04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Ajdå, aldrig roligt när det känns så.. men unghästar kommer ju ofta in i sånna perioder, ena dan går allt som på räls och nästa så har de "glömt" allt de lärt sig.. ofta handlar det väl bara om att vänta ut dem, kanske behöver de en liten paus och smälta nya intryck och helt plötsigt så har de tagit två kliv framåt igen och man sitter där och ler :laugh:

Har du ingen som kan kika när du rider? ibland känner man inte riktigt vad som händer själv och då kan det ju vara bra att ha någon på backen som kan hjälpa en..

Ser jättemysig ut !! :d Förstår att du är sugen på att sätta igång henne. Ser ut som hon har bus i kroppen o några rävar bakom varje öra.:angel: Skall bli kul o höra hur det går.:bump:

Du har säkert rätt... hoppas jag iaf :)

Jag har ingen som kan kika när jag rider men jag har hittat en tränare som jag ska boka tid för och det känns roligt.

Så länge det bara är "unghäst-fasoner" och man måste ta några steg tillbaka ibland så spelar det ingen roll, jag blir bara så rädd att det ska vara nått fel på henne när hon är så här men man tycker väl att det borde vara likt hela tiden i så fall.

Jag hoppas att det känns lite bättre idag igen

Just det Flamman var det ja! Blir roligt att höra hur det går! Du får orna lite nya bilder oxå! :)

Haha ja det stämmer bra det ;) vi är fortfarande på det stadiet att jag måste lina henne ett par varv innan jag sitter upp så hon får bralla av sig... :crazy: ( i hennes huvud finns det sabeltandade tigrar bakom var och varannan buske ;))

Ja det är alltid bra att boka in sig på nån träning då och då.. jag red min första tränarledda träning ganska nyligen (med twi) och det är om inte annat skönt att kolla av att man är på rätt spår :laugh: så får man lite nya idéer och sätt att jobba på

Jo flamman var det längesen ni fick höra något om här :p men hon har som sagt skrotat i hagen hela sommaren..
Ska se om jag kan fixa lite kort på den där magen som går runt i hagen där ute ;)

Tråkigt att höra nu när det började gå så bra för er. Bortsett från seeeegperioden har Pompa varit otroligt jämn o stabil men hennes storasyster Premessa däremot som ju är 6 nu har haft sina perioder när hon rent ut sagt varit för j--lig. Vet ingen som kan kicka mot skänkeln som den hästen, varv efter varv efter varv.... Ena dan snäll som ett lamm för att nästa vara dess raka motsats. Enligt dotterns tränare skulle hon "bara" försöka att inte göra "nån grej av det"så skulle det ge med sig o i deras fall verkar det ha funkat. Själv var jag fullt upptagen med att måla upp värsta scenariot att hästen var sjuk o hade ont el åtminstonde behövde byta sadel.
Kanske är det nåt liknande Premessas konster som Saga håller på med, det vill säga testning av gränserna ? Hoppas det snart ordnar sig i allafall.:banana:

-raderat-
..

Senast ändrad av en moderator:

Nej, inte så värst.
Dock är han så j*vla högrest att han känns som om han vore tio centimeter större. :)
Har börjat få honom i samlad trav och där på börjat med enkla galopp ombyten, och han tycker det är svin kul. :D
Och jag är jätte glad som äntligen hittat min drömhäst :love:

KL

Idag har jag och flickan vart och hoppat 1 meter. Vi var felfria och jag gillar henne mer och mer för var dag som går :love:

Försök till uppställning, hehe
CIMG0299.jpg

Pappa som vill hålla i henne hela hela tiden. Bästa groomen!
CIMG0298.jpg

CIMG0304.jpg

CIMG0306.jpg

Lillprinsessan var duktig :)

Ok:) men han är fin din grabb!:love:

Mato: Grattis!:laugh: Hon är så fin din tjej! Häftiga stigbyglar!

Från oss idag.
Red i ridhuset & det gick inte så bra, VR var väldigt stressad & nervös men lossnade de sista 5 minutrarna:D men då var han verkligen sååå fin!:love:

Påväg hem från ridhuset:
23529969.jpg

Senast ändrad:

Så himla snygg :love:

*kl*

Red Saga idag igen och det gick bra! Jag tog allt helt kravlöst och hon kändes ok igen. Tog galopp på slutet och första gången skulle hon dra en rejäl bockare men andra gången gick det jättebra.

Jag har en fundering om det skulle vara så här.

Det känns som att hon tycker att det har gått för fort :eek: för jag tror att det här med att hon jiddrar med benen åt alla håll och kanter är för att jag har börjat galoppera och hon kan inte hålla isär om det är det jag vill göra eller vad jag egentligen vill :p Även då fast att jag har varit tydlig och alltid har sagt galopp då jag vill ha det än så länge... det känns som att det brinner till i huvudet på henne oxå kan hon helt plötsligt ingenting... måste kanske bara acceptera att detta är hur hon är och när det blir sånt här bakslag bara helt enkelt gå tillbaka helt i grunden några gånger för att pressa henne ur det går inte, alltså att pressa henne fram i trav när hon bara jiddrar med benen.

Eller så är det helt enkelt så att hon är ett sto.... :p

Ja, han är fin :love:
Och din med, absolut! :D

Ska se om jag kan få någon bild så att jag kan
skryta med hans absolut skit fina gång!

Jag och en tjej i stallet fick lite ryck och löshoppade
våra bäbisar. :)

Sen är jag ju sådär lite käck och skrev fel på mitt tidiare inlägg idag.
Vill rätta samlad trav till samlad galopp, annars blir det lite fel. :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Tror du att det skulle kunna vara till någon hjälp att sticka ut i naturen och galoppera helt kravlöst ? Bara ligga o rulla på liksom på nån bra ridstig el så ? Så gjorde jag med Pompa i början när hon inte ville galoppera. Vet inte om det är inbillning, men sen tycker jag att Pompisen blivit mkt stabilare sen jag började använda senskydd vilket jag inte gjorde från början. Hon hade nämligen också en period när hon "trasslade" med benen. Nu är det dock borta och hon känns stabil såväl ute i naturen som på ridbanan. Bra att du fått en tränare. Själv söker jag ff med ljus o lykta.:cool:

Ja tyvärr är det ju så att jag i princip bara rider ut och galoppen har bara varit på skogsstigar/vägar helt kravlöst (enda kravet har varit att få sitta kvar :angel:

Hmm, ja då var det nog slut på idéerna här. :crazy: Hur som helst tror jag halva stallet sa till mig när jag var orolig över Pompas "benjidder" att - "jamen då växer hon". :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30