04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Ja men herregud, hon är bara fyra år och har ändå sånna gångarter. Du har ju gjort ett kanonjobb, verkligen :) Jag blir så himla pepp på att rida när jag ser dina filmer.. samma visa varje gång :D

+pompa04

Tack så hemskt mycket:bow: Nu blev jag:o Jag tror stenhårt på att hon utvecklas så bra pga att jag rider ut otroligt mkt. I ridhuset blir det max 2 ggr i veckan, annars skogen! Det är min melodi;)

fast du ser väl att mity vill hoppa över sockerbiten på sista filmen:angel:

Hmmm:angel: Trodde i mitt stilla sinne att hon skulle veja, men där hade ja allt fel:p;) Än har jag inte riktigt fått henne avvänjd från "the dark side"!

+pompa04

Tack så hemskt mycket:bow: Nu blev jag:o Jag tror stenhårt på att hon utvecklas så bra pga att jag rider ut otroligt mkt. I ridhuset blir det max 2 ggr i veckan, annars skogen! Det är min melodi;)

Skogen + uteritt m mkt klättring är även min melodi men inte fasen har vi kommit så där långt för det inte :( Faaast om jag ska vara riiiktigt ärlig så tycker jag att vi har lyckats ganska bra efter omständigheterna med tanke på tränarbrist o att jag faktiskt inte hade någon "riktig" unghästvana. Har alltid haft unga hästar men någon annan har tidigare alltid gjort grundjobbet. Pompa därimot är "mitt verk" o det må låta lite skrytigt men jag är rätt stolt över det vi trots allt har åstadkommit. :o Ska försöka hitta nån "filmare" innan jullovet är slut el så får jag filma själv o låta lilltjejen rida:angel:

Kan tyvärr inte se dina filmer på denna datorn :(
Men kan konstatera att vi var på samma tävling :D Synd jag inte visste det, så kunde man spanat in din fina pojke! Får se om vi ska på fler tävlingar samtidigt i framtiden! :)

ja det hoppas jag att vi är, vore superkul att se er tävla oxå juh :D

*kl*

Hejhej! Nu har jag läst den här tråden nästan ett år, så jag borde ju verkligen börja skriva. Skrev faktiskt en gång men sen kom jag av mig.

Har iaf en 4åring (5 kanske man måste säga :eek:) efter Silvano - Little boy. Har ridit honom sen augusti -07 när jag jobbade hos Gunilla Byström, men sen köpte jag honom när jag slutade där i somras. Kunde ju inte åka därifrån utan MIN häst. :D

Vet inte riktigt vad det ska bli av honom än, förmodligen blir det dressyren vi satsar på i slutändan. Nu gör vi lite allt möjligt. Dressyrar, hoppar och busar i skogen. Han hoppar lite fint med så jag kör på med det han tycker är kul så får vi se.

Har två bilder också. Helkroppsbilden är från september så det är både lite betestjock mage, lite konstig sadel (hade den en kortis bara, låg lite konstigt) och framför allt ser han lite annorlunda ut i kroppen. Han har växt endel sen dess. Så nu är han jättestor. Haha.

Sacke.jpg

Den andra bilden är från vår första lilla hopptävling i slutet på oktober. Han ser helt knasig ut. Världens längsta öron och så är han lite sne i huvudet tack vare en klumpig mamma. Men jag tycker han är söt! :D

Knasboll.jpg

Ska försöka fixa nyare bilder, ridbilder och kanske film om jag hittar nått att filma med!

Förresten vill jag säga att jag tycker det är jättebra med den här tråden! Man får massa bra inspiration och det är jättekul att se hur det går med alla hästar!

Tycker den ser superläcker ut din polle :laugh: Har den gjort mycket? Alltså tränings-/tävlingsmässigt nu som 4åring?

kl
Jag hade en provridning idag på Peisan. Nej ska inte sälja henne utan provridning för medryttare :D hihi
behöver någon som kan ta henne 2gånger i veckan och rida dressyr och ut i skogen då jag känner att jag inte riktigt hinner.
Det gick bra, tjejen ifråga har tränat upp till MSV dressyr och haft mestadels unghästar. Peisan tyckte det var lagom
roligt med någon som faktiskt kom åt henne ordentligt och krävde lite :p hihi men hon ska prova henne igen på måndag.
Jag passade på att fota lite ..
25458390.jpg

25458391.jpg

25458392.jpg

25458393.jpg

Välkommen till tråden! Han ser jättefin ut! Vore roligt att se nya bilder! :)

Jag håller med dig, det är en superbra tråd det här som man kan både spy ur sig i, (våga)erkänna brister i, få råd och ha roligt i! :banana:

Tack! Din ser superfin ut också! Han har inte gjort jättemycket än då han växt så mycket rätt sent. Har inte velat stressa. Men vi har varit på 2 hopptävlingar och sen endel träningar både hopp och dressyr. Vill komma igång med dressyren ordentligt nu i vår och börja tävla lite. :)

Tack! Jag vill verkligen ha nya bilder och framför allt försöka fixa nån som kan filma. Är ju jättebra och kunna se alla fel man gör. Haha. Och jo, tråden är grym. Speciellt om man skriver i den själv också tror jag så därför tyckte jag det kunde vara dags.

Har ju läst den länge som sagt och tycker det är jättekul att det verkar gå så bra för dig och din häst nu dessutom! Skönt när det släpper lite.

Vad ska man säga?! Hon är lika fin som vanligt!! :love:
Så roligt med unghästarna som hela tiden utvecklas så mycket :d

Välkommen, el välkommen tillbaka till tråden kanske man ska säga ;)
Den här tråden "äger" som dottern skulle ha sagt. Ser ut att vara ganska stor pålle den häst el luras man av bilden ? Hur som helst är han jättefin.:d

Inte nog med att hon hoppar bra Peijan, hon ser ut att vara värsta dressyrhästen oxå. Hoppas medryttaren är en pålitlig o behaglig person för hon ser då ut att kunna rida. :bump: Pejsan är förtjusande som vanligt.:laugh:

Tack:) Snart vill vi ha nya dressyrbilder/film på Lasse:love:;)

Tycker du ska vara otroligt nöjd med din bedrift:bow: Pompa verkar ju vara en lydig och ridbar tjej iaf av det jag sett på dina hoppfilmer(men jag vill se mer:devil:)!:banana::bump:

Sen är jag lite avis på hennes man också.....:cool: (hah vad roligt det ser ut, ska jag vara maaan inte man som i karl...eller jag du fattar:p)

Tack :) Där på bilden var han 169. Han har nog växt lite till, har inte mätt sen dess. Men antagligen lite till för då kändes han ranglig och nu känns det som han växt ikapp sig själv lite mer. Så han borde väl vara minst 170 iaf, och så är han rätt stor överhuvud taget. Men jag är lång, så det passar ju bra :D

Hon ser verkligen jättefin ut! Kul att hon börjar bli så fin i ökningarna! Hur länge har du hållt på med förvänd? Har tänkt börja med det med min nu lite smått.

Host host... Leffe om han själv får be ;):rofl:
Förhoppningsvis kommer en kombinerad dressyr/hoppfilm imorgon kväll!

Idag blir det iaf ingen film från oss. Vaknade o var så himla glad för att det äntligen snöar.:banana: Men så ringde maken nyss, han är jour idag, o talade om att han ligger uppkopplad med EKG på sin egen avdelning o väntar på om provsvaren skall visa om han har en pågående hjärtinfarkt.:cry::eek::devil:
Har nyss skickat upp stackars dottern till stallet o själv måste jag sätta mig o försöka hitta någon som kan ta mitt utsläpp i morgon bitti. (Har inget körkort så jag kan inte ens ta mig dit så tidigt.):crazy:

Nej men fy så hemskt!!!
Hoppas maken snart är på benen igen, han är ju i alla fall på rätt ställe.

Håller alla tummar o tår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 422
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat