Sv: 04-ornas tråd edition 5
Frågor till alla:
Hur har ni tänkt när ni valt tränare? Har ni mer än en eller har ni bytt av någon anledning? Blev det självklart någon som ni ridit för tidigare (på annan häst/ponny)? Hur långt hade ni kommit först på egen hand?
Jag har flera tränare, trivs bäst med det.
En "dressyr"tränare som är väldigt gedigen och kunnig vad gäller unghästar och deras långsiktiga träning och henne litar jag till 100 % på. Henne rider jag för ibland för att checka av (1 g som 3-åring, 1 g som 4-åring på våren och 2 g som 4-åring innan kvalitén). Red för henne under min ponnytid och hon har alltid funnits i klubben (hon som startade den) och min mor red för henne när hennes häst var ung (som nu är 19
). Hoppas kunna rida endel terräng för henne i sommar oxå då hon i grunden är fälttävlansryttare.
En annan ny "dressyr"tränare red jag för 2 g innan kvalitén och hon har mer nytänk och förklarar väldigt bra samt är noggrann med sitsen och hjälpgivningen, vilket jag behöver
Kommer försöka rida lite mer för henne framöver och checka av med den andra tränaren då och då.
Hopptränaren är även han en väldigt gedigen unghästtränare och det är han som löshoppat min häst och valet var självklart att hoppa in hästen hos honom i somras. Han är GRYMT bra på att lära en rida, varendra sväng analyseras typ
Ska försöka hoppa hos honom i sommar med men han är dessutom bonde så det får bli när det passar skörden.
Har en till "hopp"tränare på lager som jag tänkte testa i helgen om hon hinner. Hon är lite mer anpassningsbar med tider vilket jag behöver som bara är hemma på helger. Hon är en kul prick som går inför att göra det lätt att rida och som har en väldigt gedigen bakgrund inom familjen. Ev hoppa terräng för henne oxå.
"hopp" och "dressyr" innebär att just jag rider för dem som det, de flesta har träningar inom det mesta.
Så, jag kombinerar ett gäng tränare o plockar ut det bästa typ