Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hej! Idag har pållen lyckats trampa av sig en sko igen :grin: Händer kanske 1-2 gånger mellan varje skoningsperiod (max 8veckor). Nu...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: mackan
·
J
Hästvård Kan man använda både Horsol och prob schampoo+olja samtidigt till eksemhäst? Eller borde jag bara använda en av dom? Mvh Jennifer
Svar
1
· Visningar
697
Senast: hanny
·
G
Hästvård Hej! har ett ponny sto, okänd korsning, som har väldigt torr hud, någon med erfarenheter? tips och ideer ? jag skulle villja smörja in...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: hanny
·
Foder & Strö Om en knapp månad så ska vi släppa våra hästar i sommarhagen. Jag har en tvååring som är väldigt svår att hålla i hull. Hagen de ska gå... 2
Svar
36
· Visningar
3 057
Senast: SeagirlM
·
L
Hästvård Hej! Jag har sökt i gamla trådar efter hovar som flyter ut, och hittar en hel del. Men eftersom jag är väldigt, väldigt grön på detta... 2
Svar
29
· Visningar
3 065
Senast: Skogstamefan
·
P
Hästvård Nu har våran häst får ventipulin och fabrol, men han andas fortfarande mycket över magen. Hon skrev som diagnos COPD och sade att han... 2
Svar
23
· Visningar
2 845
Senast: TantEster
·
F
Hästvård Om tråden ligger fel så får moderator gärna flytta den. Min häst har hela vintern varit dålig i magen. Fram till nyårsafton gick hon...
Svar
10
· Visningar
5 116
Senast: urkella
·
Hästvård Har en valack som under ca en månads tid får som små sadelknutor framför allt uppe på ryggraden, nån enstaka vid sidan av ryggraden och...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Mynta2
·
Hästvård Varför får en häst stengallor???? Min hade det innan han skoddes om förra gången...snart dax för skoning igen och tycker han verkar...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Kicki_83
·
S
Hästvård Tänkte bara höra hur ni gör mer era shettisar nu när det vaknas bete? Själv har jag quartern och shettisen på hö på dagarna sen på... 2
Svar
20
· Visningar
1 442
Senast: sandrabjelkelov
·
M
Hästvård Hejsan! Vi har precis köpt en 1årig halvblodshingst med planer att han snart ska kastreras. Vet att en vetrinär här i trakterna brukar...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: moniq
·
S
Hästvård Nu är det snart dax att försvara sin häst mot alla dessa j*vla bitande kryp igen. Vill ha tips på riktigt bra flugmedel som fungerar...
Svar
14
· Visningar
1 647
Senast: axel
·
Hästvård Jag börjar känna mig ovanlig! Jag och kompisen/stallägaren har i flera veckor haft våra hästar utan täcke både ute och inne. Är det... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 545
Senast: Riley
·
S
Hästvård Kanske ganska dumma frågor...:o 1. Vad är det som knakar i lederna? 2. Varför knakar vissa hästar o vissa inte?
Svar
3
· Visningar
1 284
A
Hästvård Man lärde sig ju när man var liten att det inte var bra att rida på asfalt men på senare tiden har jag fått höra att det ska vara bra...
Svar
17
· Visningar
5 501
Senast: neywaz
·
Hästvård Ni som har Back-on-track-paddar med kardborreknäppning: vilken storlek skulle ni köpa till ett normal-stort halvblod (normalt tjocka...
Svar
11
· Visningar
5 611
Senast: Olympus
·
Hästvård Min haflinger har en stor galla på vb hasled. Jag vet inte vad detta beror på och han verkar inte ha ont av den, men står ibland lite...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min pålle ska ju såsmåningom avlivas då hon inte kommer bli frisk. Har inte fått klart på papprena, vet skulle skicka men har inte...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: incognito
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet utav könssjukdom hos häst? Sto/hingst? Symptom etc? Fick höra att kompisens sto som är skimmel kunde ha...
Svar
2
· Visningar
2 649
Senast: Gnist
·
Hästvård Hur tvättar man en väldigt smutsig snopp på en häst som verkligen inte vill bli tvättad där? :crazy: Är det bara att låta det vara...
Svar
15
· Visningar
4 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka