick ett PM från en på senior m en hänvisning till, och ett önskemål om, att sprida vidare den här tråden http://bukefalos.com/f/showthread.php?=939443 (ett smällarupprop) så jag puttar väl upp den här då jag tyckte den kunde passa.;)

Borttagen :(

Din lilla pålla är nog den finaste araben jag vet! Inte sådär spnikig med värsta gäddhuvudet utan med massa :d

Matvraket :angel: tackar så mycket för komplimangen :bow:
Smällaruppropet stod ursprunglingen i Råd & rön om jag inte minns fel. Det är mest en massa hundklubbar som står bakom men det var även privata uppfödare (även några på hästsidan) o andra som gärna skulle vilja få till en lagändring angående smällarna. :banana: Nej nu skall jag upp till stallet.:laugh: / So long

Knapplån!

Här kommer en liten video på min bäbis, som numera är en gammal gubbe på 5 år:crazy::confused:

Han skuttar lite i uppvärmingen här! Hoppade senare under passet ca 145 utan problem, kanske låter högt för vissa, men man måste höja ordentligt innan han tar i. Därför hoppar vi lite högre men färre språng!
:)

Sötbäbisen min som har det trevligaste temprament som jag har varit om hos en häst, det går itne att beskriva!

Lotta

http://www.youtube.com/watch?v=X7ANO5XStH8&feature=channel

jag trodde det var en uppsutten film så när jag läste 145 tänkte.. jisses dom är inte kloka :eek:
Men sen såg jag filmen o insåg att de var löshoppning :D
Jag är iofs inte så förtjust i o hoppa höjdhoppning på löshopppning heller utan hoppar gärna lite studs o olika serier i löshoppning, mer träning än enstaka höga hinder.
fast helst hoppar jag uppsuttet :)

Trevlig modell på hästen, fin galopp.
Vad är de för stam?

Calle har fått nya skor idag o springer runt o är mallig i hagen.
Varit på en skrittrunda på morgonen oxå som gick finfint.

Haha! Lite klokare är vi allt!

Jo håller med om det där med höjdhoppning, men eftersom grabben aldrig tar i så vill vi att han ska koppla ihop det med att ta i och inte bara springa igenom, om du förstår!

Han är e. Akribori-Amiral-tiger-chagall, ur stofamilj F.2 u. Jalusi

Din kille är fin!

Vilken tur att din häst var så sansad!
Jag är stark motståndare till fyrverkerier! Nyår kl 24,00 RÄCKER!

Vi bor granne med en gubbe som säljer raketer, så där börjar det "provskjutas" redan en vecka före nyår och sedan bara eskalerar det. För att på nyårsafton låta som rena kriget :crazy: De börjar skjuta 23 och skjuter non-stop till ca 02..... SUCK.
Tydligen hade de lite raketer över i år som de eldade upp i en tunna kl 10 på förmiddagen. 5 m från mina hästars hage!!! Hur lönt är det på en skala:confused:
Usch jag blir tosig bara jag tänker på det!
Nu har det tack och lov varit tyst i två dagar så nu vågar man kanske ha hästarna ute längre än till kl 3 i hagen :crazy:

Ja jag vet hur de är när dom inte tar i, har en sån här hemma oxå (den som är grå utav mina två).
Sen är de ju alltidkul att prova hoppa högre nån gång i löshoppningen för att se hur dom sätller sig till högre hinder :)

Tack tack tack!

Nej tyvärr inte än nu, men jag kan försöka ladda upp den snart i kväll! :)
Har precis köpt en filmkamera så jag kommer filma mycket i framtiden!

Lancer tackar och bockar!

FT: Jo det är riktigt skoj att prova lite större någon gång, det är också viktigt att de lär sig att ta i och jobba när det gäller! :)

Lotta

Haha, jag tycker mig känna igen det där :angel:
Min häst måste ha glömt det med, hon som gått på lösdrift tidigare och hade täcke på sig för första gången för några månader sedan, men inte mycket päls där heller :p

Trevlig modell på honom!
Underbar bläs :love:

Ni verkar ha roligt när ni löshoppar iallafall :p

Lite bilder från idag på mina skrällen :love: Vi har ju fått "snö" här i skåne så jag passade på att ta några vinterbilder.

Carisma den lilla hönan!
20090106carran1.JPG

20090106carran4.JPG

20090106carran2.JPG

20090106carran3.JPG

Give me a kiss :love:

Lasse + Carisma= Sant!
20090106carran&lasse.JPG

Lasse
20090106lasse1.JPG

20090106lasse2.JPG

En bonusbild på min 3e häst. Lasses mamma. För hon galopperar alltid så fint när hon ser mig komma i hagen :devil::rofl:
20090106rwanda.JPG

Du måste ha Skånes finaste halvblod :d Carisma är så vacker att man nästan inte kan se sig mätt på henne o Lasse han går minsann inte av för hackor han heller.:bow: Får man förresten fråga vad det är för täcke han har ?

kl
snöar som tusan här idag men jag trotsade vädret o gick ut med Q o red dressyr.
Önskar jag hade haft dagens ridtur på film, han kändes så himla fin.
Pigg, alert, mjuk och väldigt luftig. :love:
Fortsatte lite med öppna , sluta o skänkelvikning som vi gjorde på hoppträningen sist och han är otroligt lättlärd den lilla gossen.:bow:

Håller med resten, Carisma är verkligen jättevacker:love: Älskar den där appelkastade skimmelfärgen. Men Lasse är inte så dålig han heller:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka