Hur skulle ni göra?

lillamy73

Trådstartare
Har ett föl som nästa vecka är tre månader gammal.

För 13 dagar sedan diagnostiserades lunginflamation på henne. Hon fick pencillin i 10 dagar och igår så var veterinären hemma och tog ett blodprov på henne. Hon har fortfarande förhöjda vita blod kroppar. Bättre men inte bra och nu så äter hon ju inte medicin längre. Veterinären vill att vi ska avvakta lite men jag är rädd att hon ska bli sjukare igen.

De har varit inne hela dagen idag och när vi tog ut dem i hagen så rusade hon runt som en vettvilling. När vi sedan tog in henne och tempade henne så låg tempen på 38.8.
Kommer att ta en temp till om en stund när de varit inne för att se om den sjunkit efter att de stått stilla en stund. Det rosslade lite i luftrören när hon kom in. Och näsan rann lite när hon var ute.

My little fick en tuff start i livet och har nu en amma. Och tankarna börjar nu att vandra mot om hon igentligen fick tillräckligt med antikroppar när hon föddes?

Har nu inte många kronor kvar upp till självrisk på försäkringen på henne...

Vad kan man göra? Känner mig så hjälplös....

Sv: Hur skulle ni göra?

Lyssna på veterinären, det är nog det bästa. Skulle det vara så att du inte litar på den som behandlar henne ta då och rådfråga en annan.
Att tempen steg efter att hon fått vara ute är ju inget konstigt och springa och få rensa lungorna kan också vara väldigt bra för henne.
Kolla tempen igen som skriver att du ska göra och se vad den ligger på då. Gör det sedan igen imorgon innan hon börjar vakna till och röra sig så mycket igen.

Pratade med kliniken i Skara nu ikväll. Då tempen fortfarande ligger högre än hennes normal temp.

Hon tyckte att jag skulle höra av mig på telefontiden i morgon för tid och sedan komma in och göra en röntgen av lungor och ta ett prov i luftstrupen för att utesluta rhodococcer.

Så håll tummarna för oss i morgon..

Pratade med kliniken i Skara nu ikväll. Då tempen fortfarande ligger högre än hennes normal temp.

Hon tyckte att jag skulle höra av mig på telefontiden i morgon för tid och sedan komma in och göra en röntgen av lungor och ta ett prov i luftstrupen för att utesluta rhodococcer.

Så håll tummarna för oss i morgon..

Tråkigt att läsa att hon är dålig.Vi håller tummarna så klart för er.

Sussie & Santa

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara... 2
Svar
34
· Visningar
8 343
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 085
Senast: Nominous
·
Hästvård Hej! Jag håller på att bli tokig över detta. Förra året gick jag omkull med min häst (väldigt otippat då hon är väldigt säker på sina...
Svar
1
· Visningar
1 222
Senast: trollmamma
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar... 2 3
Svar
53
· Visningar
12 820
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka