Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
2
· Visningar
6 915
Senast: krambanan
·
Hästvård Själv tycker jag han har blivit tjock :o Märkte idag när flugtäcket åkte på att han va bra mycket för tjock för gjordarna, och då har...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: krambanan
·
Hästvård Hur vet man om man ska anlita en Equiterapeut, Hästmassör eller Kiropraktor? Hur vet man vilket utav det man ska välja? När ska man...
2
Svar
34
· Visningar
2 549
Hästvård Åker till Åby kliniken imorgon med min häst pga ögoninfektion som satt sig på hornhinnan och gett skada. Nu har jag inte satt min fot på...
Svar
18
· Visningar
1 460
F
Hästvård Någon som hört talas om det? Ska va lämpligt till bärrandsröta min hovslagare rekomenderade mig det. Har ni tyckt det varit bra, ni...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Fortuna
·
Hästvård Hej alla kloka bukefalister! Tacka vet jag trådlöst internet och laptops... Var inte meningen att jag skulle ha utsläpp i stallet...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: BlackRose
·
Hästvård Vad vet ni om karprygg? Funderar på att köpa en häst som har karprygg. På hästen i fråga uppstod detta fenomen vid ca 2 års ålder...
Svar
15
· Visningar
22 708
Senast: Cettan
·
Hästvård Bakgrund: Köpte min älskade häst i juli, 5-årig valack 172cm. Min första häst, en dröm gick i uppfyllelse!! Red igång mycket försiktigt...
2
Svar
27
· Visningar
5 654
Senast: Anna Lilja
·
N
Hästvård hej hur ofta ska man vaccinera mot stelkramp/botulism? har fått massa olika svar och blir förvirrad..
Svar
1
· Visningar
578
Senast: KillerQueen
·
W
Hästvård Hej skriv nu ner allt ni vet om överben , Måste få veta! Hur får dom de? går de över? varf får dom de? hur länge ska dom vila...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: nicoleh
·
Hästvård Min häst står med gipspaket på ena hoven pga hovböld. Hon har haft gips i först en vecka, och vi är nu inne på vecka två med nytt gips...
Svar
3
· Visningar
1 698
Senast: oxo
·
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst nu. Han har inte varit klippt i år nånting (pga skada) och har lite päls. Han har fällt den lilla...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: mahlmt
·
Hästvård Vart sitter ringbandet? Gärna bild
Svar
2
· Visningar
1 607
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Hej! Vet inte riktigt om jag hamnar rätt här, har inte lagt in någon tråd förut. Förra året föll min häst ur över ryggen frampå...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 692
Senast: Zab
·
P
Hästvård I vintras när jag longerade min häst (islandshäst, 20 år) i trav så snubblade hon till och blev halt. :( Jag tror att hon vrickade...
2
Svar
22
· Visningar
6 402
Senast: ponnypulka
·
Foder & Strö Skulltorkat hö som balas efterhand: känns ofta fräschare, luftigare men kan bli dammigt - åtminstone om det är mycket tunna strån som...
Svar
16
· Visningar
1 877
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Mitt fullblodsto har börjat äta dåligt :( Just nu står hon själv i en lite hage pga. ett sår på ballen. Tidigare i veckan har hon även...
Svar
12
· Visningar
1 197
Hästvård Min häst blev sparkad på benet för ett par dagar sen. Jag spolade rent såret med vatten och tvättade med koksaltlösning. Dagen efter var...
2
Svar
20
· Visningar
3 988
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Usch, det har börjat bli riktigt torrt i backen nu. Min valack har fläkt bort en liten triangulär bit på insidan av vänster bak. Idag...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: phie
·
M
Foder & Strö Är detta på någotsätt farligt att ge samtidigt? :crazy:
Svar
2
· Visningar
775