Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Pålle tappade båda framskorna i fredags. Hovis kom lördag och slog på nya. Red i går, måndag. Då kändes han lite stel när jag skrittade... 2
Svar
24
· Visningar
3 700
Senast: Lunketuss
·
L
Hästvård Vad jag blir less på dessa löss! Tycker så synd om min pålle som fått det nu i vinter. De andra hästarna i hans hage har också det, men... 2
Svar
30
· Visningar
4 676
Senast: corno79
·
L
Hästvård Har en häst som inte gillar att skos och att åka till klinik och sko eller se till så att en veterinär och hovslagare strålar samman vid...
Svar
5
· Visningar
1 500
Hästvård ...hur funkar det? Ni som har erfarenhet dela gärna med er! Vilka raser har ni på lösdrift? Jag har ett halvblod/fullblod som jag...
Svar
14
· Visningar
1 280
Senast: fluffig
·
Hästvård Jag har fått hem en åring men vet inte när han ska vaccineras nästa gång? Det är grundvaccinering antar jag. Influensa & stelkramp...
Svar
5
· Visningar
638
Senast: Constance
·
Foder & Strö Hur mycket kalk och fosfor ger ni per MJ till era digivande ston? Hur mycket äter era ston? Hur gör ni på bete, får dom kraftfoder...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Suprize
·
Svar
2
· Visningar
6 939
Senast: krambanan
·
Hästvård Själv tycker jag han har blivit tjock :o Märkte idag när flugtäcket åkte på att han va bra mycket för tjock för gjordarna, och då har...
Svar
11
· Visningar
1 321
Senast: krambanan
·
Hästvård Hur vet man om man ska anlita en Equiterapeut, Hästmassör eller Kiropraktor? Hur vet man vilket utav det man ska välja? När ska man... 2
Svar
34
· Visningar
2 553
Hästvård Åker till Åby kliniken imorgon med min häst pga ögoninfektion som satt sig på hornhinnan och gett skada. Nu har jag inte satt min fot på...
Svar
18
· Visningar
1 462
F
Hästvård Någon som hört talas om det? Ska va lämpligt till bärrandsröta min hovslagare rekomenderade mig det. Har ni tyckt det varit bra, ni...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Fortuna
·
Hästvård Hej alla kloka bukefalister! Tacka vet jag trådlöst internet och laptops... Var inte meningen att jag skulle ha utsläpp i stallet...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: BlackRose
·
Hästvård Vad vet ni om karprygg? Funderar på att köpa en häst som har karprygg. På hästen i fråga uppstod detta fenomen vid ca 2 års ålder...
Svar
15
· Visningar
22 783
Senast: Cettan
·
Hästvård Bakgrund: Köpte min älskade häst i juli, 5-årig valack 172cm. Min första häst, en dröm gick i uppfyllelse!! Red igång mycket försiktigt... 2
Svar
27
· Visningar
5 678
Senast: Anna Lilja
·
N
Hästvård hej hur ofta ska man vaccinera mot stelkramp/botulism? har fått massa olika svar och blir förvirrad..
Svar
1
· Visningar
579
Senast: KillerQueen
·
W
Hästvård Hej skriv nu ner allt ni vet om överben , Måste få veta! Hur får dom de? går de över? varf får dom de? hur länge ska dom vila...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: nicoleh
·
Hästvård Min häst står med gipspaket på ena hoven pga hovböld. Hon har haft gips i först en vecka, och vi är nu inne på vecka två med nytt gips...
Svar
3
· Visningar
1 703
Senast: oxo
·
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst nu. Han har inte varit klippt i år nånting (pga skada) och har lite päls. Han har fällt den lilla...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: mahlmt
·
Hästvård Vart sitter ringbandet? Gärna bild
Svar
2
· Visningar
1 615
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Hej! Vet inte riktigt om jag hamnar rätt här, har inte lagt in någon tråd förut. Förra året föll min häst ur över ryggen frampå... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 702
Senast: Zab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31