Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
  • Låst
Hästvård Hur ser en perfekt/bra skodd hov ut enligt er? Lägg gärna upp bilder. Bilder på hovar som skos annorlunda på något sätt är också...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Boj
·
J
Hästvård JAg har nu bestämt mej för att låta min sittunna till häst stå på bädd för att han inte ska beöva ligag i pisset o sova nu när det blir...
Svar
14
· Visningar
3 786
Senast: Immer
·
A
Hästvård Hej Har en liten b-ponny på 24 år som går barfota. Han verkades i fredags och han har tidigare aldrig reagerat på det; men nu är han...
Svar
3
· Visningar
2 162
Senast: skuggi
·
Hästvård Vi har nu fått hem foderponnyn och jag tror han har proteinbrist. Han är väldigt tunn över ryggen, men har stor mage. Han ser tjock...
Svar
10
· Visningar
1 376
Hästvård Letar eventuellt efter en sällskapsdam som alternativ till att ta en inackordering. Eftersom jag har ett visst avelsintresse så hade det...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: CK
·
T
Hästvård Har en 22 år gammal islandshäst som de senaste åren haft en liten valk vid sidan om mage/buk. Främst sommartid bildas det också sår och...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Tjohoppsan
·
Hästvård Har en 15årig häst som är lite rygg öm just nu. Massören tyckte att han inte skulle vara naken ute när det va ca 10+ Tycker att det är...
Svar
13
· Visningar
1 259
J
Hästvård Min häst har känts knackig när jag har ridit i ca 1 vecka, inte halt eller nått. Men jag tog det lugnare med honom då men han gick ändå...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Jaag
·
Hästvård Kan hästar få mugg på baksidan av hoven, ballarna? Inte karleden alltså utan på hoven..
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Constance
·
S
Foder & Strö Om en häst inte ska äta kraftfoder under en periond tex pga vila, eller grovfodret täcker behoven eller någon annan anledning, vet ni...
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: MiaMaria
·
M
Hästvård Finns det några regler på att man måste mocka i en hage eller i en lösdrift? Det är väl hälsosammast om man gör det för då blir det...
Svar
1
· Visningar
641
Hästvård Hej! Min ponny hade för ett halvår sedan varit i bråk med en ny hagkompis och fått vita sår i manken. Det är flera som skavsår med päls...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Rea
·
L
Hästvård Har en d-ponny som nu är behandlad två ggr. för kotledsinflammation utan att reagera på behandlingen.. veterinär tror att det är något...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Enemaerke
·
J
Hästvård Hej! Jag har en åring som går på bete med en kompis. Han har haft ett fult sår på ett framben som nu börjat läka fint, men idag är...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: gylle
·
F
Hästvård Min ponny har gått på gräs i 5 timmar idag. Det är ca en vecka sedan jag började släppa henne på gräs - först ca 30 minuter, och så mer...
2
Svar
26
· Visningar
4 935
F
Foder & Strö Idag fick jag hem min foderhäst. Ett 15-årigt varmblodsto. På alla bilder jag fått är hon mullig och fin men nu när hon kom hem så...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 439
Senast: annoj
·
Hästvård Jodopax har, åtminstone jag, alltid i stallet och det är ju göördrygt. Helt plötsligt så duger inte jodopaxomslag längre utan man ska...
2
Svar
36
· Visningar
18 180
T
Hästvård Hej Jag har haft min häst utlånad på foder hos min svåger i ca 9 månader pga av att jag fått barn och jag bliv sjuk samtidigt. Innan...
Svar
2
· Visningar
950
Hästvård På sistone tycker jag att min häst, ett fullblodsto på 10 år har blivit allt mer stel i ena sidan och spänner sig mer. jag har sen i...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: pomelo
·
N
Foder & Strö Just nu har jag en medryttarhäst jag kanske ska köpa. jag tycker bara att hans fodersats är lite speciell. Han är en överviktig...
2
Svar
28
· Visningar
2 233
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar