04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Vilken insats. Ni var verkligen välförberedda och ser fina ut tillsammans, Grattis till bra poäng! :bow:

Även om inte poängen blir skyhöga så är det roligt att vara med. Jag hade nog fått ganska exakt samma bedömning med min tror jag.

Om några år så är det ju inte säkert att den med högst poäng är den som går bäst på tävlingsbanorna eller ger mest glädje åt sin ägare.

Tack för dom orden :bow:
Tänk det är precis så jag känner , jag vill ha kul med min häst prova nya saker och vill att han ska leva i måååånga år

Pompa: Tack så mycket Jag var nervös så jag kunde ha svimmat där uppe på ryggen, med kändisryttare som Per Sandgaard & Peter Markne på läktaren så är man inte så kaxig :crazy:

ALLA: Tack så hemskt mkt för alla fina kommentarer. Det värmer verkligen och sporrar till att jobba vidare på det vi börjat på:bump: Känner mig superladdad inför kval till breeders och scandinavian open nästa år!

Nu skall gumman få en välförtjänt vila på 3 veckor, få växa till sig och smälta allt nytt som hon faktiskt lärt sig de sista månaderna:) Känns lite jobbigt för det är ju nu man vill rida när hon känns så bra. Men jag får allt hålla mig lite!

Kram Andrea

Grattis alla. Är otroligt avundsjuk på er som startar både kvaliten och championat.

Hade kiropraktorn ute i torsdag. Hon var sned i kors/bäcken. Hon ville inte ta belastning på höger bakben. Har inte känts något när vi har ridit. Syntes inget när vi longerad på vanlig storlek av volt, men när vi minskade ned volten ordentligt i storlek så såg man i vänstervarvet att höger bakben inte hängde med.
När vi har ridit lite dressyr så har hon höjt ryggen ordentligt, men i söndags när jag skulle trava så höjde hon ryggen så mycket att det kändes som hon skulle trycka mig ur sadeln, nästan som hon bockar hela tiden fast det gör hon inte.

Vi provade att hoppa för första gången i söndagen (uppsuttet). Vi försökte i trav men hon trodde vi skulle trava upphöjda cavaletti bommar. Det var ett väl inramat kryss. Men när hon fortfarande travade cavaletti när det var 40cm högt så bestämde vi för att prova i galopp i stället. Då ramla polleten ner.

Sedan verkar det som hon håller på att byta tänder. Vill inte äta några större mängder mat varken kraftfoder eller grovfoder.

Nu skall gumman få en välförtjänt vila på 3 veckor, få växa till sig och smälta allt nytt som hon faktiskt lärt sig de sista månaderna:) Känns lite jobbigt för det är ju nu man vill rida när hon känns så bra. Men jag får allt hålla mig lite!

Kram Andrea

Det är väl det här som gör skillnaden mellan en stjärna och ett misslyckande. Att kunna förstå när man ska ta det lugnt med en växande unghäst och inte bara skava på tills det tar totalstopp.

Vi kommer nog att få fortsätta att hålla tummarna för er på Breeders nästa år! Hoppas jag.:bump:

Min krake är inte breedersansluten, mutter glömde kryssa i det när papprena skulle skickas in. Faen!

Låter vettigt med en lååång vila:)
Satt och kikade på resultaten från sundsvall.. Vad hände med Aerline H-avkomman som fick 2-2 i hoppningen? Hur bär man sig åt för att få så låga poäng?

Hästen kan ha blivit nervös, (eller sannolikt ryttaren blev det), och började vägra, kanske bara hoppade något hinder. Vem vet.

Jaha det låter ju vettigt. Trodde de bedömte att den hade så dålig teknik. Det hade ju varit lite suspekt. Men det är säkert som du säger då!

Ryttaren var nog inte ett dugg nervös då de var en rutinerad ryttare men hästen däremot blev jätteosäker o stoppade flera gånger och då valde ryttaren att avbryta istället för o pressa den.

Så domaren fick bedöma utifrån de den hade sett , vilket var framhoppning o ett skutt på 80 cm genom kombinationen. Domaren påpekade även att de inte var ryttarens fel för den gjorde vad den kunde och hon berömde även ryttaren för att ta beslutet att avbryta istället för o bli frustrerad o gå på den.

Grattis till dig också som överskred det uppsatta målet.:bow:
Jag fattar inte hur ni kan se så lugna o coola ut allihop. Själv skulle jag förmodligen hyperventilera o tuppa av :eek: Jag blir tom nervös av publik när jag tränar.:grin:

Haha, du skulle sett mig på framridningen med Tiger :rofl: Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv :eek: Jag bruakr aldrig vara nervös annars, nu hade jag typ panik och red inte för fem öre. Fick typ kramp i benen av utmattningen av att vara så spänd och fick korta (de normalt korta) lädren 1 hål för att ens kunna behålla stigbyglarna.

Samt att jag frågade mamma vart enda varv om jag satt bra, om det gick lagom fort, om han gick mycket bakom hand osv osv. Tills slut gav jag upp och skrittade på långa tyglar utan stigbyglar och fokuserade enbart på att slappna av och lugna ner mig för jag orkade inte rida mer, efter typ 5 min :p

Som tur var så skötte sig Tiger helt underbart bra och tuffade på alldeles själv trots sin hysteriska matte så hans lugn smittade till slut av sig på mig och sista varven innan vi gick in kändes helt kalas - DÅ ville jag äntligen in på banan och visa upp oss och det ville hästen med så sen hade vi jättekul ihop :)

GRATTIS till det fina resultatet, hon ser verkligen jättefin ut på era bilder.

Och grattis till alla andra som oxå kommit iväg på kvalitets och championat, ni anar inte vad avundsjuk jag är på att ni kan åka!!

Jag kopierar här texten som jag nyss skrivit på min hemside-blogg:

Då jag idag ännu inte hört ngt från varken det ena eller det andra stället så bestämde jag mig för att ringa o kolla läget.

Ringde till Ultuna för att kolla så att remissen inkommit till dem. Men den fanns ännu inte på deras bänk. Däremot så fick jag informationen att deras scintkamera var trasig, och att den tidigaste tiden att få komma på scint var i mitten av oktober.. Så jag frågade om man inte kunde scinta ngn annanstans?

Och det kunde man ju, i alla fall på Strömsholm.

Så då nästa samtal, till Agria. Där fick jag informationen att om hästen scintas på Ultuna så godkänns alltid remissen av Agria, om annanstans så måste veterinären samtala med Agrias veterinärer och få ett godkännande först.

Och så det tredje samtalet, till Mälaren hästklinik, för att få veterinären att skicka ny remiss till S-holm. Och att ta kontakt med Agria.

Och det är där vi befinner oss i skrivande stund.

Dvs, inte ett dugg klokare än för en vecka sen.

Det känns inte alls bra just nu.

Slut på kopieringen..

Nu ringde faktiskt veterinären på M-kliniken medans jag skrev detta, och vi ska till S-holm på scintigrafi!!:bump::bump:
Agria har godkänt remissen, fasen oxå, nu bölar jag lite..:cry: Fast bara för att spänningarna släppte lite..
Åh, vad skönt att det händer ngt!!

Jag insåg nu när jag läste mitt inlägg att typ hälften kanske inte vet vad det är jag ska göra med Tom, men han ska iaf scintas eftersom att de misstänker bäckenfraktur...

En bekannt till mig råkade ut för detta med sin egna uppfödning. Det tog tid innan de kom fram till vad det var. Genom rektalt UL så hittade de en spricka i bäckenet.

Hästen har kommit igång att ridas men hur det i skrivande stund ser ut vet jag inte. Men efter som hästens yngre syskon är till salu så misstänker jag att hästen fortfarande fungerar.

*KL*

Igår fick jag hem en ny hoppsadel som jag ska prova idag! Hoppas att den passar för jag gillar den verkligen! :D

Ja det var ju inga dåliga namn.:eek: Är du SRK:are ? (Om jag bryter mot någon nätkod med frågan ber jag om ursäkt o du kan glömma den):angel:

Tycker så synd om dig. Det är verkligen pest o gå o vänta, inte veta vad det är, pendla mellan hopp o förtvivlan etc Själv tycker jag det är nog så jobbigt att inte veta varför Pompisen är så förbaskat känslig o rädd om sin mun. Har en stallkompis som är veterinär som höll på i säkert en halvtimme men icke, hon fick varken titta eller känna så nu ska hon få lite lugnande vid nästa försök. Det märkliga är att hon snällt låter sig tränsas o inte verkar känslig för tygeltag. Däremot går det nästan inte att leda henne i träns oavsett om tyglarna är dragna ö huvet el inte. :devil: Fas det känns som sagt som en rätt futtig åkomma i jämförelse:bow: Sänder många pepp- o styrke kramar till dig o Tom:banana:.

Nämen, sådan är Tiger med? Helt okej närm na rider men att leda eller tömköra i träns är ett h*vete. Dock mkt bättre iom att han blir följsammare o lydigare för kroppspråk o röst. Men bettet hatar han så länge man inte rider.

Nämen, sådan är Tiger med? Helt okej närm na rider men att leda eller tömköra i träns är ett h*vete. Dock mkt bättre iom att han blir följsammare o lydigare för kroppspråk o röst. Men bettet hatar han så länge man inte rider.

Efter Gylles vargtandsbilder och "berättelser" så har jag känt att jag bara måste kolla. Vissa påstår att vargisar är en ärftlig historia och storasyster Premessa hade vargtänder, dock utan att ge problem:confused:.

*kl*

Sadeln passade bra och den var väldigt skön så jag är super nöjd!

Här kommer några bilder på lilla Sagan min i hagen

Diverse08091600002.jpg

Diverse08091600003.jpg

Diverse08091600004.jpg

Diverse08091600009.jpg

Min pärla :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar