Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en valack som under ca en månads tid får som små sadelknutor framför allt uppe på ryggraden, nån enstaka vid sidan av ryggraden och...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: Mynta2
·
Hästvård Varför får en häst stengallor???? Min hade det innan han skoddes om förra gången...snart dax för skoning igen och tycker han verkar...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Kicki_83
·
S
Hästvård Tänkte bara höra hur ni gör mer era shettisar nu när det vaknas bete? Själv har jag quartern och shettisen på hö på dagarna sen på...
2
Svar
20
· Visningar
1 442
Senast: sandrabjelkelov
·
M
Hästvård Hejsan! Vi har precis köpt en 1årig halvblodshingst med planer att han snart ska kastreras. Vet att en vetrinär här i trakterna brukar...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: moniq
·
S
Hästvård Nu är det snart dax att försvara sin häst mot alla dessa j*vla bitande kryp igen. Vill ha tips på riktigt bra flugmedel som fungerar...
Svar
14
· Visningar
1 635
Senast: axel
·
Hästvård Jag börjar känna mig ovanlig! Jag och kompisen/stallägaren har i flera veckor haft våra hästar utan täcke både ute och inne. Är det...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 537
Senast: Riley
·
S
Hästvård Kanske ganska dumma frågor...:o 1. Vad är det som knakar i lederna? 2. Varför knakar vissa hästar o vissa inte?
Svar
3
· Visningar
1 283
A
Hästvård Man lärde sig ju när man var liten att det inte var bra att rida på asfalt men på senare tiden har jag fått höra att det ska vara bra...
Svar
17
· Visningar
5 476
Senast: neywaz
·
Hästvård Ni som har Back-on-track-paddar med kardborreknäppning: vilken storlek skulle ni köpa till ett normal-stort halvblod (normalt tjocka...
Svar
11
· Visningar
5 594
Senast: Olympus
·
Hästvård Min haflinger har en stor galla på vb hasled. Jag vet inte vad detta beror på och han verkar inte ha ont av den, men står ibland lite...
Svar
11
· Visningar
3 752
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min pålle ska ju såsmåningom avlivas då hon inte kommer bli frisk. Har inte fått klart på papprena, vet skulle skicka men har inte...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: incognito
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet utav könssjukdom hos häst? Sto/hingst? Symptom etc? Fick höra att kompisens sto som är skimmel kunde ha...
Svar
2
· Visningar
2 648
Senast: Gnist
·
Hästvård Hur tvättar man en väldigt smutsig snopp på en häst som verkligen inte vill bli tvättad där? :crazy: Är det bara att låta det vara...
Svar
15
· Visningar
4 365
P
Hästvård Hejsan. Mitt varmblod har STORA problem med bitflugor, idag när hon vart ute i hagen och jag skulle hämta in henne var hon helt...
Svar
1
· Visningar
2 190
Senast: LuckyLady
·
S
Hästvård Jag funderar på att ha permanentbädd, först och främst för att det går bra mycket snabbare att mocka så man spar in mer tid. Och sen är...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 010
Senast: heland68
·
S
Foder & Strö Förra veckan hade jag en liten disskusion med en tjej i stallet, jag sa att jag kanske skulle pröva med att ge lusern till min tunna...
Svar
3
· Visningar
2 005
Senast: stjarlotte
·
S
Hästvård Mitt sto blev utdömd för några veckor sen, lindirig kotledsartros i bf och återkommande hälta under igångsättningen efter en skada förra...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Silly
·
Hästvård Inatt fick min häst kolikkänningar och grovtarmsförstoppning. Han fick stå på dropp i 3 timmar då han vägrade svälja slangen...
2
Svar
39
· Visningar
14 398
Senast: Cariia
·
Foder & Strö Våra hästar går på ganska kort bete då vi inte vill riskera fång, en av dem har haft ganska nära till fång en gång tidigare. Jag undrar...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Mynta2
·
S
Foder & Strö Är det farligt att sluta ganska tvärt med havre? Köpt en häst som har ätit 3 kilo havre per dag och hos mig kommer han inte att få någon...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 001
Senast: champagne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar