Bättre eller sämre?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare chira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 719
C

chira

Som ni kanske vet står tösen på boxvila med spricka och inflammation i benet. Nu har det gått två månader sen hon ställdes på box och under nästan hela tiden har hon varit ohalt och ingen värme han funnits i benet. (ohalt på det lilla man ser henne röra sig i boxen då, har inte vart ute och gått med henne).
Men nu de senaste dagarna har hon sett riktigt halt ut och även känts varm, dock ingen svullnad. Min första tanke var att nu var det sämre! Men så säger min syster att det kan vara så att det läker och därför är hon varm och halt? Aldrig hört talas om det så nu frågar jag er, vad tror ni?

Lever på hoppet just nu. På onsdag är det återbesök på atg och vi får veta om det finns nått att göra eller ej :cry:

Sv: Bättre eller sämre?

Har tyvärr inget svar på din fråga, då jag har varit förskonad från hältor på mina hästar (*peppar, peppar*) Men håller en tumme för er på onsdag. :)

Sv: Bättre eller sämre?

Jag har också hört att de kan bli sämre under läkningstiden eller mer ömma där skadan sitter. Men så halt/öm/varm som du beskriver det tycker jag låter mycket. Men det kan vara att det läker. Hoppas det, lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 109
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 350
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 599
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka