Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har lagt märke till att min ponny på senare tid har fått ganska konstig päls. Om ni tänker er fölpäls, åt det hållet! Den är inte...
Svar
9
· Visningar
1 671
Senast: Legolaz
·
Hästvård Försökte söka med hittade bara annat om fästingar, ej vaccin mot de. Satt och funderade lite , jag skall ju vaccinera mig själv mot...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: pimy
·
S
Foder & Strö JAg tycker det är väldigt svårt att veta vart jag ska lägga min starthäst på för MJ nivå. JAg ger min nu lite över 100 MJ. Jag börjar...
Svar
13
· Visningar
1 419
Senast: Mystofflan
·
Hästvård För en månad sedan använde jag back on track täcke dagligen. Men pgr att det hade så dålig passform så sålde jag det & övergick till...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: TinyWiny
·
A
Hästvård Det är så att jag får min foderponny i juni och undrar vad jag bör tänka på nu innan, allt från besiktigas till att vaccineras? Vad mer...
Svar
1
· Visningar
1 932
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö När började man att ensilera höet? Finns det ngn som hässjar hö nuförtiden? Ngn som vet? Ylva som alltid är nyfiken!;)
2
Svar
29
· Visningar
3 411
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Hejsansvejsan. Jag rider ett fullblod/oldenburgare/hannoveranare, en trevägskorsning alltså. Mycket grov i typen, samt lite hull...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: florello
·
E
Hästvård Jag har precis köpt häst igen och det är superkul. Dock har han stått en längre tid så han är relativt omusklad. Dock är han hyffsat...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: edd11e
·
Foder & Strö Hej alla. jag läste i en tråd (som jag inte kan finna) om en häst som hade "klickningar" i lederna när den gick, antar att de beror...
2
Svar
27
· Visningar
4 210
Senast: urkella
·
S
Hästvård Jag undrar om det är någon här som fått åka akut till djursjukhus med sin häst pga kolik och där fått diagnosen gaskolik med eventuellt...
Svar
10
· Visningar
5 039
Senast: Shimzy
·
Hästvård Håller på att försiktigt sätta i gång vårt fullblod efter hans 2 halsoperationer som han genomgått under vintern. Skrittar ut i skogen...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hej! Jag har en häst med allergi, mot vad är inte riktigt utrett än. Vi ska få svar på proverna i nästa vecka. Veterinären sa att...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: TantEster
·
Hästvård Visste inte riktigt forum jag skulle posta i. Har en häst som förmodligen är synskadad på högra ögat. Tänkte höra om det är någon här...
Svar
3
· Visningar
957
H
Hästvård Om två hästar i samma stall fått varsin vit pälsprick i sin bruna päls, på ställen där det inte har varit fråga om skav eller liknande...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Centaur
·
V
Hästvård Behöver lite råd och tips nu. Har köpt en shettiskorsning som sällskap till min andra häst. Förra ägaren sa att hon hade exem, och jag...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: krambanan
·
Hästvård Vad kan man räkna med att det kan kosta att röntga rygg/kors på häst?
Svar
7
· Visningar
7 786
Senast: Miaa
·
J
Hästvård Jag har två ston, en islänning 18 år och ett varmblod 20 år. Islänningen är lättfödd och förstås ranghög, och varmblodet mera svårfödd...
Svar
4
· Visningar
1 432
Senast: Kiwifrukt
·
E
  • Låst
Hästvård För ungefär ett år sedan tog jag och min mamma hem en häst på foder. Eftersom att det var första hästen, och vi inte hade så stora...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 008
Senast: Boj
·
O
Hästvård Behöver hjälp att översätta lite, tack. :o * Gaffelband *Röntga (eller är det ultraljuda man ska säga)? *Griffelben *Hovben...
Svar
3
· Visningar
5 489
Senast: Oceanien
·
Hästvård Nu har ja hittat en sak på min häst som inte riktigt är som de ska. Han har inte lika långa framben, man kan se att hans ena knä är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka