Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min islandshäst är klippt under vinterhalvåret, och är då helklippt förutom huvud och ben. När han sätter sommarpäls brukar det inte...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Lokkur
·
H
Hästvård hej har en häst, 16 år gammal. har svårt att hålla henne ordentligt i hull, hon får fri tillgång till hö samt hippo grov alfa 4 kg/dag...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Lunketuss
·
I
Hästvård Varje år har lillponnyn varit väldigt sen med att tappa vinterpälsen. I år är inget undantag. Han fäller men har fortfarande lång...
Svar
17
· Visningar
3 123
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Jag kan ingenting inom detta stora område, men jag blev lite nyfiken. Det är så att jag nyss har lämnat ut mig ponny till en bra och...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Hej! Finns det någon som är kunnig på hovslagarfrågor? Jag har en häst som är utåttåad på framförallt högerframben. När han går i skritt...
Svar
18
· Visningar
6 977
Senast: Bello
·
M
Hästvård VIKTIGT! AKUT! Vetrinären sa att det händer att tarmen kan åka ur eftersom ljumskkanalen är öppen men att det var liten chans, nu ser...
Svar
17
· Visningar
4 098
Senast: Fenestra
·
Hästvård Vi börjar med en statisk dymamisk obalans med innåt roterad kota och icke symetrisk hovform där belastningen inte tas upp i benets... 2
Svar
22
· Visningar
7 227
Senast: lindgreen
·
L
  • Låst
Hästvård Hur ser en perfekt/bra skodd hov ut enligt er? Lägg gärna upp bilder. Bilder på hovar som skos annorlunda på något sätt är också...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: Boj
·
J
Hästvård JAg har nu bestämt mej för att låta min sittunna till häst stå på bädd för att han inte ska beöva ligag i pisset o sova nu när det blir...
Svar
14
· Visningar
3 789
Senast: Immer
·
A
Hästvård Hej Har en liten b-ponny på 24 år som går barfota. Han verkades i fredags och han har tidigare aldrig reagerat på det; men nu är han...
Svar
3
· Visningar
2 166
Senast: skuggi
·
Hästvård Vi har nu fått hem foderponnyn och jag tror han har proteinbrist. Han är väldigt tunn över ryggen, men har stor mage. Han ser tjock...
Svar
10
· Visningar
1 376
Hästvård Letar eventuellt efter en sällskapsdam som alternativ till att ta en inackordering. Eftersom jag har ett visst avelsintresse så hade det...
Svar
4
· Visningar
1 526
Senast: CK
·
T
Hästvård Har en 22 år gammal islandshäst som de senaste åren haft en liten valk vid sidan om mage/buk. Främst sommartid bildas det också sår och...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: Tjohoppsan
·
Hästvård Har en 15årig häst som är lite rygg öm just nu. Massören tyckte att han inte skulle vara naken ute när det va ca 10+ Tycker att det är...
Svar
13
· Visningar
1 272
J
Hästvård Min häst har känts knackig när jag har ridit i ca 1 vecka, inte halt eller nått. Men jag tog det lugnare med honom då men han gick ändå...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Jaag
·
Hästvård Kan hästar få mugg på baksidan av hoven, ballarna? Inte karleden alltså utan på hoven..
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Constance
·
S
Foder & Strö Om en häst inte ska äta kraftfoder under en periond tex pga vila, eller grovfodret täcker behoven eller någon annan anledning, vet ni...
Svar
10
· Visningar
1 209
Senast: MiaMaria
·
M
Hästvård Finns det några regler på att man måste mocka i en hage eller i en lösdrift? Det är väl hälsosammast om man gör det för då blir det...
Svar
1
· Visningar
645
Hästvård Hej! Min ponny hade för ett halvår sedan varit i bråk med en ny hagkompis och fått vita sår i manken. Det är flera som skavsår med päls...
Svar
6
· Visningar
1 413
Senast: Rea
·
L
Hästvård Har en d-ponny som nu är behandlad två ggr. för kotledsinflammation utan att reagera på behandlingen.. veterinär tror att det är något...
Svar
18
· Visningar
1 652
Senast: Enemaerke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka