Ja visst, tar man det ur sitt sammanhang så ser det illa ut; men om man läser TS och alla mina inlägg så begriper vilken klok människa som helst att jag ber om RÅD OCH TIPS för att UNDVIKA fång! De SKA få beta gräs, men under kontrollerade former så gott det går!
Man kan inte sätta hästarna i sandpaddock bara för att fångriskerna finns - då får de ju alltid stå där.
i TS skriver jag och ber om råd för att ponnyn ska få beta - så långt det går - och jag vill veta hur jag begränsar honom på bästa sätt.
Sen skrev jag att de ska få beta tills de visar tecken på fång - men självklart vidtar jag alla åtgärder INNAN för att de ska kunna beta så gott det går! men som sagt, lyfter man ur en enda mening ur en hel tråd så kan man ju hitta på precis vad som helst = visar ytterligare att du endast är ute efter personangrepp, har hittills inte sett att du kommit med ett enda råd eller tips "du som är så duktig".
KL
Nu går hästen o ponnyn på invänjning av gräs. Jag tror att jag kommer ha kvar vinterhagen och så kanske det går att dela av på nått smart sätt så att ponnyn står i vinterhagen o får hö på nätterna medan unghästen står kvar på betet - då kan de "prata" med varandra över stängslet.
Problemet är att jag vill att båda hästarna ska ha tillgång till ligghallen och då blir det problematiskt att dela av dem.
pest eller kolera