04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Nu bor inte jag där ni bor längre, men har gjort.. :) ..eller ovanför dig..
Jag har inte tränat själv för M.E men sett träningar med h*n och jag håller med, verkar leva för filosofin att gramanen löser allt :crazy:

Men då jag bodde där tränade jag för U.W som kom upp till h-sand en gång i månaden och det är den bästa tränaren jag har ridit för! :bow:

Oj så fin (och slank) din ponny är. Frågade förrut men du kanske missade det, men vilken ras är hon? Har bara varit med här sen i somras så jag vet in vad alla har för hästar.:o Hur som helst grattis till de fina poängen dagens missöden till trots.:banana:

*pssst* Håll utkik efter uppdatering från mig under helgen :angel:

Är inte berättigad att hänga i er tråd längre men ändå... ;)

Skall bli mycket spännande att se vad du har hittat den här gången. Tänkte på dig häromdagen när jag satt o kikade på häst net o fick syn på en fullblodsvallack som bara var sååå fin o så var han förstås en
o4:a.:angel:

Verona tänkte på samma sak som chili. Pompa är inte direkt motsträvig o dum på något sätt men hon har klart svårare i vänster varv än i höger vilket jag är övertygad om beror på min egen svaghet i vänstersidan. Har en liten skada i vä axel som gör att jag hela tiden spänner mig lite i vänstersidan.:bow:

Jag vet t.ex. själv med mig att jag måste kolla upp mitt bäcken, eventuellt pga en gammal skada. Men än så länge har jag inte ridit så hårt eller mycket att jag orkat bemöda mig med det, nu kanske det blir mer aktuellt!

Tack! :bow:
Hehe ändå så sa exteriördommaren att hon skulle tjäna på att gå ner lite i vikt ;)
Men vi har bantat henne hela sommaren, hon har inte fått gått på hela betet utan mest i en skogsdel intill det stora betet..
extremt lättfödd :D

Det är lite av varje i henne :laugh: pappa är connemara och heter Sunshine boy och mamma är halvblod(Trombon)/welsh

Din är arab va? hur stor är hon?

Ok, det var ju inte så stort:D
Men fin är han din grabb:)

Ginne:
Gud så kul!:laugh: Ser mkt fram emot mer uppdatering & framförallt bilder på er!:):D

Till tråden:
Vad ni skriver folks!:eek: men så kul att läsa, lugnt dagens höjdpunkt!:D

Japp hon är arab fast inte direkt av den smäckra typen, Även om hon vore i toppform skulle bomvidden vara minst xx - vid. :angel:
Vid 4:års mätningen var hon 144,1 cm men med lite tur blir det några centimetrar till.:bump: Hur hög är Twi ?

hehe men bättre att de är lättfödda, då är de inte så dyra i drift ;)

Jag hoppas att Twi inte ska växa mer, hon är 139 nu.. men hon har varit så jämn under helatiden vi har haft henne, så jag hoppas och tror att hon kommer att förbli maxad c.. ja oki hon får lov att växa några mm till om hon vill :p

Vi har ju Pompas två år äldre helsyster i våran ägo också. När vi var o tittade på henne så visste ägaren inte riktigt hur hög hon var men att hon var d-ponny var det inget snack om. När hon var 5 mätte vi henne o döm om vår förvåning när hästskrället visade sig vara drygt 1,38 . Vid 6-årsmätningen hade hon dessvärre passerat 1,40 med några mm. Fick intrycket att mätmannen (kvinnan) var villig att skriva 1,40men dottern la in sitt veto o hon ville minsann ha en d -ponny.:devil: Suck

Tack så mycket allihopa, känns toppen :bow::bump:

Scilla:
Började med att hon växte extremt mycket på kort tid så hon fick en ordentlig växvärkt och började ömma.
När de började bli bra åkte hon på en ordentlig stukning som aldrig riktigt ville läka ut ordentligt ..
Så efter ca 4 månaders (!!) vila vart hon nu friskförklarad efter att ha varit halt lite till och från :D:D

KL

Hopptränade lite idag. Kändes helt okej!

Framridning
DSC_00161.jpg

ooh så snygg han är ! :love:

Håller med, Mato´s pålle är verkligen nåt i särklass.:d

kl.

Idag har calle gjort regional debut o hoppade 1m klass i hudik.
Felfri runda och imorgon tar vi nya tag o rider 1m då oxå.

Ska försöka få lite bilder imorgon då min fotograf jobbade på sitt vanliga jobb idag ;)

*delvis KL*

Grattis till framgångarna!:bump::banana:

Vi laddar som tusan inför kvalitéts imorgon! Red ett kort pass och kollade igenom att allt fungerade, och tusan vad fin hon var:love: Fortfarande lite stark i galoppen, men men man kan inte få allt.

Utlovar full dokumentation imorgon kväll med tillhörande film!

Håll alla tummar ni kan nu ä ni snäll:):bump::banana:

ja eller så drar vi på oss 17 rivningar då bara för att han gått så bra o stabilt hittills :p
de finns mkt jag vill ändra på men de kommer med mer styrka o träning.
Han blir ju lite valpig emellanåt.

MrsQ... jag pratade med din hopppilot idag..hon var laddad :D

Vart var det du skulle rida nu igen?

Jag ska kanske till Grevagården och titta på en grannes fyraåring som är just efter Qalle.

Vi var tre grannar som betäckte samma år med Qalle. Fick tre olika individer. Jag råkade få den sämsta...:D Och idag har hon varit billig kan jag säga!:mad:

Nu är det dags att inte låta henne göra som hon vill längre. Galopp hemmåt betyder inte per automatik att man skenar. Har varit så nära att åka av idag. Hon har en speciell stil när jag tar tag i henne, bockar och sparkar bakut av ilska och skuttar runt. Eller så känns det som man ska slå runt.

Men iallafall så till slut hade jag en liten häst som snällt galopperade hemmåt på slak tygel och saktade av på slak tygel. Jag skämms fruktansvärt för att jag satte henne på hasorna ett par gånger men vad fasen ska man göra?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Förvaring verkstad
  • Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV