Utbuktning på senan..

Sv: Utbuktning på senan..

Min häst har haft en griffelbens fraktur och han var aldrig vare sig öm, varm eller halt - inte ens på böjprov!
Men jag är säker på att det inte är det, om det är mjukt och kommer och går.

Blodkärlen blir stora vid värme, på insidan av benen, och dras ihop vid kyla/svalare väder.

Känner igen det där, min häst är varm när det är varmt ute men sval och fin i benen vid svalare väder.. Vad beror det på?

temperaturen såklart.;) kärlen vidgar sig när det är varmt. kolla på dina egna armar och händer.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 086
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 198
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar