Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Krafft Grön? Vad jag förstår så behöver man inte ge några extra vitaminer och mineraler om man ger...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: milly
·
Foder & Strö Har Linfrökaka ungefär samma positiva effekt på tarmar som Betfor?
Svar
11
· Visningar
3 763
Senast: Isafold
·
S
Foder & Strö hej jag är nyfiken på hur ni gör! har ni vaccinerat era??? hur mycket ger ni per dag??? blandar ni med hö???? vad ger det för effekt...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: Piggelurven
·
Foder & Strö Årets hö är köpt, hemkörd samt analyserat. Fick resultaten idag som ligger på 8,3 MJ/kg foder och 80 g smb råprot/kg foder. Vad i hela...
Svar
17
· Visningar
1 446
Senast: Fredag
·
R
Foder & Strö Har tidigare bott i både Tyskland och Schweiz och alltid reagerat på hur lite hö dom ger hästarna men gärna öser på med kraft foder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 094
L
Foder & Strö Jag kan inget om värderna på hösilag och hö. Är detta något att ha ? Hösilagets värde: Torrsubstans: 57 % Smältbart råprotein...
Svar
3
· Visningar
1 121
·
Foder & Strö Har en unghäst som är sjuk och har blivit rekommenderad att ge henne groddolja (OBS! inte vetegroddolja!) och Dolomitkalk som ska va...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: monell
·
C
Foder & Strö Jag har en undrar angående kli och filmjölk. Jag ska ge kli och filmjölk till min häst då hon är lös i magen. Är det någon som vet hur...
Svar
10
· Visningar
1 541
Senast: carre10
·
R
Foder & Strö Hej! Är medryttare på en fjording som är väldigt pigg. Hon äter 4 kg hösilage, 9 dl krafft, 1dl mineraler och 3 dl betfor. Hästen...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Alazan
·
A
Foder & Strö Jag väljer mellan att ge min treåring antingen krafft grund eller havre - kraffts havre,mineraler och betfor... Vad hade ni valt? och...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Hur väl tillgodogör sig hästen proteinet i linfrö? I boken Hästens näringsbehov och utfodring går att läsa följande: "...Det finns...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: Bubbla
·
F
Foder & Strö har funderat lite på det här med vitaminer.. just nu får min d-ponny, som håller på att sättas igång, hösilage, hö, krafft och...
Svar
4
· Visningar
699
·
E
Foder & Strö Hej!..I det stallet jag och min kompis ska stalla upp foderhästen så finns det kor,och bonden i vi får foder av har allt vi behöver...
2
Svar
24
· Visningar
2 011
Senast: nyponros
·
Foder & Strö ja, är det någon som vet typ någon sida man kan beräkna ut foderstaten, jag har analys på vårat hösilage. skulle vilja räkna ut en...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: beautyy
·
J
Foder & Strö Nu har dom som har en nordsvensk och en annan häst i vårt stall sagt att dom antagligen kommer att ha deras hästar på fri tillgång till...
Svar
11
· Visningar
999
·
T
Foder & Strö Finns det något i betesmarkerna som denna tiden på året kan bidra till svullna ben och hängighet? Ett antal hästar i stallet har...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Isolde
·
Foder & Strö "Det ger man väl bara till unghästar?" , "Det ger man ju till hästar som tappat hull/är för tunna" är ett par kommentarer som har sagts...
2
Svar
36
· Visningar
3 462
Senast: Atomiic
·
Foder & Strö Kan ni ge tips om hur man får hästarna att äta mineraler? Jag ger K---fts blå miner, som jag blandar i lite uppblött betfor...
Svar
12
· Visningar
905
Senast: terrific
·
Foder & Strö vad sjutton gör man åt en häst på fyra och ett halvt med en stor buk!!?? han får 5,5 kg hö och 1 kg halm. så jag tycker inte att han...
2
Svar
32
· Visningar
4 081
Senast: veronican
·
M
Foder & Strö Nu vet jag inte om jag har lagt det här i rätt forum. Men jag försöker... Utanför stallet så har bonden även höns, och han ger dom...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Mallory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund