Gurkmeja för leder.

Sv: Gurkmeja för leder.

VANLIGTVIS äter inte hästar sånt som är giftigt för dom,men i brist på annat blir dom ibland "tvugna" (tex brist på gräs i hagen) Sen finns det alltid undantag,tex vissa hästar blir maniska på att äta en viss giftig växt (typ som knarkare;)) Jag brukar köpa ett kg gurkmeja för 130 kr på internet.Har varit lite osäker på dosen men har gett ett medecinmått (1-2 msk) Är det för mycket tro? Väldigt intressant detta med fången! Kan inte någon med fånghäst testa??! Meddela gärna resultatet här! Jag använder mig mer än gärna av örter.Min gammelvalack fick ödem i höstas och då fick han mariatistel,vilket verkade hjälpa bra för dom försvann.(kanske hade gjort det ändå..men men..) (naturligtvis ringer jag alltid vet först,men jag hjälper gärna till med örter)

VANLIGTVIS äter inte hästar sånt som är giftigt för dom,men i brist på annat blir dom ibland "tvugna" (tex brist på gräs i hagen) Sen finns det alltid undantag,tex vissa hästar blir maniska på att äta en viss giftig växt (typ som knarkare;)) Jag brukar köpa ett kg gurkmeja för 130 kr på internet.Har varit lite osäker på dosen men har gett ett medecinmått (1-2 msk) Är det för mycket tro? Väldigt intressant detta med fången! Kan inte någon med fånghäst testa??! Meddela gärna resultatet här!

Anledningen till att de ofta inte äter sådant som är giftigt är väl helt enkelt att det inte är gott eller smakar illa. Men allagiftiga växter gör ju inte det.
Men det är ju inte samma sak som att de skulle äta sådant som de har brist på. Jag har för mig att det bara är med natriumbrist dvs salt som det fungerar så.

Jag kommer kanske att testa gurkmeja på min fånghäst. Jag är ganska så försiktig med att ge örter och har stor respekt för vilken inverkan de kan ha på kroppen.
Men att ge ngt till en häst kommer ju inte att säga så mkt om det fungerar eller ej.

Då undrar jag ver du köper din gukmeja.
>Jag betalar 70-80 kr/kg (oxå nätet)

Du får gärna PM:a mig med :)
Blev lite sugen på att testa gurkmeja & ta själv. Smakar illa?

Ja tyvärr smakar det vedervärdigt:crazy:
Jag försökte men det gick verkligen inte, efter att ha tagit en tsk tre gånger om dagen i två dagar mådde jag konstant illa och nu spyr jag nästan av doften.

Man kan med fördel blanda det i tex köttfärssåsen, med grädde e craime fräsch smakar det bra. Man kan också pytsa på om man gör någon curryrätt - då smakar det riktigt bra. (Funkar bra tillsammans m banan, om man nu gillar det i maten...)

*kl*
Har gett min pålle gurkmeja i nästan 2 veckor nu och tycker värkligen det har hjälpt honom.
Innan gick han lite kortare med ena bak efter en spark (rönkad ua). Men efter vi plockade skorna bak och att han fått gurkmeja trampar han under sig riktig bra och han går liksidigt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka