Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Om två hästar i samma stall fått varsin vit pälsprick i sin bruna päls, på ställen där det inte har varit fråga om skav eller liknande...
Svar
8
· Visningar
1 103
Senast: Centaur
·
V
Hästvård Behöver lite råd och tips nu. Har köpt en shettiskorsning som sällskap till min andra häst. Förra ägaren sa att hon hade exem, och jag...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: krambanan
·
Hästvård Vad kan man räkna med att det kan kosta att röntga rygg/kors på häst?
Svar
7
· Visningar
7 794
Senast: Miaa
·
J
Hästvård Jag har två ston, en islänning 18 år och ett varmblod 20 år. Islänningen är lättfödd och förstås ranghög, och varmblodet mera svårfödd...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: Kiwifrukt
·
E
  • Låst
Hästvård För ungefär ett år sedan tog jag och min mamma hem en häst på foder. Eftersom att det var första hästen, och vi inte hade så stora... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 021
Senast: Boj
·
O
Hästvård Behöver hjälp att översätta lite, tack. :o * Gaffelband *Röntga (eller är det ultraljuda man ska säga)? *Griffelben *Hovben...
Svar
3
· Visningar
5 555
Senast: Oceanien
·
Hästvård Nu har ja hittat en sak på min häst som inte riktigt är som de ska. Han har inte lika långa framben, man kan se att hans ena knä är... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 764
W
Hästvård Vad är det när hästen blivit mer vit under hovarna än vanligt och lite smuligt?
Svar
1
· Visningar
825
Senast: mumin
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 721
M
Foder & Strö Hur gör ni när ni släpper era hästar att beta när det gäller räknandet av foderstat? Vilka värden använder ni? Analyserar ni innehållet...
Svar
8
· Visningar
1 627
M
Foder & Strö Jag har en fråga om min kompis häst, hästen är en kallblodstravare på 6 år och väger ungefär 450 kg. Hon är tunn över revbenen men...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: majabergman
·
W
Foder & Strö Har köpt flytande b-vitamin till min unghäst som har fått upphakningar i bakbenen. Det står 30ml morgon och kväll, min häst får foder...
Svar
13
· Visningar
3 440
Senast: mul
·
Hästvård Kan man vaccinera mot Botulism under tiden som de går på ensilage / hösilage?. Vi har köpt en häst som gick på det hos förra ägaren och...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: pimy
·
Foder & Strö Nu är det vår och det är samma tjafs i stallet som alltid så här års. Våra hästar äter frukost vid 6.30 och går ut då. Sen får de lunch...
Svar
11
· Visningar
1 742
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Mitt sto har extremt känsliga ögon..Fick ögoninfektion för ett tag sedan som inte vill ge med sig utan kommer tillbaka hela tiden(ena...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: martha
·
Hästvård Har ett 4 årigt fullblod som numera fått lite ont i ryggen pga sadeln (musklat sig så mycket på ryggen). När man drar med fingrarna så...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: mimus
·
L
Hästvård Min lilla 5åring är svullen i någon led i bakhasen.. Hon verkar inte halt och är inte "sjuk". Svullnaden har varit så ett ganska bra...
Svar
3
· Visningar
1 956
Senast: axel
·
P
Hästvård Hej hej, Jag har en fråga angående kroniskt bronkit / kvickdrag. Min sambo lånade ut våra hästar ett tag, och när vi var hälsa på dem...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: pastor
·
P
Hästvård Jag behöver veta om min triangelmärkta häst fortfarande lider av hältorna som uppdagades i somras då vi nu måste fatta ett beslut om...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: SeagirlM
·
B
Hästvård Igår blev stallkompisens häst skodd. Två skor hade brustit (fram), men satt dock "fint" ändå. Han hade dessutom vuxit över fast det...
Svar
15
· Visningar
2 152
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka