Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Vad är det när hästen blivit mer vit under hovarna än vanligt och lite smuligt?
Svar
1
· Visningar
824
Senast: mumin
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 710
M
Foder & Strö Hur gör ni när ni släpper era hästar att beta när det gäller räknandet av foderstat? Vilka värden använder ni? Analyserar ni innehållet...
Svar
8
· Visningar
1 619
M
Foder & Strö Jag har en fråga om min kompis häst, hästen är en kallblodstravare på 6 år och väger ungefär 450 kg. Hon är tunn över revbenen men...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: majabergman
·
W
Foder & Strö Har köpt flytande b-vitamin till min unghäst som har fått upphakningar i bakbenen. Det står 30ml morgon och kväll, min häst får foder...
Svar
13
· Visningar
3 440
Senast: mul
·
Hästvård Kan man vaccinera mot Botulism under tiden som de går på ensilage / hösilage?. Vi har köpt en häst som gick på det hos förra ägaren och...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: pimy
·
Foder & Strö Nu är det vår och det är samma tjafs i stallet som alltid så här års. Våra hästar äter frukost vid 6.30 och går ut då. Sen får de lunch...
Svar
11
· Visningar
1 724
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Mitt sto har extremt känsliga ögon..Fick ögoninfektion för ett tag sedan som inte vill ge med sig utan kommer tillbaka hela tiden(ena...
Svar
13
· Visningar
2 951
Senast: martha
·
Hästvård Har ett 4 årigt fullblod som numera fått lite ont i ryggen pga sadeln (musklat sig så mycket på ryggen). När man drar med fingrarna så...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: mimus
·
L
Hästvård Min lilla 5åring är svullen i någon led i bakhasen.. Hon verkar inte halt och är inte "sjuk". Svullnaden har varit så ett ganska bra...
Svar
3
· Visningar
1 956
Senast: axel
·
P
Hästvård Hej hej, Jag har en fråga angående kroniskt bronkit / kvickdrag. Min sambo lånade ut våra hästar ett tag, och när vi var hälsa på dem...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: pastor
·
P
Hästvård Jag behöver veta om min triangelmärkta häst fortfarande lider av hältorna som uppdagades i somras då vi nu måste fatta ett beslut om...
Svar
5
· Visningar
1 855
Senast: SeagirlM
·
B
Hästvård Igår blev stallkompisens häst skodd. Två skor hade brustit (fram), men satt dock "fint" ändå. Han hade dessutom vuxit över fast det...
Svar
15
· Visningar
2 134
Senast: grimman
·
Hästvård Fick höra att man inte får rida två dagar efter hästen fått lugnande (har haft tandis här). Hur viktigt är det och vad kan hända om...
Svar
3
· Visningar
5 414
Senast: skuggi
·
Hästvård Är det någon som har det? Har försökt hitta men inte lyckats.
Svar
3
· Visningar
1 978
Senast: Boj
·
Hästvård När bör man vara uppmärksam eller misstänka att en häst har Kissing spines? Vad för betéende ska man vara vaksam på? Hur agerade era...
Svar
4
· Visningar
1 508
Senast: wildrose
·
Hästvård Hej, Har läst i ett par inlägg om läderhudsinflammation och har försökt få fram mer information om det. Kan någon förklara vad det...
Svar
8
· Visningar
7 718
Senast: Popplin
·
Hästvård Våran ponny blir mycket svettig efter ridning både på banan och i ridhuset. Efter man har svampat av henne ska man helst använda täcke...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Snyggve
·
B
Hästvård I våran sommarhage finns det en brunn som jag aldrig tidigare lagt märke till, men i år när jag gick förbi där hade brunnen inget lock...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: lindgreen
·
Hästvård Jag har ett ettårigt sto som har förstorad sköldkörtel och när vi tog ett blodprov så visade det förhöjda värden. Nu står hon på Skara...
Svar
16
· Visningar
7 482
Senast: lindgreen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka