Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu ska snart min åring åka på bete, vilket ska blir skönt för både mig och honom :p Men.. jag tycker han är lite smal.. visserligen så...
2
Svar
20
· Visningar
1 727
Senast: weasel_
·
Svar
2
· Visningar
612
Senast: MammaHelena
·
S
Hästvård Någon som vet vad man använder "gummihandskar" till? de har "piggar" på ena sidan
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Kallebus
·
N
Hästvård Kan man köpa en häst som är inåttåad? Vad är de för speciellt med de? Känner mig otroligt dum :eek:
Svar
6
· Visningar
994
Senast: melen
·
D
Hästvård Min ponny skadade sig lite igår måndag, och fick ett sår nedanför knäet. Det var ett sår som var ca 2 cm långt. Det är dock inget litet...
Svar
5
· Visningar
2 420
Senast: Dessan_v
·
Hästvård Min ena häst skadade sig på sommarbetet och står nu på helsingborgsdjursjukhus. När vi kommer in så bedöms det att han måste opereras...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Scilla
·
Hästvård Scenariot gäller en ung häst som till och från är ofräsch. Ofräschheten yttrar sig i att hästen tappar framåtbjudning och får kortare...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Sickan
·
Foder & Strö Om det är svarta "prickar/fläckar" på en del av halmen är den dålig då eller är det normalt?
Svar
14
· Visningar
3 589
Hästvård Jag har varit sjuk i ca 4-5 dagar och inte varit i stallet, men haft kompisar som tittat till min häst. När jag kom till stallet idag så...
Svar
1
· Visningar
4 831
Hästvård kom att diskutera hästen med mitt ex, berätta att ja fick en köpare på henne, nej hon är inte till salu, utan de va nån som råka se...
2
Svar
36
· Visningar
2 413
Senast: Legolaz
·
Hästvård För 2 veckor sedan blev min häst behandlad för inflammation i has och glidled VB. Först var det boxvila och därefter har hon gått i...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Mattsson
·
H
Foder & Strö Lite funderingar om mat, muskler och fett: Har en välgödd häst lättare att sätta muskler? Om man ger mycket energirik (sockerrik?) mat...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hur börjar tuppspatt? är medveten om att det är en rörelsestörning men hur och varför uppkommer denna? vad kan man göra för att...
Svar
11
· Visningar
1 563
Senast: melen
·
S
Hästvård Min islandshäst är klippt under vinterhalvåret, och är då helklippt förutom huvud och ben. När han sätter sommarpäls brukar det inte...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Lokkur
·
H
Hästvård hej har en häst, 16 år gammal. har svårt att hålla henne ordentligt i hull, hon får fri tillgång till hö samt hippo grov alfa 4 kg/dag...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Lunketuss
·
I
Hästvård Varje år har lillponnyn varit väldigt sen med att tappa vinterpälsen. I år är inget undantag. Han fäller men har fortfarande lång...
Svar
17
· Visningar
3 113
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Jag kan ingenting inom detta stora område, men jag blev lite nyfiken. Det är så att jag nyss har lämnat ut mig ponny till en bra och...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Hej! Finns det någon som är kunnig på hovslagarfrågor? Jag har en häst som är utåttåad på framförallt högerframben. När han går i skritt...
Svar
18
· Visningar
6 938
Senast: Bello
·
M
Hästvård VIKTIGT! AKUT! Vetrinären sa att det händer att tarmen kan åka ur eftersom ljumskkanalen är öppen men att det var liten chans, nu ser...
Svar
17
· Visningar
4 087
Senast: Fenestra
·
Hästvård Vi börjar med en statisk dymamisk obalans med innåt roterad kota och icke symetrisk hovform där belastningen inte tas upp i benets...
2
Svar
22
· Visningar
7 206
Senast: lindgreen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar