Struplocksförlamning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare vigmir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 218
V

vigmir

Är det någon som vet hur vanligt är det med struplocksförlamning? Ni som har hästar med det hur mycket tränas hästen? Är den opererad? "Låter" hästen/ponnyn mycket när den arbetar?

Sv: Struplocksförlamning

Jag red en häst för mer än 20 år sen som sen blev en duktig FT-häst.

Den lät mkt.
Om den skulle fortsätta som FT måste den opereras i om det var- stämbandet eller struplocket:confused:
Vet inte om det blev gjort, för de hittade en annan allvarlig sak.
Hästen blev dock gammal o reds både i lätt hoppning o dressyr.

Jag har två. De är släkt så jag antar att det är ärftligt. Den äldre låter mycket men den lilla tycker jag inte låter lika mycket. Vad kul att din kunde tränas mycket. Min stora verkar inte ha några direkta problem. Han kunde kuta runt täby galopp utan problem och den lilla är lite för liten än för att ansträngas så mycket

Jag tävlade den till msv dressyr när den var 9-10 o sen vann den sina enda 2 starter i FT på nationell nivå. Så rätt bra gick den trots felet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Hästvård Är det någon som opererat kissing spines i närtid? Vad har resultatet blivit? Vart och vem utförde operationen och varför blev det...
Svar
1
· Visningar
394
Senast: Grazing
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Bee
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka