Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Hopp! Tänkte kolla lite allmänt vad ni anser om att köpa en häst med lite gallor? Har hittat ett 7 årigt sto som jag verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 121
Senast: roge
·
Foder & Strö Betmelass är ju inte bra för korsförlamningshästar, är fruktosmelass lika dåligt, sämre eller bättre till korsförlamningshästar...
Svar
4
· Visningar
1 638
Senast: Natasja
·
Hästvård Blir tokig på alla hästproblem. Testade att longera pållen lätt inspänd här om dagen och tycker då att han inte trampar under sig med...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Boj
·
N
Hästvård Ngn som gjort det på sin häst? Resultat? Konvalecens? Komplikationer? Kostnad? Övriga åsikter? Har ett överben som inte är nån...
Svar
3
· Visningar
2 692
Senast: Emmsan
·
Hästvård För att göra en lång historia kort så hade min häst en böld mellan ganacherna som inte var kvarka utan en lokal inflammation och av...
2
Svar
39
· Visningar
2 756
Senast: TinyWiny
·
Hästvård I tisdags morse upptäckte jag att min häst var sjuk. Han hade inte ätit något av kvällsmaten, var mycket trött, hängig och hade 38,9 i...
Svar
1
· Visningar
1 257
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att få upp min häst i vikt.. det är en arabvalack på 9 år som åkte på borrelia i somras. Och tappade enormt...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: MissMisty
·
Foder & Strö Ni som har fånghäst, hur gör ni på sommaren? Vi kommer ha 4 hästar i sommar. Ponnyn som fick fång förra året, hennes 3 åriga avkomma...
Svar
13
· Visningar
1 693
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
13
· Visningar
2 078
Senast: Empalie
·
Foder & Strö Är det någon som har testat dessa fodertillskott? Vad tycker ni? Har era hästar haft någon ledinflamation under tiden ni använt det? Har...
Svar
2
· Visningar
1 340
Senast: Soffan74
·
Hästvård Tänker börja ge mina spatthästar flexijoint och såg att det finns både flytande och pulver. Dock står det inte hur mycket man ska ge av...
Svar
13
· Visningar
2 234
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård hej finns medelt som heter bromsbroms kvar och vart får man tag i de isåfall?? någon som har något annat tips på medel som FUNKAR mot...
Svar
15
· Visningar
9 037
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur kommer det sig att hoven har denna defekt? Är detta Barkhov? Hittar inget på nätet..
Svar
11
· Visningar
4 147
Hästvård Hej Vi köpte en pålle i september förra året, Hon är inte klippt. Men nu ( bor i skåne ) Har det blivit väldigt varmt, Pållen har...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Senast: Beanka
·
P
Hästvård Jag vet inte vad jag ska göra med min häst, jag vet inte om hon fortfarande är halt eller har ont någonstans.. Hon blev triangelmärkt i...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: neferra
·
Hästvård Idag har veterinären varit ute hos min häst och tagit blodprov och hudbiopsi för allergianalys. Han har i 12 år haft sommareksem, men...
Svar
1
· Visningar
1 435
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Min pålle bor numera i ett stall där vi har vinter och sommarhagar. Dessutom har vi en "mellanhage", en hage där de fick gå så fort det...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: kopparberg
·
B
Hästvård Hej Min häst har fått ny hage för det finns så lite gräs i hans egen. Men det har gått får i hagen innan och nu så har jag hört att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: flashlight
·
Hästvård Ena gamlingen i stallet har blivit halt, ägaren skulle ut och rida igår men han haltade på höger fram och hon vände direkt. Hon har...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: lady_vip
·
D
Foder & Strö Jag brukar ge min häst råsockerbitar som godis. Har funderat lite på hur det egentligen är med hästar och socker... Kan de få hål i...
Svar
9
· Visningar
3 776
Senast: diggiloo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka