Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Vi gränsade av vår hage för ca 2 veckor sedan så att min häst skulle få en kompis, men vi började med att sätta dem i hagen brevid...
Svar
2
· Visningar
1 088
Senast: Soul
·
Hästvård Min Armani har hosta och fick igår utskrivet Fabrol av veterinären. Detta ska ges i fodret 2 ggr/dag, han har haft detta preparat...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: Armani__
·
Hästvård Har precis haft ute veterinären till min två månader gamla föl unge. Hörde att hon börjat rossla under dagen i dag medans jag var på...
Svar
9
· Visningar
1 428
Senast: tya
·
Foder & Strö Min häst ska gå ut på bete om ca 2 veckor, har dragit ner 2 kg på hösilaget redan. Ska jag dra ner ännu mer och vänja av, eller är det...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: Ylva86
·
L
Hästvård Kylande liniment ska enligt min ganska vaga kunskap inom området hjälpa blodkärlen att dra ihop sig lite snabbare efter motionering, och...
Svar
15
· Visningar
3 183
Senast: lindgreen
·
Foder & Strö Har precis fått hem en foderhäst som får havriefri musli. Detta är en angloarab och hon får ca 2,5 kg om dagen. Havrifri musli är ganska...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: TinyWiny
·
Hästvård På Coaris inrådan postar jag om detta inlägg med några smärre ändringar på hästvårds forumet. Idag var jag och masserade på en... 2
Svar
23
· Visningar
2 634
Hästvård vad är det för något?? som två små äpplen, har aldrig lagt märke till dessa förut... någon som vet vad det är? :confused:
Svar
5
· Visningar
900
Senast: kryddan
·
K
Hästvård Hej! Min häst har som två små "utbuktningar" på/vid manken. Dessa sitter ganska högt upp på manken. Hästen har ganska bred/platt rygg...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Kissan
·
Hästvård Symptomen är följande: Röda slemhinnor Uttorkning Aptitlöshet För mycket vita blodkroppar Reagerar ej för vissa neuroligiska...
Svar
19
· Visningar
1 339
Senast: AlinaT
·
B
Hästvård Kan hästar vara allergiska mot pollen?
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Belleriet
·
Hästvård Pållen var kraftigt svullen på ena hasen idag, även på insidan & lite högre upp. Inte speciellt varmt, ömmar inte men ordentligt...
Svar
6
· Visningar
8 118
Foder & Strö Har ett fullblodsto 5år som ska ridas ca 5dar i veckan. (ska bli dressyrhäst är tanken) Just nu går hon ca 30min om dagen då hon inte...
Svar
3
· Visningar
778
Hästvård Har en valack som för några månader sen blev friskförklarad från kotledsinflammation hö bak. har pga skadan ej ridit så mkt, men börjat...
Svar
1
· Visningar
806
Hästvård Min hästs stallkompis hade en död mus i vattenhinken i morse. Hästen hade druckit ur nästan allt ur hinken, så förmodligen har han...
Svar
12
· Visningar
5 033
Senast: kopparberg
·
Hästvård Min kuse har i samband med igångsättning börjat "hoppa över" vissa steg i traven. Känns som att hon får svårt med balansen och att det...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: AnneSofie
·
S
Foder & Strö Hur påverkas hösilaget då det ensileras med för låg ts-halt? På vilket sätt förändras processen? Håller en torrare hösilageball...
Svar
14
· Visningar
1 114
Senast: Goldi
·
K
Hästvård Min arab har cystor i båda knäna. Hon har behandlats för dom men inte opererats. Har fått rådet att ha henne som promenadhäst. Hon blir...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: kitty
·
Hästvård Som rubriken lyder, när blir en hovspricka ”farlig”. Rider och tävlar en häst som jag inte äger själv, som ha en ordentlig hovspricka...
Svar
12
· Visningar
10 917
E
Hästvård Har en fråga angående överviktig ponny. Vi har en sällskapsponny, som mest gått och skrotat i vinter och ätit lite för mycket, (han har...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: kitty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka