Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad är det för något?? som två små äpplen, har aldrig lagt märke till dessa förut... någon som vet vad det är? :confused:
Svar
5
· Visningar
899
Senast: kryddan
·
K
Hästvård Hej! Min häst har som två små "utbuktningar" på/vid manken. Dessa sitter ganska högt upp på manken. Hästen har ganska bred/platt rygg...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Kissan
·
Hästvård Symptomen är följande: Röda slemhinnor Uttorkning Aptitlöshet För mycket vita blodkroppar Reagerar ej för vissa neuroligiska...
Svar
19
· Visningar
1 339
Senast: AlinaT
·
B
Hästvård Kan hästar vara allergiska mot pollen?
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: Belleriet
·
Hästvård Pållen var kraftigt svullen på ena hasen idag, även på insidan & lite högre upp. Inte speciellt varmt, ömmar inte men ordentligt...
Svar
6
· Visningar
8 087
Foder & Strö Har ett fullblodsto 5år som ska ridas ca 5dar i veckan. (ska bli dressyrhäst är tanken) Just nu går hon ca 30min om dagen då hon inte...
Svar
3
· Visningar
766
Hästvård Har en valack som för några månader sen blev friskförklarad från kotledsinflammation hö bak. har pga skadan ej ridit så mkt, men börjat...
Svar
1
· Visningar
798
Hästvård Min hästs stallkompis hade en död mus i vattenhinken i morse. Hästen hade druckit ur nästan allt ur hinken, så förmodligen har han...
Svar
12
· Visningar
4 992
Senast: kopparberg
·
Hästvård Min kuse har i samband med igångsättning börjat "hoppa över" vissa steg i traven. Känns som att hon får svårt med balansen och att det...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: AnneSofie
·
S
Foder & Strö Hur påverkas hösilaget då det ensileras med för låg ts-halt? På vilket sätt förändras processen? Håller en torrare hösilageball...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Goldi
·
K
Hästvård Min arab har cystor i båda knäna. Hon har behandlats för dom men inte opererats. Har fått rådet att ha henne som promenadhäst. Hon blir...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: kitty
·
Hästvård Som rubriken lyder, när blir en hovspricka ”farlig”. Rider och tävlar en häst som jag inte äger själv, som ha en ordentlig hovspricka...
Svar
12
· Visningar
10 869
E
Hästvård Har en fråga angående överviktig ponny. Vi har en sällskapsponny, som mest gått och skrotat i vinter och ätit lite för mycket, (han har...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: kitty
·
S
Foder & Strö Det finns säkert massor av trådar gällande havre med mera, men jag har så pass bråttom med ett svar så jag postar en ny. Min...
Svar
15
· Visningar
1 819
Senast: Mynta2
·
Hästvård Ännu en tråd från salladfinger:) hittade inte det jag sökte i gamla trådar så det blev en ny. Min häst har verkat irriterad några...
Svar
1
· Visningar
653
Hästvård Streptococcus zooepidermicus finns i trakterna enl svabb-odling. En veterinär sade att det är lönlöst att odla på då den finns i de...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min ena häst har fått en ink mitt under magen. Ser ut som en upp och ner vänd svamp. Dvs diametern där inken sitter fast på hästen är...
Svar
19
· Visningar
4 596
Senast: Ottisen
·
Hästvård Har någonstans i mitt huvud något som säger mig att de hästar som är känsliga, har problem med ovanstående inte bör äta betfor. Eller...
Svar
7
· Visningar
1 897
P
Hästvård Hos en "granne" ungefär en kilometer ifrån mig, står ett kallblodssto i en hage strax intill landsvägen. Jag har sett hästen många ggr...
2
Svar
25
· Visningar
4 105
Senast: Popplin
·
A
Foder & Strö Min häst är jättefin för övrigt, inte halt och pigg och glad. Dock har hon haft lite värme och smågallor i ett par ben till och från...
Svar
9
· Visningar
1 393
Senast: Alpin87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka