04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Hon är superfin. Vilket otroligt jobb du gjort med o få henne o vänta på dig.
Nästan så hon väntar fööör bra nu :D
Ser väldigt harmoniskt och nogrannt ut, hon väntar och hinner använda sin kropp i sprången.
Nu kan du börja sätta trycket i henne igen ;)

Håller med de andra, vilket jobb du har lagt ner! :laugh: stor skillnad från den förra videon jag såg på er
Säger som FT_ryttar, lite tryck på det där nu (med samma kontroll) så är det 10 poäng! :D och wow!!:love:
Jättefin är hon, dressyrbilderna var med superfina!

FT_ryttare: din lilla Q är ju bara så bedårande :D ser så lätt och okomplicerat ut

MrsQ: Mity blir bara finare och finare! mina gamla klubbkompisar får allt passa sig på dressyrbanorna till våren! :p :D

Jag är en stor raketmotståndare och tycker allt som inte är arrangerat borde förbjudas å det snaraste, helst arrangemang med :mad:

Håller helt klart med! :bow:
Kan få vara tillåtet med arrangerat mellan en viss tid och enbart på nyårsafton.. som det är nu är ju helt galet :cool:

Här är det för övrigt lika kallt idag! :devil: -23 grader, fy f*n alltså, jag som är så träningssugen men inte kan man ju åka till ridhus i -23grader, Blir kallt för saga på vägen hem och mina luftrör fryser väl ihjäl om jag "tränar".... suck...

Usch och fy! :eek:
Jag är såååå glad att jag har flyttat till varmare breddgrader :p
Nog för att jag klagar över -8 grader just nu, men det är mest för att det här jäkla huset är typ totalt oisolerat och vi har 3 element fördelat på hela huset (de märks knappt) och en täljstenskamin i vardagsrummet.. that´s it! eldar som en galning dygnet runt nu och får om jag har tur upp det till 18 grader inne... men slocknar elden så störtdyker temperaturen till typ 14 grader... (vilket då är varje morgon) då är man inte så sugen på att krypa ur sängen på morgonen för att mata pållar inte.. :crazy:
Jag längtar till våren!!

Och ute är det förståss stenhårt här med... promenader är det enda som fungerar.. räknar ner dagarna nu tills syrran kommer hem så jag kan (vågar:angel:) rida igen, vill åka till ridhuset med, men hon lär ju bli galen när hon får "fast mark" under fötterna :rofl:

kl

Det blev tyvärr ingen dressyr idag.. Men däremot hoppträning, och Leffe skötte sig kalas! Första gången han känns minsta kvick i hoppningen, f.ö väldigt positiv som vanligt. :)
Vi lyckades med både lite bättre o sämre språng.. (host..), filmaren fick dock inte med allt elände. Måste säga att han är sjukt svår att se avstånd på! :confused: Jag brukar inte ha sånna jätteproblem med det..:crazy:
Antar dock att det kommer, än sålänge är det mycket "allt eller inget", antingen sitter han inte ihop eller så sitter han ihop och tappar istället lite bjudning..

Aja, duktig kille iaf!
http://www.youtube.com/watch?v=sdYl9tc415w

25524457.jpg

25524458.jpg

25524454.jpg

Jag valde "ett säkert kort", dvs en tränare jag red för med min förra häst och som jag trivdes bra med då. Har dock mest ridit på egen hand m Pompa men efter jullovet hoppas jag komma igång ordentligt m träningen. :bump:

Vilken superfin runda. Massor med grattis :bow::bow::bow:

Vad stadig o fin han är :D
Ser ut o ha lite jobbigt o hålla koll på fötterna ibland men otroligt trevlig inställning.
Återigen inser jag att jag måste jobba med calles dressyr.
Lika bra o gå ut på en gång...

jag har en galen häst :eek::eek:
Idag var dagen då calles skrittvila pga skadan var över, nu var de dags o röra på kroppen i trav.
-15 grader kändes sådär men betydligt bättre än de 22 vi hade i helgen.
På med täckbyxor o skoterstövlar så klarar man sig.. dock är de hemskt opraktiskt när man har en häst som är mer vild än tam.
Satt skapligt lös några gånger då han bockade och sparkade samtidigt.

Satte på honom en graman så jag hade en nödbroms och jag tackar gudarna för att jag tänkte på de idag.
Men när han väl lugnar ner sig o jobbar så är han riktigt fin nu, känns som han har vuxit i kostymen lite mer o lagt på sig antal kilon. Ska bli intressant o se vad ni tycker om honom när nästa film kommer, kanske redan till helgen.

Frågor till alla:
Hur har ni tänkt när ni valt tränare? Har ni mer än en eller har ni bytt av någon anledning? Blev det självklart någon som ni ridit för tidigare (på annan häst/ponny)? Hur långt hade ni kommit först på egen hand?

Jag har flera tränare, trivs bäst med det.

En "dressyr"tränare som är väldigt gedigen och kunnig vad gäller unghästar och deras långsiktiga träning och henne litar jag till 100 % på. Henne rider jag för ibland för att checka av (1 g som 3-åring, 1 g som 4-åring på våren och 2 g som 4-åring innan kvalitén). Red för henne under min ponnytid och hon har alltid funnits i klubben (hon som startade den) och min mor red för henne när hennes häst var ung (som nu är 19 :D). Hoppas kunna rida endel terräng för henne i sommar oxå då hon i grunden är fälttävlansryttare.

En annan ny "dressyr"tränare red jag för 2 g innan kvalitén och hon har mer nytänk och förklarar väldigt bra samt är noggrann med sitsen och hjälpgivningen, vilket jag behöver :crazy: Kommer försöka rida lite mer för henne framöver och checka av med den andra tränaren då och då.

Hopptränaren är även han en väldigt gedigen unghästtränare och det är han som löshoppat min häst och valet var självklart att hoppa in hästen hos honom i somras. Han är GRYMT bra på att lära en rida, varendra sväng analyseras typ ;) Ska försöka hoppa hos honom i sommar med men han är dessutom bonde så det får bli när det passar skörden.

Har en till "hopp"tränare på lager som jag tänkte testa i helgen om hon hinner. Hon är lite mer anpassningsbar med tider vilket jag behöver som bara är hemma på helger. Hon är en kul prick som går inför att göra det lätt att rida och som har en väldigt gedigen bakgrund inom familjen. Ev hoppa terräng för henne oxå.

"hopp" och "dressyr" innebär att just jag rider för dem som det, de flesta har träningar inom det mesta.

Så, jag kombinerar ett gäng tränare o plockar ut det bästa typ :D

Hahaha, håll dig fast :D

Nästa gång jag ska till ridhuset så ska jag både ha handtag på sadeln och rem runt halsen kan jag ju erkänna :cool: Min pys brukar vara schyst o inte göra ngt stort men i ridhus vet han inte vart han ska ta vägen så då vet man aldrig vart han skuttar (i kombo med illa passande sadelgjordar gör en snurr att hela paketet sitter väääldigt löst :mad:), i skogen skuttar han ju bara framåt och det är ju ingen big deal som tur är.

+ alla andra:
TAAAAAACK :D:bow:
Jag är fortfarande superlycklig över min lilla tjej! Och de är som ni säger, de är nästan så hon lysnar FÖR bra nu! Nu kommer vi jobba ännu mer på galoppen få igång den lite mer :laugh: två tävlingar kvar i januari sen är de ganska lugnt ända till april så tid för träning har vi :D hihi

Linn: Han är ju suuuperfin :love:

Tack! :)
Lite problem att hålla koll på fötterna? ;) Tur att jag kompisen som filmade inte fick med vissa av hans konststycken, nån riktigt fin har jag dock här hemma i gott förvar :D (tex att landa mitt mellan fram- och bakbom på oxer..)
Sen så serverar jag ju inte honom dom bästa förutsättningarna direkt, men det är väl som Gunilla säger att han måste lära sig av sina misstag också.

Giinne: Tack! :) Har hunnit se din sista film nu också, det såg ju skitbra ut!!

Vad han ser ut att ha musklat på sig sen tidigare i höstas. Ser jättetrevlig o stabil ut, om än lite trasslig m benen studtals. Killen blir bara snyggare o snyggare för varje gång man ser honom:d

Här är det fullt ös som vanligt, jäklans vad det skrivs;)

Ser superfint ut!!:love: Vilket jobb du gjort:) Dessutom ser hon ju tämligen lugn ut, snacka om cool tjej:bump:

Åhh vad fin han ser ut:love::love: Älskar stora hästar (också skaffade jag mig en lilling på 167:p)!! Ser mycket mer propotionerlig i kroppen ut nu än på förra filmen tycker jag:) Du rider himla fint i både hoppningen och dressyrarbetet!! Fining:love: Jag tror han vil bli en dressyris jag;)

MrsQ: Mity blir bara finare och finare! mina gamla klubbkompisar får allt passa sig på dressyrbanorna till våren! :p :D

Tack och bock:bow:Det är det vi hoppas på ;) Blir ännu bättre när jag får sadeln också:bump:

Åh vad söt han är! :laugh: blev lite skillnad på färgen ja...

Kl
Tog några halvdåliga bilder med mobilen på Flamman när vi var ute och pysslade idag.. det är här vad vi roar oss med för tillfället

Knata runt intrasslad i longerlinan
DSC03052.jpg

Vill inte agera fotomodell
DSC03058.jpg

DSC03060.jpg

Galenpannan
DSC03072.jpg

Söt
DSC03076.jpg

Jag är sååååå ridsugen! på torsdag kommer syrran hem, då ska det ridas! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka