Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Undrar om någon kunde hjälpa mig med följande bryderi: Har en jättefin permanentbädd sedan i höstas grundad med rikligt med...
Svar
2
· Visningar
916
E
Hästvård Som jag skrev i en annan tråd så har min ponny fått fång hos sin fodervärd. För att kunna bedöma hur ponnyn bör behandlas så vill jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 914
Senast: coari
·
Foder & Strö Kan man ge dräktiga ston örter ? Vet att det finns vissa man inte får ge, men dom som dom inte varnar för är dom OK att ge ? Har ett...
Svar
8
· Visningar
2 581
Senast: sita
·
D
Hästvård När jag kom till stallet idag och skulle ta ut min vallack så var han väldigt stel. Man kan jämföra det med att gick som en gammal...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: lundborg
·
H
Hästvård Hej! Jag har en C-ponny och jag ägt i två år ungefär. Han är 5 år gammal och går oskodd. Han gick igenom besiktningen när vi köpte han...
Svar
10
· Visningar
1 045
A
Foder & Strö Dum fråga kanske men jag undrar om man måste blötlägga lusern? Min häst har tröttnat och ratar lusernen helt, även om jag bara...
Svar
18
· Visningar
8 345
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Hej! Jag har en C-ponny och jag ägt i två år ungefär. Han är 5 år gammal och går oskodd. Han gick igenom besiktningen när vi köpte han...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: hjalpmigsnalla
·
Hästvård Hej! min c-ponny har fått väldigt torra och spruckna hovar och jag undrar om någon har något tips om vad jag kan göra? Jag smörjer...
Svar
9
· Visningar
2 008
Senast: TinyWiny
·
R
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av lungblödare? I det här fallet gäller det en travhäst.. Kommer dom någonsin tillbaka? Hästen...
Svar
4
· Visningar
1 403
Senast: Luthor
·
Hästvård Idag har en av mina hästar blivit huggormsbiten, tack och lov inte direkt på mulen utan vid sidan om. Vi såg att han hade en knöl på...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: Fria
·
S
Foder & Strö Hej! Jag har ett halvblodssto som numera går ute dygnet runt och lever på gräset. enda sedan gräset började växa i början av våren har...
Svar
2
· Visningar
1 312
Senast: dixy
·
Hästvård Nu har min lilla olycksfågel kommit hem. Då jag fick hämta honom när veterinären inte jobbade utan det var bara en djurvårdare kvar där...
Svar
3
· Visningar
1 965
Senast: Scilla
·
Hästvård Förra året slutade Enough Talk trea i Eliloppet. Nu är hästen på väg till Sverige med flyg för att starta i årets upplaga av storloppet...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Nafayette
·
Hästvård Från och med vilken ålder är det lämpligt att låta den unga hästen ha fri tillgång till salt via saltsten?
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Mitrolle
·
Z
Foder & Strö Hejsan svejsan! nu vill jag höra, vad har ni för erfarenheter om örter till fång hästar? Någon som provat? Jag är lite inne på att ge...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: axel
·
M
Hästvård Hejsan! Nu den senaste tiden och dagarna så har min häst (9 årig varmblods valack) blivit stel i bakbenen. Dessa symptom har han nu...
Svar
18
· Visningar
1 202
Senast: lundborg
·
E
Hästvård Min häst har nu för andra gången på tre månader fått något exemliknande på rumpan/svansroten. Vet. har varit ute och tror att det är...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: lytesout95
·
Hästvård Vad gör man/kan man göra åt brännsår, förutom kyla i akuta fasen? Sitter på en muskel, ca 10 cm långt och 5 cm 'högt', lodrätt. Av...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 791
Foder & Strö En fråga (flera) som jag funderat på senaste dagarna är vad som skiljer en lättfödd häst från en svårfödd? Varför är en häst lätt-...
Svar
13
· Visningar
2 388
T
Foder & Strö Jag har ett varmblodstp på 14 år som jag inte får upp i vikt längre. hon har hållt sig skapligt i hull under vintern men nu på...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka