04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

hehe men bättre att de är lättfödda, då är de inte så dyra i drift ;)

Jag hoppas att Twi inte ska växa mer, hon är 139 nu.. men hon har varit så jämn under helatiden vi har haft henne, så jag hoppas och tror att hon kommer att förbli maxad c.. ja oki hon får lov att växa några mm till om hon vill :p

Är hon så liten! :eek: Hon gav ett väldigt maffig intryck under ryttare :bow:

Haha, ja det är ju så typiskt om de precis växer över... fördelen med att ha en d-ponny är ju att din dotter då får tävla henne längre tid :laugh: för min del hjälps inte det för jag får inte tävla henne i vilket fall som helst (ja, ungponny utom tävlan då...) :p

Tack :laugh: vad bra! ;)

Vi har själva också helatiden trott att hon var högre, runt 144.. men det visade sig när vi var och mätte henne (på riktigt) att hon inte var så stor trotsallt :p

Det var roligt att få se henne live, din tjej! (Det var jag och mina kompisar som snackade med henne på läktaren, lite förvånade blev vi ;) )

På hoppningen var där många som var matta, jag tror hon hade orkat bättre till slutet om hon hade fått gå kvar på samma avstånd, du grävde nog er egen grav när du sa till om att länga avståndet... När vi väl drog ihopa det igen var orken redan slut, men visst syntes det att hon kan hoppa, damen!

Fördelen med en arab, om man är tävlingsinriktad förstås, är ju att det finns spec. arabtävlingar där det avgörande är att man ser proportionerlig ut. Vet inte om man får klassa upp en c-ponny till häst när man fyllt 18 år men den möjligheten finns ju alltid om man har en duktig d-ponny som man inte vill överge.:banana:

knapp

Tänkte bara göra lite smygreklam för min tråd på gnägg... om min nya häst :D Tänkte att ni kanske var nyfikna ;)

knapp

Jag som lovade bilder snarast möjligt på min 4åring efter silvano. Det går sådär.. haha! Men jag har försökt. Min pappa kom ut och kollade och skulle fota. Han skulle då prova kameran lite medans jag red den andra hästen. Sen tog han en bild på min när jag just suttit upp och stod still, sen dog kameran. Skitbra tänkte jag!
Menmen, iaf en trevlig uppställd bild, men nu hittar jag inte kamerasladden! Så det går sådär som sagt, men jag jobbar på det. :)

Iaf måste jag berätta att han har gjort 2 duktiga vuxenpoängssaker den här veckan! I måndags var vi på mälarkliniken, kollade tänderna och fick en salva mot en liten ink han har under magen. Han var jättesnäll och duktig både att lasta o köra och på kliniken. Sen har vi åkt transport 1 gång till. Åkt iväg för första gången för en hoppträning. Han måste ju börja vänja sig vid lite olika ställen nu innan jag ska tävla har jag tänkt mig. Jätteduktig var han då med iaf så jag är en väldigt nöjd matte den här veckan :) Ska åka iväg i slutet på den här månaden med och rida med läskiga dressyrstaket, det är nog bra att öva det med. Snart är det tävlingsdebut!

Aha, vad bra :laugh: jag har ingen som helst koll på vad som gäller för araber... vad finns det för speciella arabtävlingar då? är det samma grenar som för "vanliga" hästar men bara öppet för araber då?

Ja jag har inga planer på att behålla Twi ändå, hon ska iväg nu i höst är det tänkt, bara vi hittar nån bra köpare.. sen ska jag sätta fart med den andra 04an som är ett halvblod :laugh: hon har hamnat i skymundan nu ett tag:o

Kl

Jaha då har vi återigen fått en rosett till calles rosettsamling.
Ny felfri runda idag i 1m och ska fixa nån bild oxå.

Sen drog jag vidare till kvaliten o såg på MrsQ o fina Qalamity och hon ska själv få berätta resultatet men jag kan skvallra om att de blev 8-8 i hoppning.
har även lite bilder på henne men ska få klartecken o visa dom innan jag lägger ut dom ;)

Från skritturen idag:

Van Remo i sina nya damasker, som bara var liiite för små, så de får funka ändå:D
23511836.jpg

23511846.jpg

Bara för er skull ska ni få se en hemsk bild oxå , jag sitter som en kråka o calle håller på o hoppar in i hinderstödet.
Helt plötsligt efter att ha klivit oengagerat över hindren så kom han på att han skulle hoppa... samtidigt som vi hamnade alldeles för mkt åt höger :p
Så ja.. endast för er ;)
RyttarcupenKvalitets039.jpg

Ja den bilden såg lite rolig ut :D Ser ut nästan som att du blundar och hoppas att ni kommer över :rofl:

Annars är ni ju lika fina och duktiga som alltid!!:bow:

*kl*

Saga gör mig så konfunderad :confused: Idag när jag skulle rida så var det bara sk*t... hon spände sig och skulle inte ens skritta normalt, jag kunde inte få till vanlig trav ens utan stutsade och kastade med benen... lyckades inte ens galoppera (för jag tänkte om hon var pigg och att det skulle bli bättre om hon fick galoppera) hon bara bråkade och stegrade sig...

Hon är så strulig så jag vet aldrig om hon "klagar" på något eller om hon bara är pigg och bråkig och därför inte tänker lyssna nått. För hon var även tittig som hon inte brukar vara så hon var ju pigg oxå.

Det känns som att det alltid är nått med Saga och jag känner mig nå fruktansvärt less när det blir så här. Ska rida en sväng imorgon oxå så ser jag om hon är likadan eller om hon är bättre igen annars lär jag nog kolla upp henne... suck...:cry:

jag blundade väl o hoppades att vi inte skulle dra med oss hinderstödet med mina ben för då hade han förmodligen exploderat.
Efter hans språng när han tar i så tappar jag alltid balansen lite för han skjuter så in i helsike med ryggen o de känns som vi aldrig landar, så om de kommit en explosion i landningen så hade jag ju seglat :rofl:
Men som tur var så klarade vi oss från något sånt haha.

Jag är egentligen inte heller så insatt men den stora tävlingen är den årliga arabcupen i Strängnes i juli där glada amatörer och eliten samlas en helg tävlar och festar. Bland tävlingsgrenarna finns dressyr, hoppning, terränghoppning, körning o en rad olika westerngrenar. Var o en får vara med i max 3 grenar plus att alla hästar måste visas exteriört. Utöver Strängnes så har man lokalt börjat ordna speciella arabmeetings.:rofl:

Vad är det för halvblod du har ?

Vad kul, har ni varit med någon gång? :laugh:

Halvblodet heter Blue Flame, kallas för Flamman eller Flamsan :grin: en mycket trevlig dam men med rätt så mycket nerv (motsatsen till Twi)
Hon har dock vilat nu hela sommaren då jag inte har haft tid (jobbat mycket) så det ska bli kul att sätta igång henne igen (eller inte, hon kanske är helt galen.. :devil:)

Här är en av de senaste "seriösa" ridbilderna som är tagna, från i våras
5.jpg

Och den här bilden tycker jag om :d
flamman.jpg

Just det, hon är efter Ragazzo-Jaguar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30