Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst blev i måndags behandlad i 2 leder på knät med kortison. I går morse rejält svullen och halt. Matglad och pigg och ingen...
Svar
5
· Visningar
4 037
Senast: Desert_Wind
·
V
Hästvård Är det någon hovis här (eller någon annan) som kan förklara vad som händer med benet om hästen har för höga trakter bak? Ska in och...
Svar
2
· Visningar
1 356
Senast: vigmir
·
Hästvård Jag håller på att stängsla in nya beteshagar och då sa ägaren till mig att akta mig för kanten för där fanns det Björnloka. Har aldrig...
Svar
17
· Visningar
5 479
Senast: korneva
·
V
Hästvård Hejsan! Jag har ett 9 årigt d-ponnysto som jag börjar bli lite fundersam över. Hon går på bete och har gjort det under ca 3 veckors...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har en häst som var lite lätt halt för cirka 3 veckor sedan, tog ut veterinär, hon trodde att hältan satt i hoven. Tog bort skon och...
Svar
1
· Visningar
1 534
Senast: Centaur
·
Foder & Strö ja nu är det snart sommar igen. hur gör ni, använder ni bara saltsten till era hästar på sommaren och så rent vatten och gräs...
2
Svar
20
· Visningar
4 514
Senast: _Runaway_
·
G
Hästvård Ja finns det någon därute som har tips på hemmagjort flugmedel som fungerar? Flugorna börjar ju bli hemska denna tiden.
Svar
12
· Visningar
28 829
Senast: Yrja
·
S
Hästvård * Är det ärftligt? * Är det något hästen föds med eller uppkommer det senare under uppväxten?
Svar
4
· Visningar
1 251
Senast: Boj
·
P
Hästvård Båda våra hästar hostar, man börjar bli så less!! Funderar om det här utväcklat sig till kroniskt hosta eftersom veterinär 1 i...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: Emmah.S
·
S
Hästvård nån här inne som har en teori om detta; min ena ponny har som knölar eller bollar längs båda sidorna om sin slida. dom är ganska mjuka...
Svar
2
· Visningar
1 370
Senast: Zanta
·
K
Hästvård Min häst har lyckats att få ett vad jag tycker djupare sår vid kronleden ungefär. Det ser ut som han skurit sej på en vass kniv eller...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: knasigare
·
R
Hästvård sökte igenom arkivet men hittade inte riktigt vad jag letade efter, vilka symtom uppvisar en häst med pollenallergi och vilka veterinära...
Svar
4
· Visningar
1 728
Senast: pomelo
·
Hästvård gick just omkull med min häst. benet vek sig under hästen som befanns sig på en plogad åker. hästen går endast på 3 ben. någon...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 588
Senast: Lindsen
·
L
Hästvård blir lite fundersam när det står att inte hästen ska vistas i sjöar då fiskarna kan dö när de är behandlade :confused: då undrar man...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: lundborg
·
T
Hästvård Hej!Undrar om någon vet om det är samma slags vårtor unghästar kan få på mulen som:angel: snoppen? Min 2-åring har små ganska många...
Svar
14
· Visningar
13 467
Senast: Tristan och Isolde
·
Hästvård Problemet med ett av mina ston är att hon ibland vid hoppning och i galopparbeten ibland "sätter under sig" och rusar iväg. Framförallt...
Svar
1
· Visningar
2 124
Senast: Sonic76
·
Hästvård Hejsan, jag har en väldigt snäll sköthäst på min ridskola. Hon har använt benskydd både fram och bak, men hennes hud är väldigt känslig...
Svar
2
· Visningar
791
B
Hästvård Idag när jag kom ut till min medryttarhäst hade hon sår över hela mulen och fläckar i huvet av knott. Svart stora klumpar som ramlar...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Bergmutt
·
T
Hästvård Jag har efter mycket letande hittat hästen som jag trodde skulle passa mig perfekt på många sätt och vis. Vid vet.besiktning visade han...
2
Svar
26
· Visningar
2 966
Senast: tant strul
·
J
Hästvård Hej, Har en liten shettiskille som fick diagnosiserat fång i Januari(...Han hade i så fall fått det smygande då rand redan vuxit ut...
Svar
14
· Visningar
1 885
Senast: Jiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V