Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård ja kan hästar få det? ögonen o näsborrarna rinner på min häst som för övrigt verkar helt okey.kan det va pollen?:confused:
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Nisse liten
·
Hästvård På ett dygn har min lilla skrutt blivit totalt uppäten av små, små äckliga stickflugor (eller något). De har bitit sår på henne under...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 103
Senast: Soffan74
·
Hästvård En häst som vävt under sina första 7 levnadsår och slutar efter kastrering. Den har fått en pålagring på ena frambenet som kan ha...
Svar
10
· Visningar
5 142
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Just det fick jag höra igår när vi för femtielftegången spikade på tappsko på hf. Vad gör man nu? Jag har ju förstått att jag måste...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 955
Senast: Blomskan
·
R
Foder & Strö bör jag ge extra selen till mitt högdräktiga stö, fastän hon går på bete, hon får även kraftfoder med minareler
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Flaekja
·
K
Foder & Strö Har någon erfarenhet av att ge det till häst. Var kan man köpa det?
Svar
13
· Visningar
1 631
Senast: beautyy
·
Foder & Strö Jag har precis börjat ge mina unghästar Lympos avel/ung och min tävlingshäst ska börja få Lympos bas. Nu undrar jag vad ni som...
Svar
1
· Visningar
1 554
Senast: YW1966
·
Hästvård hej igår hittade jag en böld på min herre mellan ganacherna och blev livrädd. tänkte direkt kvarka.han är svullen i lymfarna. men, han...
2
Svar
37
· Visningar
6 116
Hästvård Min häst vaccinerads förra året i mars, och har inte fått sin vaccination nu i år... Hur lång tid får det max ta innan man måste börja...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: pimy
·
N
Hästvård Hejsan allihopa! Min lilla shettis har en väldigt konstig "klump" mellan frambenen, alldeles mjuk och känns som var. Hon verkar inte...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Ninen
·
Foder & Strö Har en "inneboende" i våran lösdrifthage, ägaren till denna hämtade hem en hösilagebal i veckan. Öppnade den nu och den luktar helt ok...
Svar
19
· Visningar
4 520
Senast: Zuzzi
·
W
Hästvård Nu har jag sett att hon verkligen får upphakningar i bakbenen. Hon behöver inte backas men släpar benet ett steg innan det släpper. Vad...
Svar
6
· Visningar
1 084
T
Hästvård Hej alla kloka Bukefalister :) Går det att ta reda på vilket datum en häst slaktades i efterhand? Var vänder man sig isf då? Gäller...
Svar
18
· Visningar
1 208
Senast: Trollungen
·
Hästvård Ni som följde denna tråden: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=947846 Här kommer lite uppdatering om ponnyn. Han blev ju sjuk...
2
Svar
25
· Visningar
2 150
Senast: linnsan
·
M
Hästvård Ja, det är ingenting jag hade tänkt att gör med någon av hästarna, men jag har länge funderat varför man ibland skor hästarna endast...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur svårt är det att få en häst utdömd? Främst baserat på gamla skador? Har en gammal häst hemma som vi tänkt ta bort tyvärr. Hon har...
Svar
16
· Visningar
3 348
Senast: Korven
·
Hästvård Jag har tänkt använda flusa på min super känsliga häst och har redan märkt att han verkar störd av nåt i hagen..Hur många månader...
2
Svar
34
· Visningar
3 664
Hästvård Mitt halvblod som är 17 år har fått en smygande hälta på vänster fram, när jag undersökte henne grundligt så såg jag att vänster...
Svar
13
· Visningar
2 390
Senast: Zantha
·
W
Hästvård Skriver anonymt då det finns personer som läser mina inlägg och glädjs åt mina bekymmer här. Jag har en häst som har stått ett par...
Svar
12
· Visningar
1 813
Senast: Mattsson
·
Foder & Strö Hur mkt groov 125 vågar man ge till en 1åring som är 50%fullblod/holsteiner? Hon väger ca 300kg, går på fri tillgång på bra hösilage och...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 763
Senast: Morran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar