Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Plockar troligtvis hem ett varmblodssto på 3 år i helgen. Vad för kraftfoder är bra att ge henne?? Något speciellt till unghästar?? Hon...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Goldi
·
Foder & Strö Ska man räkna foderstaten på den normala vikt hästen ska ha efter bantning, eller på den vikt han har nu som fet. Om jag använder...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Glimm
·
S
Foder & Strö Hej! Har någon nå recept på nån slags häst kaka/tårta eller godis som man kan baka själv? Skulle vara roligt att göra något sånt...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Anol
·
Foder & Strö Hittade ingen tråd som gav mig svar på mina frågor... så jag gör en egen.. Idag när jag var i stallet och tittade på min häst då jag...
Svar
7
· Visningar
1 397
P
Foder & Strö Är det någon som använder horsehage? Fungerar det bra? Vad kostar en liten bal på 25 kilo? Fördelar och nackdelar? :bow: :bow...
Svar
13
· Visningar
1 672
Senast: ann80
·
S
Foder & Strö Har räknat ut näringsbehovet för min häst. Matchat ihop MJ och smbrp bra med stallets hösilage 10 kg och 1 kg Krafft grund/dag. Men...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: _86a_
·
S
Foder & Strö Kan linfrökaka bli för gammalt? har en säck stående som jag ej börjat på som stått ca 1,5 år. Det ser likadant ut som när jag köpte det...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Stenbäcken
·
D
Foder & Strö Läste lite ang. vitlök och läste då en artikel som angrep att vitlök inte har den effekt vi tror att den har på hästar, att det faktiskt...
2
Svar
30
· Visningar
2 126
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Nån här som vet vad m*stang musli original kostar? Är det 20 eller 25 kg i säckarna? Tack på förhand! :bow:
Svar
4
· Visningar
632
Senast: viktoma
·
Foder & Strö Jag får snart hem en unghäst på 1,5 år. När jag räknat på vad hon behöver (kommer väga ca 400 kg som vuxen), så landar jag på ca 50 g...
Svar
7
· Visningar
1 042
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Hoppas tråden ligger rätt först och främst?..:o Min fråga lyder som sagt hur länge kan man ha en pall ståendes (under tak/innomhus)...
Svar
4
· Visningar
1 140
Foder & Strö Hörde någonstans att det inte är någon idé att ge hästarna foderkalk, för de kan iallafall inte ta upp kalken i den formen? Låter...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: cobweb
·
T
Foder & Strö Min häst har alltid ätit mycket salt. Har fått köpa en 2 kg saltsten var3:e-4:e vecka. Nu har det gått åt en i veckan. Hur mycket kan en...
Svar
18
· Visningar
1 440
Senast: Jisa
·
D
Foder & Strö Undrar om någon har nåt bra förslag på krafft foder till en newforest på 4år som är lite överviktig.Hon är väldigt outvecklad i kroppen...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hämtade ju hem nya pållan idag. Fullblod, född 03, och något så utrotningshotat som ett LÄTTFÖTT fullblod. Är i utmärkt ridhästhull och...
Svar
8
· Visningar
1 043
Foder & Strö Jag ska snart skicka in min analys (blev lite sent på grund av olika orsaker). De olika ställen jag vet man kan skicka till är agrilab...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta stall (orsak står i en annan tråd) Jag fodrar nu med krafft grund (förutom ensilage) I det ev. nya stallet...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Streiff
·
Foder & Strö Vi har ett hösilage hemma med dessa värden: Torrsubstans: 68% Smältbart råprotein: 35g/kg foder Energi, foder: 7,1 MJ/kg foder...
Svar
4
· Visningar
1 425
Senast: Carla
·
P
Foder & Strö Hur har ni löst problemet med inköp av hösilage eller höt. Hur mycket betalar ni per dag/ kg? Och av vem/vilken företag köper ni av...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: bigganl
·
Foder & Strö hej hej. vi har fått ett toppen hösilgae i år i vårat stall. så jag kommer inte kunna ge mer än 9 kg och inget mera...! men nu är...
2
Svar
32
· Visningar
1 776
Senast: Shimzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈